Toon posts:

Heb jij dat ook? harddiskspeed zwaar onder de maat

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ikzelf heb een EPOX 8KTA3+ bordje met daarop een HPT370 controller. Draaiend op een Athon 1400 met 512 Mb geheugen zou alles toch perfect moeten zijn, maar nee hoor, Sandra geeft een harddisk performance van 4600 (24000 is meer in de richting). Schijnt te komen door de drivers van XP.
Mijn broer heeft een nieuwe AOPEN, 1400 Athlon etc, echte specs ontbreken even, maar je raad het al: ook hier is de performance van de HD ver onder de maat.

Komt dit nou echt bij alle nieuwe bordjes voor en wordt de verbetering die je denkt te kopen door je processor en geheugen-upgrade gewoonweg teniet gedaan door die waardeloze controllers(-ondersteuning)?

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Tja, klikt vervelend. Maar waarom draai je XP. Je kan toch ook gewoon win2000 draaien. Zeker zo goed, en haalt nog meer uit je PC.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DMA die uitstaat?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, DMA en alle overige zaken hebben we al tig keer gecontroleerd, BIOS geflashed, drivers opnieuw geinstalleerd etc.

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-04 15:50
Wil nog wel eens liggen aan de VIA drivers.
Als dat bij je PC zit: meteen installeren.
scheelde bij mij ook 25x de snelheid van de HD

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hij draait XP...daar hoef je geen 4in1 zooi bij te gebruiken. Dat was vroeger nodig omdat w2k niet kon omgaan met VIA chipsets. XP kan dat wel. Je mag de nieuwe drivers wel installeren. Maar zelfs Via waarschuwt er tegen.

Ik heb geen enkel probleem met mijn diskspeed onder XP met de standaard drivers

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

probeer anders ff je controllers te verwijderen en dan op nieuwe hardware laten zoeken.. misschien dat ie dan een stuk sneller wordt..

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Pagina: 1