Refreshrate niet hoger dan 56 Hz

Pagina: 1
Acties:

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 23:09
Sinds gisteren heb ik onder Win98 SE alleen nog maar een refreshrate van 56 Hz (ipv 85 Hz). Drivers voor mijn Diamond SpeedStar A50 en monitor (standaard plug & play) verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar niks helpt. Het gekke is dat alles onder win2k & BeOS wel goed werkt! Het is dus een software-probleem. Iets met de IRQ's? En hoe kan zo'n probleem *ineens* gebeuren? :?

Verwijderd

Heb je al geprobeerd via beeldscherminstellingen->geavanceerd -> adapter en de vernieuwings freq. op 85 hz te zetten?

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 23:09
Jep, maar daar kan ik alleen nog maar kiezen tussen 'Standaardwaarden adapter' en 'optimaal'. Vroeger (lees: voor gisteren) stond daar nog een hele lijst met refreshrates...

En nog zoiets merkwaardigs: onder apparaatbeheer staat nergens een uitroepteken. Alle hardware & drivers worden dus goed herkend en Win98 SE heeft geen problemen. Ja, maar ik wel met een 56 Hz-monitor!

Verwijderd

Mischien moet je eens andere monitor drivers proberen. Er staat onder plug en play monitor ook nog een lijst met andere plug en play monitoren. Probeer eens één van die monitoren.