Nieuwe HD formateren ... dual win98/2000AV

Pagina: 1
Acties:

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:10

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
HA!!!! Eindelijk een nieuwe HD (40 Gb IBM 60 GXP) gekocht voor al mun data maar...

Wat ik nou heb is dualboot op 1 HD (IBM 75 GXP) IDE1 met 2 partitie's
HD1 partitie 1= C:win98 met fat32
HD1 partitie 2= D:win2000AV NTFS
(op IDE2 zitten de CD-writer(master) +DVD speler(slave))

Hier heb ik dus de 2e HD bijgezet, slave van HD1, bios op auto gezet, herkent de naam van HD2 niet (van HD1 wel)maar wel de goede grote. Ik denk dat hier al wat fout gaat en dat ik mun mobo moet flashen met de nieuwste bios???

* MRic3 1: klopt het dat de bios altijd de HD moet herkennen?

Stel de bios herkent de HD... Hoe kan ik de nieuwe HD dan het beste formateren. Ik wil hem op FAT32 hebben en dat kan ik dan doen met een opstart diskette en fdisk'n...
Maar dat wil ik eigenlijk niet :? :? :?

Win98 start gewoon op; Win2000AV geeft een memory dump en herstart elke keer (ik kom niet in het systeem).

* MRic3 2: Hoe kan ik dit nou anders aanpaken dan met fdisk?
Ik d8 namelijk dat ik hem gewoon erin kon hangen Win2000 opstarten en dan met disk managment het dingetje gebruiksklaar kon maken niet dus, of komt dat door de bios?

Wie ken mij wat tips geven....

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

LIgt het hem aan mij of snap ik beiden jouw vragen niet helemaal?

dat de bios de schijfNAAM niet herkend boeit niet veel als alles maar klopt grootte cylinders enz...

en schijf in delen in partities en hoegroot/hoeveel enzo hangt van je eigen smaak af.. ik heb mijn 30 gig in 4 partities.... 1 van 4 GiG en 3 van (30-4)/4 Gig... iets meer dan 8,5 dus..

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Die nieuwe schijf moet niet gepartioneerd worden (gewoon 1 schijf van 40 GB) met gewoon data en benaderbaar onder win98 en win2000 dus FAT32.. Maar hoe kan ik hem dus het beste formateren...

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 22:49

sus

is druk :+

Heb je goed gekeken naar je master/slave?? Dan zou het in principe moeten werken, vooral onder w2k (waar staat trouwens AV voor :? )

Probeer anders eens of je met fdisk die schijf wel kan benaderen. Als dit werkt, zou je hem onder 2k ook moeten kunnen indelen, met diskmanagement.

En kijk idd even of je geen bios-update nodig hebt.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 22:49

sus

is druk :+

En waarom niet fdisken, als je toch maar een partitie aanmaakt. Gewoon fdisk, optie 1, volledige schijf gebruiken.

Daarna formatteren, klaar!

Verwijderd

ben het met suspicious eens...
:)
zo moeilijk is fdisk niet...

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Neee, fdisk is absoluut niet moeilijk....

Master/slave instellingen staan goed, kan met fdisk schijf kiezen en als ik wil de partitie aanmaken maar dat heb ik nog niet gedaan omdat ik het anders wilde proberen....

Win2000 AV (Advanced Server) Zou dat automatisch makkelijk moeten kunnen ... maar dat doet ie dus niet en ik ben benieuwd waarom niet. Hij geeft elke keer zo'n memory dump en herstart???

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Na, gisterenavond geen zin meer om verder iets te proberen, verder helemaal niks meer veranderd, geflasht of wat dan ook...

zet ik net mun comp aan, ik d8 gewoon opstarten in Win2000 en zien wat er gebeurt, start netjes op, kon gewoon inloggen, "deteced new hardware", wizardje afwerken and while i'm typing this message the HD is formating (40% now) :)

Kijk dit bedoelde ik nou met het moet toch anders kunnen.
Zo ken ik Windows 2000 weer :) :) :)

Nou nog ffff mun specs veranderen :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:39

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Ja sorry oscar ... hak kunnen weten..... |:( |:( |:(

Maar ja, sowieso te vroeg gejuigd, is ie bijna klaar, zegt ie "volume size to big"... nou fff zoeken wat ik daarmee moet/kan doen...

Ach ja, voor alles is een 1e keer he...

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
na weer fff tijd om iets te kloten met die HD kom ik dit tegen bij Microsoft
Limitations of FAT32 File System.....
You cannot format a volume larger than 32 GB in size using the FAT32 file system in Windows 2000. The Windows 2000 FastFAT driver can mount and support volumes larger than 32 GB that use the FAT32 file system (subject to the other limits), but you cannot create one using the Format tool. This behavior is by design. If you need to create a volume larger than 32 GB, use the NTFS file system instead.
Na dan maar partities maken...DAMN

Pagina: 1