[LINUX DHCP] Client configuratie...

Pagina: 1
Acties:

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
ik heb een workstation onder linux geinstalleerd met een werkende netwerkkaart, waarschijnlijk omdat ik niet alert genoeg was tijdens de installatie is er geen dhcp client meegeinstalleerd. nu heb ik op isc.org de laatste versie van hun dhcpd-distribution gedownload (dit komt goed uit waqnt ik wil deze pc later ook gebruiken als dhcp server).
het server is geinstalleerd dat werkt wel, maar de client krijg ik niet aan de praat (bij ifup eth0 krijg ik: can't find dhcp client). bij netconf wel alles goed geset.
op de site van isc is geen goede info te vinden over het client gedeelte... waarschijnlijk is het heel makkelijk, maar wie-o-wie kan mij helpen...

Verwijderd

Je client heet dhclient en staat denk ik in /sbin. Voor configuratie die je een file /etc/dhclient.conf aan te maken/passen. In Non Windows Operating Systems is info te vinden over config issues. Het geheel is uiteraard voorzien van fraaie man-pages >:)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Waarom niet gewoon de dhcp client van je distributie geinstalleerd? Download anders ff dhcpcd (zoek ff op freshmeat voor een link), die vind ik fijner werken dan die dhclient van ISC

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ANS -> I&T

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
Op donderdag 01 november 2001 10:20 schreef Creepy het volgende:
Waarom niet gewoon de dhcp client van je distributie geinstalleerd? Download anders ff dhcpcd (zoek ff op freshmeat voor een link), die vind ik fijner werken dan die dhclient van ISC
hoe?? hier ging het dus om, kon hier niks over vinden, heb de distributie geinstalleerd, maar der is blijkbaar dus geen client meegeinstalleerd...
maar ik zal naar dhclient gaan zoeken en daarmee verder zoeken...

[afvraag mode]
i&t, hhhmmmmmm
[/afvraag mode]

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 03:03 schreef janjanjansen het volgende:
Je client heet dhclient en staat denk ik in /sbin. Voor configuratie die je een file /etc/dhclient.conf aan te maken/passen. In Non Windows Operating Systems is info te vinden over config issues. Het geheel is uiteraard voorzien van fraaie man-pages >:)
Zucht ... :z
Pagina: 1