brandende cpu video HOAX?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Hey,

Ik neem aan dat jullie allemaal de video van toms hardware hebben gezien waarbij de athlons zo mooi affikken als de koeler eraf wordt gehaald.

Ook de athlon XP deed dit.

Nu is op www.hardocp.com te lezen dat deze video een hoax is! Tomshardware heeft hun onderzoek niet goed gedaan en geen moederbord genomen die de temp sensor in de athlon XP goed gebruikt. Volgens Hardocp doet de athlonXP in combinatie met een juist moederbord precies hetzelfde als een P4. Gewoon lekker throttlen dus! En je CPu blijft heel!

Weet iemand hier meer over en heeft iemand hier nog meer artikelen over gelezen?

P.S. Nu nog een wat stevigere core en AMD is er weer helemaal! :P

Verwijderd

hij test nieteens een athlon XP banaan ! , je zult de MP wel bedoelen, en daar had ie idd niet de goede bios voor om clock throtle (naar woord) te ondersteunen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:55
maar het is dus geen hoax.

misschien is die gast niet helemaal eerlijk geweest... maar een hoax is het niet.

als je dus geen goed moederbord hebt... is dit wel wat er echt gebeurd.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Het is geen hoax maar een flame naar AMD, vind ik.

• The Source
  • Laatst online: 12:15
Ik weet niet wat kyle over loopt te blaten maar lees dit maar eens:

http://www4.tomshardware.com/column/01q4/011029/index.html

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Nevertheless, it must be said that the facts as shown in the video remain plausible and can be reproduced at any time. At the moment, none of the mainboard manufacturers offer a solution to this. Even highly reputable companies such as Asus and Gigabyte offer no support for this particular problem.
Tja zo schiet het natuurlijk ook nie op :{

• Jap
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 14:51

Jap

No worries

Op donderdag 01 november 2001 08:43 schreef acidfever het volgende:
Hey,

Ik neem aan dat jullie allemaal de video van toms hardware hebben gezien waarbij de athlons zo mooi affikken als de koeler eraf wordt gehaald.

Ook de athlon XP deed dit.

Nu is op www.hardocp.com te lezen dat deze video een hoax is! Tomshardware heeft hun onderzoek niet goed gedaan en geen moederbord genomen die de temp sensor in de athlon XP goed gebruikt. Volgens Hardocp doet de athlonXP in combinatie met een juist moederbord precies hetzelfde als een P4. Gewoon lekker throttlen dus! En je CPu blijft heel!

Weet iemand hier meer over en heeft iemand hier nog meer artikelen over gelezen?

P.S. Nu nog een wat stevigere core en AMD is er weer helemaal! :P
|:(

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

Verwijderd

hoezo hoax, alle processoren zijn op een worst case scenario (al dan niet bedoeld) getest, en hier blijkt ook het zwakke punt van de mp thermal security, deze valt of staat namelijk met de correcte implementatie van deze optie in het bios van het gebruikte plankje, bij de p4 wordt deze volledig intern gecontroleerd.De p3 lost dit gewoon op met een crash waardoor de throtling gewoon op 0 komt.Het ontbraken van dergelijke implementaties in het disgn van AMD is geen flame slechts een bevestiging waarom de meeste buissneses nog steed voor intel kiezen.

RGZ

MASH
Op donderdag 01 november 2001 09:15 schreef Pacthon het volgende:

[..]

Verwijderd

Waar is dit filmpje te downloaden?

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik ga het zeker niet uitproberen, maar ik vraag me af hoe de Thunder K7 er op reageren zou, deze bevat namelijk wel temp diodes, en ook is er de optie in de bios om de pc uit te schakelen bij een temp van 75 +

Dit zou logischer wijs toch wel moeten functioneren imo...
Iemand een idee? :?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Filmpje was zeker geen hoax..

Er staat ook in het artikel dat de thermal diode gebruikt werd, samen met een siemens mobo dat de functie had om hierop te reageren.. Echter het probleem was dat de detectie van de temperatuursstijging niet snel genoeg ging.. Dat systeem kon nog met enkele graden stijging per seconde overweg... De proc ging echter van 50 naar 200+ binnen de seconde.. Het was dus gewoon te laat om nog actie te ondernemen..

• Rene59
Op donderdag 01 november 2001 11:28 schreef MASH_MAN het volgende:
Het ontbreken van dergelijke implementaties in het disgn van AMD is geen flame slechts een bevestiging waarom de meeste buissneses nog steed voor intel kiezen.
Kom op hee. Je gaat toch ook niet testen of je een stofzuiger uit het raam kunt gooien van 10 hoog en kijken of hij het dan nog blijft doen?
Precies hetzelfde als dat je je heatsink niet van je processor af trekt.
Ik noem dat geen worst case scenario, maar een bullshit case scenario.
Dus wel degelijk een flame IMHO.

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:05

Eboman

Ondertitel

Op donderdag 01 november 2001 11:43 schreef Rene59 het volgende:

[..]

Kom op hee. Je gaat toch ook niet testen of je een stofzuiger uit het raam kunt gooien van 10 hoog en kijken of hij het dan nog blijft doen?
Precies hetzelfde als dat je je heatsink niet van je processor af trekt.
Ik noem dat geen worst case scenario, maar een bullshit case scenario.
Dus wel degelijk een flame IMHO.
Wat de scrhijver van het Artikel probeerde uit te vinden is wat zijn de consequenties van een processor zonder enige koeling, bv door een PC-tje gekocht bij de ALDI die met het vervoeren zijn heat-sink verloren is en door de gebruiker thuis wordt aangesloten en aangezet. Conclusie als die dat doet dat er een grote kans is op gefrituurde procs. No flame by the way, just keeping the facts straight.

Signature

• Rene59
Er worden van andere apparaten die gebruik maken van heatsinks toch ook geen tests gedaan voor het geval dat de heatsink er af valt? Ik vind het zo'n ontzettende onzin.
Trek de heatsink uit je voeding et voila, het ding fikt door. Foei foei foei meneer de fabrikant!
Ik blijf erbij dat het werkelijk nergens op slaat.

Verwijderd

met flame is het de bedoeling dat je onnodig in negatieve zin uithaald naar 1 partij, dus van flame lijkt mij geen sprake daar alle genoemde partijen belicht zijn, onzinnig daar zou ik wel in mee kunnen gaan.

RGZ

MASH

Verwijderd

Dus na een poosje goed werken loopt je fannetje vast en werkt je koeler niet meer. We hebben toch allemaal wel eens een fan gezien die niet goed werkt???? De tweaker hoort dat direct, maar de doorsnee gebruiker denkt: goh, lekker stil, of merkt helemaal nix!

Maar de koeling werkt niet meer! Geen software geinstalleerd om de fan's en temp te monitoren, want dat mag niet van de systeembeheerder. Dus laat deze test leuk zien wat er dan gebeurd, en wordt AMD terecht op de gevolgen gewezen. En in een latere reactie zie je ook dat AMD hier in ieder geval wat aan wil gaan doen. Goede test dus!!!!

Verwijderd

oh ja, onzin ??? ga dan maar eens even op dit forum zoeken naar overleden processoren door warmte, ik denk dat je wel ff schrikt.

RGZ

MASH
Op donderdag 01 november 2001 11:54 schreef Rene59 het volgende:
Er worden van andere apparaten die gebruik maken van heatsinks toch ook geen tests gedaan voor het geval dat de heatsink er af valt? Ik vind het zo'n ontzettende onzin.
Trek de heatsink uit je voeding et voila, het ding fikt door. Foei foei foei meneer de fabrikant!
Ik blijf erbij dat het werkelijk nergens op slaat.

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Op donderdag 01 november 2001 11:31 schreef accessoverride het volgende:
Waar is dit filmpje te downloaden?
LOL !!! :D

Lezen is ook een vak

• Rene59
Ik denk dat er meer lage kwaliteit voedingen doorgefikt zijn dan dat er processoren doorgefikt zijn door problemen met een heatsink.
Daarbij, als je niet in staat bent zelf een heatsink fatsoenlijk te monteren, laat het dan door iemand doen die het wel kan. Dan kan er vrijwel niks fout gaan.
Ik zie het nut niet in een test uitvoeren waarvan het resultaat van te voren al bekend is. Het resultaat van de Intel processoren zou ik dan ook liever opmerkelijk noemen, in plaats van die van AMD. Ik vind het dan ook belachelijk om als conclusie AMD te verwijten van het doorbranden van de processoren. Ik zou eerder Intel complimenteren met de (eigenlijk overbodige) beveiliging van hun processoren.
Eigenlijk overbodig ja, want bij het gebruik van een cpu is een heatsink vereist.
Dat AMD er dan ook serieus op in is gegaan vind ik al helemaal opmerkelijk, afgezien van de marketing redenen, die nu geforceerd worden door THG.
Ze hebben weer een hype doen ontstaan en iedereen doet vrolijk mee, terwijl het kant noch wal raakt.

Verwijderd

Dat AMD er dan ook serieus op in is gegaan vind ik al helemaal opmerkelijk, afgezien van de marketing redenen, die nu geforceerd worden door THG.
Ze hebben weer een hype doen ontstaan en iedereen doet vrolijk mee, terwijl het kant noch wal raakt.
Kant-noch-wal? Ben ik toch niet helemaal met je eens hoor! Volgens statistieken krijgen 15% van de AMD's binnen een jaar problemen door een te hoge temperatuur, wat bij Intel's niet een de 1% bereikt. Tuurlijk gaat de gemiddelde tweaker met vette koelingen aan de slag, maar de pcpriver echt niet. De scoort een complete doos en vind het wel best zo!

Heatsinks raken wel eens los, klem niet goed geplaatst etc. Fans gaan dood of lopen niet lekker. Met een Intel dus niet echt een probleem en weer te herstellen, met een AMD einde oefening. Ik heb hier ook 2 vuurvogels liggen die tijdens normaal gebruik bij een klant, zonder oc'en enzo, gewoon gefrituurd zijn! En AMD zegt: "Warranty??? No way!"! Dus ik vind het terecht dat deze test gedaan is, en terecht dan AMD hier op gewezen is. Goedkoop en snel is erg fijn, maar betrouwbaarheid en kwaliteit zijn minstens even belangrijk.

/me heeft gesproken B-)

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

De grote lol van THG: Hij schiet op alle fabrikanten die draadjes laten vallen, itt tot andere sites die zich al snel de kant van een merknaam scharen.

• Interstice
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Hmmm leuk >:) .

Maar Ik zou wel gaarg het filmpje even zien :P wie heeft er een linkje???

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

fully agree, rene's stellingen is niet echt tweaker a like.

RGZ

MASH
Op donderdag 01 november 2001 12:19 schreef Sepans het volgende:

[..]

Kant-noch-wal? Ben ik toch niet helemaal met je eens hoor! Volgens statistieken krijgen 15% van de AMD's binnen een jaar problemen door een te hoge temperatuur, wat bij Intel's niet een de 1% bereikt. Tuurlijk gaat de gemiddelde tweaker met vette koelingen aan de slag, maar de pcpriver echt niet. De scoort een complete doos en vind het wel best zo!

Heatsinks raken wel eens los, klem niet goed geplaatst etc. Fans gaan dood of lopen niet lekker. Met een Intel dus niet echt een probleem en weer te herstellen, met een AMD einde oefening. Ik heb hier ook 2 vuurvogels liggen die tijdens normaal gebruik bij een klant, zonder oc'en enzo, gewoon gefrituurd zijn! En AMD zegt: "Warranty??? No way!"! Dus ik vind het terecht dat deze test gedaan is, en terecht dan AMD hier op gewezen is. Goedkoop en snel is erg fijn, maar betrouwbaarheid en kwaliteit zijn minstens even belangrijk.

/me heeft gesproken B-)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

intel Cpu's zijn "idioten sicher"

Dus als je idioot bent en sicher wilt zijn dan 'n intel.

Heb je twee rechtse handen is AMD 'n goede alternatief.

Heb je 'n beperkt budged en verlangt toch naar performance koop dan 'n OEM Athlon systeem van 'n A-merk.

Dus als je voor het eerst 'n PC'tje zelf wil bouwen en heb er niet zoveel verstand van wel iets, dan intel met hun pantzer core.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Maar kijken jullie eens naar dat filmpje er klopt volgens mij iets niet bij de P4 CPU.
Ze halen de koeler eraf, systeem gaat trager draaien vervolgens plaatsen ze de CPU koeler en alles gaat ineens heel snel okay.

Maar de koeler staat niet aan! is zo'n koeler na een tijdje uitstaan echt zo koel :?
Maar je ziet dat de P4 ineens weer normaal begint te werken direct na het plaatsen van de koeler en blijft zeker voor een paar seconden werken klopt dit wel ? is zo'n koelblok nou echt zo koel ?

• SG

SG

P4 doet aan thoteling dus zeg es max temp core 70% komt ie in de buurt dan throttle die hem naar beneden dus de core wordt nooit 75 graden dus de koeler zeker niet dus zeg es die 66C de koeler misschien 45 graden dat kan je met je vingertjes pakken.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ja, een heatsink is zo efficient dat het de warmte van de core ogenblikkelijk af kan voeren.
Oppervlak is namelijk vele malen groter dan dat van de core (betere verdeling van alle warmte) en ook de geleiding van de heatsink is vele malen hoger dan die van de lucht om de core.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 13:52 schreef GA!S het volgende:
Ja, een heatsink is zo efficient dat het de warmte van de core ogenblikkelijk af kan voeren.
Oppervlak is namelijk vele malen groter dan dat van de core (betere verdeling van alle warmte) en ook de geleiding van de heatsink is vele malen hoger dan die van de lucht om de core.
Okay, want het kwam een beetje vreemd over bij mij maar weet nu dus waar het door komt :)

Denk trouwens niet dat dit een HOAX is, als je de search erop los laat merk je het vanzelf wel ;)

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 09:15 schreef Pacthon het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jou post een poging was voor het in aanmerking komen van de meest nutteloze post van de week? Je replied gewoon helemaal niks!

Verwijderd

Moraal van het verhaal (wat klinkt dat heerlijk) is dat THG heel wat heeft bereikt met dat filmpje...

• Rene59
Helaas wel ja.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Wel beter om te lezen dat AMD wel hun moederbord specs. gaan aanpassen met dat shutdown systeem erin. Dan maar data corruptie....is nog altijd beter dan een gefrituurde cpu dacht ik zo!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik blijf bij mijn standpunt dat dit filmpje EXACT laat zien waarom de Pentium 4 beter geschikt is voor het bedrijfsleven.

En kom niet aan zetten met "welke idioot verliest er nou een heatsink". Als je veel geld gaat uitgeven aan dure,high end performance workstations of file servers dan wil je wel weten hoe een CPU reageert op oververhitting. Het feit dat die P4 gewoon blijft lopen vind ik zelf echt een ENORM strak staaltje CPU techniek.

Natuurlijk valt een koeler niet zomaar van een CPU af. Maar dit filmpje laat wel zien in enkele seconden wat er kan en ZAL gebeuren als bijvoorbeeld de fan van een AMD er mee zal stoppen.

De nieuwe XPs en ook de MPs met de thermische sensoren zullen de workstation of server wellicht wel op tijd uitschakelen. Maar die bak zal wel onderuit gaan.. want die heatsink wordt steeds heter en zal zelf steeds minder warmte opnemen. En inderdaad, wordt hier een verkeerd moederbord gebruikt dan kan inderdaad die AMD CPU doorfikken.

Vraag: Weet er iemand of de Tyan Thunder of Tiger ook deze thermische sensoren gebruiken?

Ik geef direct toe dat een P3 of P3/Xeon ook 'onderuit gaat'.. d.w.z de throttling wordt compleet stil gezet. Maar dat die P4 gewoon blijft lopen, zelfs compleet *ZONDER* heatsink.. dat vind ik een verbluffend staaltje techniek. Aangezien een heatsink ook zonder fan nog aardig effectief kan zijn, zie je dat die P4 wellicht ook gewoon zal blijven lopen als de fan uitvalt.. En voor servers is Uptime natuurlijk bijzonder belangrijk. Een beetje SQL server wordt er niet gelukkig van als ineens de complete server gewoon er mee stopt.. met tig transacts die gewoon niet gecommit worden.

Dus gaat een bedrijf shoppen voor nieuwe servers of dure workstations, dan kan ik me heel goed voorstellen dat ze naar de P4 gaan kijken ipv Athlon MPs of XPs.

Maar dat is geen flame naar AMD....ik heb zelf een TB900@1Ghz en ik vind het een superdingetje hoor. Voor thuis gebruik vind ik AMD gewoon een veel veel betere prijs/prestatie verhouding hebben. Alleen het bedrijfsleven kijkt met andere ogen naar zulke investeringen.. .prijs/betrouwbaarheid is natuurlijk veel belangrijker.

Ik zou het zelf een eeerruggggg goede zet vinden als in de nieuwe Athlon XPs of nieuwe generaties MPs wel een throttle control ala P4 zou zitten.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• SG

SG

Op donderdag 01 november 2001 15:41 schreef tazzman het volgende:
Ik blijf bij mijn standpunt dat dit filmpje EXACT laat zien waarom de Pentium 4 beter geschikt is voor het bedrijfsleven.
De leveranciers voor het bedrijfs leven gebruiken meestal A-merken OEM bouwers die bieden gewoon voor elk probleem 'n oplossing en aangezien intel 'n uitgebreid aanbod heeft is AMD vaak dubbelop en vaak hebben ze geen keuz want als ze AMD leveren krijgen de Amerken strafkortingen.

Big business is een vuil spelletje
En kom niet aan zetten met "welke idioot verliest er nou een heatsink".
Ik denk dat die bedrijfs idioten maar zelden in een situatie komen dat ze hun heatsink op de CPU kunnen verliezen
Als je veel geld gaat uitgeven aan dure,high end performance workstations of file servers dan wil je wel weten hoe een CPU reageert op oververhitting. Het feit dat die P4 gewoon blijft lopen vind ik zelf echt een ENORM strak staaltje CPU techniek.
Ik denk dat dat totaal niet met die heatsink hoax heeft te maken. In het bedrijfs segment speeld intel altijd al de grote leverancier voordat tom met zijn circus steunt kwam.
Natuurlijk valt een koeler niet zomaar van een CPU af. Maar dit filmpje laat wel zien in enkele seconden wat er kan en ZAL gebeuren als bijvoorbeeld de fan van een AMD er mee zal stoppen.
ALs de fan stopt dan fikt die niet door maar wordt onstabiel en je hoort de fan niet dan zet je hem uit. kan ook automatisch ingesteld worden in de bios dan gaat ie gewoon niet aan de PC.
De nieuwe XPs en ook de MPs met de thermische sensoren zullen de workstation of server wellicht wel op tijd uitschakelen. Maar die bak zal wel onderuit gaan.. want die heatsink wordt steeds heter en zal zelf steeds minder warmte opnemen. En inderdaad, wordt hier een verkeerd moederbord gebruikt dan kan inderdaad die AMD CPU doorfikken.
Mischien dat de mobo merken er nog niet zo'n vaar achter zetten.
Vraag: Weet er iemand of de Tyan Thunder of Tiger ook deze thermische sensoren gebruiken?

Ik geef direct toe dat een P3 of P3/Xeon ook 'onderuit gaat'.. d.w.z de throttling wordt compleet stil gezet. Maar dat die P4 gewoon blijft lopen, zelfs compleet *ZONDER* heatsink.. dat vind ik een verbluffend staaltje techniek. Aangezien een heatsink ook zonder fan nog aardig effectief kan zijn, zie je dat die P4 wellicht ook gewoon zal blijven lopen als de fan uitvalt.. En voor servers is Uptime natuurlijk bijzonder belangrijk. Een beetje SQL server wordt er niet gelukkig van als ineens de complete server gewoon er mee stopt.. met tig transacts die gewoon niet gecommit worden.

Dus gaat een bedrijf shoppen voor nieuwe servers of dure workstations, dan kan ik me heel goed voorstellen dat ze naar de P4 gaan kijken ipv Athlon MPs of XPs.

Maar dat is geen flame naar AMD....ik heb zelf een TB900@1Ghz en ik vind het een superdingetje hoor. Voor thuis gebruik vind ik AMD gewoon een veel veel betere prijs/prestatie verhouding hebben. Alleen het bedrijfsleven kijkt met andere ogen naar zulke investeringen.. .prijs/betrouwbaarheid is natuurlijk veel belangrijker.

Ik zou het zelf een eeerruggggg goede zet vinden als in de nieuwe Athlon XPs of nieuwe generaties MPs wel een throttle control ala P4 zou zitten.
Leuk voor de servermarkt maar dan heb je het over de Xeon(P4) de meeste server leveranciers leveren intel

Voor de huis tuin desktop gebruiker is het gewoon 'n keuze.

Thermische beveiliging en panzercore tegen 'n meerprijs en minder performance.

In het bedrijfs segment is de meerprijs niet zo'n grote issue dus heeft AMD hier minder voordeel mee dan op de home markt waar het bij sommigen de hooft issue is.

Verwijderd

ik weet niet hoor, maar als de heatsink eraf word gehaald bij de amd's, staat dat ding bijna al meteen in de fik, zou dat mobo wel zo snel reageren? moet dan echt in 1 seconden, anders heeft et geen zin......

Verwijderd

Kortom, laten we kappen met het gedrol, de throtling op de CPU wordt niet goed toegepast op moederborden/chipsets, je kan dus nog ff het beste wachten met je AMDtje en binnenkort een dikker mobotje halen die dat wel kan.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:07
RGZ

MASH
Je hoeft niet onder elke post je naam achter te laten hoor. We weten hoe je heet... *zucht*

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Op donderdag 01 november 2001 15:41 schreef tazzman het volgende:
En kom niet aan zetten met "welke idioot verliest er nou een heatsink"....
Natuurlijk valt een koeler niet zomaar van een CPU af. ...
Hmjah...ik zal es kijken of ik hier pics kan maken van mijn afgebroken socketpootje op het moederbord. Pentium 133@150 met koe (linux server destijds). Was niet leuk toen |:(
Nu wel. Guess that makes me the idiot, huh? :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• justice strike
  • Laatst online: 22-07 21:21
tiger mp ondersteund trothling ik weet alleen niet of je daarvoor een mp MOET hebben of een xp ook volstaat (aangezien de xp mischien niet die diode in zich zou hebben)

ik vind dat jullie onredelijk omgaan je verliest geen hele heatsink... er valt mischien een fan uit maar dat wil niet zeggen dat de heatsink dan geen functie meer heeft.... het geeft alleen aan dat de heatsink minder efficient werkt. de temperatuur stijg natuurlijk een stuk langzamer als er een heatsink op zit dan als er niets opzit. de sensor zou dat wel in kunnen grijpen..

overigens had ik gehoord dat amd een cruciale fout heeft gemaakt bij het ontwerpen van de athlon. Het schijnt zo te zijn dat er wel een thermal diode in de athlon zat maar dat deze wegens datacorupte en conflicten met de aspi layer uitgeschakeld moest worden (omdat je anders je pc niet eens draaiend krijgt...) of dit met de huidige xp was of met de thunderbird core is mij even onbekent maar dit was bevestigd door amd (geloof ik)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Pagina: 1