Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft laatst een SB Audigy gekocht om zijn SB live te vervangen, en nou zegt hij dat het mp3's op de Audigy beter klinken dan op zijn live.

Dit lijkt mij erg stug, want de beperkende factor zit volgens mij in de mp3, misschien dat de Audigy een betere frequentie karakteristiek heeft.

Want denken jullie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

In de SBLive! zit een bug waardoor hij op *sommige* systemen (waaronder de mijne :( ) een krakend geluid geeft.
Als hij daar last van heeft gehad en nu met de Audigy niet meer, klopt zijn stelling.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Op woensdag 31 oktober 2001 23:49 schreef fastie het volgende:
misschien dat de Audigy een betere frequentie karakteristiek heeft.
dat zou kunnen, maar dan wel zo weinig dat je wel heeeeeeel erg veel moeite voor moet doen om dat te horen hoor....
zal inderdaad meer aan de mp3 liggen of hij had z'n mixerinstellingen een beetje verkeerd staan met die live

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 17:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat jouw vriend aan het ongelooflijk menselijke ik-heb-net-wat-nieuws-gekocht-en-dat-was-geen-miskoop-dus-wil-ik-dat-het-hoorbaar-beter-is-dus-denk-ik-dat-dat-zo-is-en-vertel-ik-iedereen-hoe-geweldig-het-wel-niet-is syndroom lijdt >:).

Ik geloof niet dat het tot exessief hoorbare verschillen zal leiden. Wellicht is het iets mooier, maar dan mooier in de zin van "een cd speler van 600 piek klinkt beter dan een van 300". Dan aan jullie om daar een echt dramatisch verschil tussen te horen.

Kortom: Het zal (ondanks wat creative beweert) allemaal wel loslopen.

vergelijk het met de persoon die z'n creative soundworks digital ineens zo veel beter vond klinken omdat-ie 'm via de digitale uitgang had aangesloten, want nou had-ie mooi wel 'digitaal geluid' :P (yeah 8-)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Op woensdag 31 oktober 2001 23:55 schreef JvS het volgende:
vergelijk het met de persoon die z'n creative soundworks digital ineens zo veel beter vond klinken omdat-ie 'm via de digitale uitgang had aangesloten, want nou had-ie mooi wel 'digitaal geluid' :P (yeah 8-)).
lol... dat zie je op die oude Akai spullen ook altijd... DIGITAL!

(het display wat erop zit ja..de rest niet)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:28

Initial G

f.k.a. GKLQuake

de signaal/ruisafstand is wel beter van de Audigy, dat is altijd beter. Merk je vooral bij hoog volume met muziek die erg wisselt van volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 31 oktober 2001 23:58 schreef GKLQuake het volgende:
de signaal/ruisafstand is wel beter van de Audigy, dat is altijd beter. Merk je vooral bij hoog volume met muziek die erg wisselt van volume.
Ik denk dat je van de ruis/geluid verhouding van een SBlive geen last hebt hoor. Die is _zeker_ meer dan 80db zowiezo. Knappe jongen die dan last van ruis heeft :o (80db is veeeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:31

Jag

Op woensdag 31 oktober 2001 23:58 schreef GKLQuake het volgende:
Denk het ook met je pc aan, not :).

Even voorbeeld, stel dat je je met pc een ruisvloer hebt van 40 dBspl (voorzichtige schatting). En je luistert op 80 dBspl max (zeker niet zachtjes). Dan heb je een dynamiek van 40 dB. Dan heb je dus niks aan een kaart die een 10 dB hogere ruisverhouding hebt als je oude ook al 80 dB had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:41

scorpionv

This space for rent

Op woensdag 31 oktober 2001 23:55 schreef JvS het volgende:
Ik denk dat jouw vriend aan het ongelooflijk menselijke ik-heb-net-wat-nieuws-gekocht-en-dat-was-geen-miskoop-dus-wil-ik-dat-het-hoorbaar-beter-is-dus-denk-ik-dat-dat-zo-is-en-vertel-ik-iedereen-hoe-geweldig-het-wel-niet-is syndroom lijdt >:).

Ik geloof niet dat het tot exessief hoorbare verschillen zal leiden. Wellicht is het iets mooier, maar dan mooier in de zin van "een cd speler van 600 piek klinkt beter dan een van 300". Dan aan jullie om daar een echt dramatisch verschil tussen te horen.

Kortom: Het zal (ondanks wat creative beweert) allemaal wel loslopen.

Ja-ik-lijd-ook-aan-het-ultiem-irritant-layout-verneukende-syndroom-maar-dat-is-blijkbaar-niet-erg-want-de-modjes-doen-het-zelf-toch-ook. |:( >:)

edit:

Sorry, moest er even uit, ik erger me dood aan mensen die met sig, ondertutel, plaatje, tekst, code of whatever de layout verneuken. Zoveel moeite is het toch niet om je eigen post ff na te lezen en te kijken of het er fatsoenlijk staat?

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Even ter vergelijking, op 't zachtste punt in de disco waar ik werk komt 't geluid op 80 dB, op 't hardste punt slechts een schamele 100 dB.
Bij 80 dB treed na langdurige "exposure" (wist 't NL woord effe nie meer
edit:
"blootstelling"
) nog geen gehoorsbeschadiging op, daarboven wel.
Daarom moeten wij ook in de gebieden met 80 dB+ oordopjes in >:)

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 01 november 2001 01:26 schreef scorpionv het volgende:

[..]

Ja-ik-lijd-ook-aan-het-ultiem-irritant-layout-verneukende-syndroom-maar-dat-is-blijkbaar-niet-erg-want-de-modjes-doen-het-zelf-toch-ook. |:( >:)

edit:

Sorry, moest er even uit, ik erger me dood aan mensen die met sig, ondertutel, plaatje, tekst, code of whatever de layout verneuken. Zoveel moeite is het toch niet om je eigen post ff na te lezen en te kijken of het er fatsoenlijk staat?
:Z

Dat heb ik gedaan en dat doe ik altijd. Ook met plaatjes overigens. 550 pix breed daarbij is bijvoorbeeld mooi :) (613 verneukt lay-out nog nét niet):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/JvS/pics/layoutnietverneuk.gif
Op donderdag 01 november 2001 01:35 schreef Nefiorim het volgende:
Even ter vergelijking, op 't zachtste punt in de disco waar ik werk komt 't geluid op 80 dB, op 't hardste punt slechts een schamele 100 dB.
edit:
"blootstelling"
Jazeg, dat wilde ik je gaan zeggen, nadat ik klaar was met dat plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:41

scorpionv

This space for rent

Afbeeldingslocatie: http://scorpionv.freehosting.net/layoutfu.jpg

Ja, ik gebruik Mozilla. Die gebruikt niet geMicrosoftiseerde standaards.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:31

Jag

Op donderdag 01 november 2001 01:35 schreef Nefiorim het volgende:
edit:
"blootstelling"
Doe je die ook echt in? Ik doe op mijn werk pas vanaf zo'n 95-100 dB (en ja dat meet ik ook echt) gehoorbescherming in, en dan ben ik nog een van de weinigen.
Pagina: 1