Toon posts:

MSI K7T266 Pro2 , prestatie met Pro2RU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Maakt het wat uit of ik een standaard MSI K7t266 Pro 2 koop zonder Raid/Usb2 of heb ik nog iets aan die Raid ???

Ik ga vermoedelijk maar een harddisk gebruiken,

snap zelf geen reet van die raid o of raid 1 , doet me denken aan een soort scsi als ik de search topics lees,
maar het is me nog steeds niet duidelijk,

dus 1. MSI met of zonder raid ?? maakt dat wat uit (8>

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 09:56

Borry

prutsen is mijn leven

Als je maar één schijf gebruikt heb je niets aan raid.
Bij raid 0 worden twee hd's parallel als een grote hd geschakeld zodat hij de data twee keer zo snel heen en weer kan sturen.
Bij raid 1 wordt op de tweede hd altijd een copy gemaakt van de eerste hd.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Een extra IDE controller kan altijd handig zij voor aansluiting van meerdere apparaten.

Ik heb zelf bijv. een hdd,cdrom,cdrw en een zip geinstalleerd. Als je dit op een gewoon moederboord doet loopt ja harde schijf nog maar op udma 33, of indien je een goede cdrw/dvd speler hebt op udma 66. Ik heb nu alles op een eigen ide poort aangesloten en dat scheelt iets in prestatie en ik heb nog ruimte voor 4 apparaten over.

Verwijderd

Geloof niet dat dat tegenwoordig nog waar is!
een ata-100 schijf gaat niet meer op 66 of 33 als er een cdrom oid op dezelfde kabel zit :)

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Hoezo dat dan? Die CD-speler haalt gewoon de snelheid van de hele bus omlaag, hoe is dat tegenwoordig opgelost?

Verwijderd

ik ben van plan de MSI K7T266 Pro2 RU te kopen, kan ik dan bv. op IDE 1 een DVD (ATA/33), op IDE 2 een cd/rw en een gewone cd-rom en op IDE 3 een HD (ATA/100) zetten? Mijn HD is wel ATA/133, maar die zal ook wel op ATA/100 draaien zeker? Kan je eigenlijk alleen HD's op de Raid controllers zetten, ofwa? :? :? :? :?

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 09:56

Borry

prutsen is mijn leven

Ik heb een pro2-ru en volgens het boekje kun je op de raid controller alleen HD's zetten.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Verwijderd

maar zou mijn config nu gaan of ni?

Verwijderd

Ja, dat moet goed gaan!
In bios ffies raid functie uitschakelen en je pc'tje boot gewoon van je ide3 (1e van de promise controller)
ik zie geen problemen

Verwijderd

alleen hd's op de promise, geen andere app

Verwijderd

Duzzz.....CDROM op IDE I, CDRW op IDE II en HDD (1x) op IDE III kan dus???

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 15:36 schreef App het volgende:
Duzzz.....CDROM op IDE I, CDRW op IDE II en HDD (1x) op IDE III kan dus???
Waarom niet, beste keus lijkt me, elk device zijn eigen IDE.

Verwijderd

Ik heb dit mobo met 2 harde schijven op de Raid controller aangesloten, maar niet in Raid (dus geen striping of mirroring). Dus infeite een normale Ata100 controller...

Ik moest ze wel een voor een aansluiten en zo steeds een array aanmaken, als ik ze tegelijk aansloot en dan een array aanmaakte dan maakte hij er direct Raid 1 voor beide Harde schijven (hierdoor verloor ik 30 Gb......:P )
Pagina: 1