RAID zonder IDE harddisk op MSI K7T266 Pro2 RU

Pagina: 1
Acties:

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 17:03
Net al m'n data van m'n oude HD naar m'n nieuwe RAID 0 HD's geghost. oude HD die op de primary IDE zat ontkoppeld, maar nu komt bij het opstarten m'n compu niet verder dan het boot scherm!
Hij loopt vast zodra hij het geheugen heeft gescant.

Wanneer ik de IDE kabel weer terug stop boot hij weer normaal.

Iemand dit vaker gezien bij MSI K7T266 Pro2 RU? Of is er iets anders mis?

Verwijderd

Heb je wel eerste de raid controller geinstalleerd op de oude hardeschijf?

Volgens mij kan hij je hardeschijf niet vinden. Wat geeft de dled trouwens aan?

• Yannick
Ja RAID controller staat op de oude schijf, maar al die data/OS is ook naar de nieuwe RAID schijven gecopied, en het systeem boot ook prima vanaf de RAID schijven.

De oude schijf wordt zelfs niet meer gebruikt in windows (disabled), dus ik snap niet waarom m'n bios daar niet mee overweg kan.

D-led zegt: Boot Attempt - this will set low stack and boot via INT 19h

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 02:17 schreef Yannick het volgende:
Ja RAID controller staat op de oude schijf, maar al die data/OS is ook naar de nieuwe RAID schijven gecopied, en het systeem boot ook prima vanaf de RAID schijven.

De oude schijf wordt zelfs niet meer gebruikt in windows (disabled), dus ik snap niet waarom m'n bios daar niet mee overweg kan.

D-led zegt: Boot Attempt - this will set low stack and boot via INT 19h
Probeer dan de os opnieuw te installen op je raid config.

En later de belangrijke bestanden weer terug kopieeren vanaf de oude schijf

• Yannick
OS herinstalleren kost me minimaal 3 volle dagen (heb server draaien en hoop software). Voor die prijs laat ik liever die oude HD wegrotten op de IDE poort.

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 02:31 schreef Yannick het volgende:
OS herinstalleren kost me minimaal 3 volle dagen (heb server draaien en hoop software). Voor die prijs laat ik liever die oude HD wegrotten op de IDE poort.
Oeps :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Staat de bootsector ook op de RAID set? Het lijkt of ie de bootsector niet kan vinden..

• Yannick
Ik weet niet precies wat een boot sector is. Ik weet alleen dat windows vanaf de raid schijven wordt geladen. Het opstarten loopt vast meteen aan het begin van het initialiseren wanneer hij voor het eerst de Primary IDE scant op aanwezige hardware.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oh, ik dacht dat je niet verder kwam dan de post scherm :)

Maargoed nu effe een paar andere vraagjes, heb je de swapfile zo ingesteld dattie desbetreffende harddisk moet gebruiken? Is het een dynamisch volume? Wat bedoel je met "disabled" in windows, uitgeschakeld in apparaatbeheer ofzo?

• Yannick
Op donderdag 01 november 2001 10:31 schreef BalusC het volgende:
Oh, ik dacht dat je niet verder kwam dan de post scherm :)

Maargoed nu effe een paar andere vraagjes, heb je de swapfile zo ingesteld dattie desbetreffende harddisk moet gebruiken? Is het een dynamisch volume? Wat bedoel je met "disabled" in windows, uitgeschakeld in apparaatbeheer ofzo?
Wat heeft dat met de swapfile te maken? Die wordt toch pas geladen op het moment dat windows wordt geladen (zo ver komt ie lang niet!)? Of bedoel je iets anders?
Wat is een dynamisch volume?
Ja schijf is disabled in windows apparaatbeheer.

• Yannick
Schop :)
Weet iemand al hoe ik met dit moederbord toch kan booten zonder schijven die aangesloten zijn op de IDE poort?

Ik heb een vermoeden dat het misgaat bij de RAID drivers. Omdat die waarschijnlijk op de IDE schijf staan kan hij die niet meer vinden. Maar waar moet ik die drivers dan laten? Op de RAID schijven niet want die kan die dan juist nog niet lezen. Op floppy dan misschien?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:09
instellen om te booten vanaf SCSI device (klinkt gek;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Yannick
dat heb ik al ingesteld maar dat doet ie dus niet omdat ie om dat te kunnen eerst de RAID drivers moet laden. En die kan die nergens van laden als er geen normale harde schijf verbonden zit.

Maar ik vind het sowieso raar dat hij al stopt (crasht) met booten als hij nog niet eens toe is aan het "choose boot device" scherm. Ik kan dus niet eens meer in de bios komen met del, want voor die tijd crasht ie al!

• Yannick
heeft het misschien iets te maken met m'n autoexec.bat of boot.ini file te maken? Ik weet niet hoe dat precies werkt met die files.
M'n autoexec.bat is momenteel op beide schijven (raid en oude schijf) leeg.
De boot.ini ziet er op beide schijven als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional (#1)"
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional (#2)"

• Yannick
is er uberhaupt iemand met dit mobo die alleen harde schijven op de RAID heeft zitten?

• Raaptaar
  • Laatst online: 09-08 11:41
Moet je niet eerst naar het BIOS gaan (met oude harddisk connected) en de gedetecteerde drive verwijderen. Eventueel de hele IDE kanaal uitschakelen.
Ik weet, normaal gesproken zou dit niet nodig moeten zijn.

• Yannick
Probleem is opgelost.
In de Advaced BIOS Features stond
Quick Boot: Enabled

Die heb ik gedisabled en nu boot ie wel goed.
Pagina: 1