Toon posts:

OS X 10.1: nfs_boot: unable to find suitable ....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw probleem. Het is me nu gelukt een OS X 10.1 install CD te branden. Als ik ervan boot krijg ik even het draaiende OS X dingetje en dan een tekstmode dump die begint met:

nfs_boot: unable to find suitable boot device

Wat de f*ck???

Die CD is overduidelijk goed gebrand nu. Daar ligt het dus niet aan. Kent iemand dit probleem? Ik snap ook niet waarom ie iets met nfs wil doen. Ik boot verdorie gewoon van CD!

Ik hoop dat iemand dit probleem wel eens gezien of van gehoord heeft en een oplossing kent!

Alvast bedankt!

Marco

Verwijderd

lullig gezegd heb ik 1 hint, update to 10.1!!!! je houd t niet voor mogelijk hoeveel er gefixt is wat er in 10.0 fout was!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 23:58 schreef Reflex het volgende:
lullig gezegd heb ik 1 hint, update to 10.1!!!! je houd t niet voor mogelijk hoeveel er gefixt is wat er in 10.0 fout was!!!
Het is de 10.1 upgrade CD die deze error geeft met booten.

Verwijderd

Apple bellen. true klinkt afgezaagd, maar zij weten direct of t een common problem is of niet..

020-6545362

Verwijderd

Topicstarter
En ook dit is opgelost.
Ik moest "optimize on the fly" uitzetten met Toast.

Ik draai inmiddels OSX 10.1. Wat een speed rush zeg! minstens 3x zo snel als 10.0, ik weet niet wat me overkomt!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:11

Beaves

Usque ad Finem

Klopt, OS X 10.1 is echt veel sneller. Ik werk op mijn werk met een iMac en het verschil is echt goed te merken, met OS X 10.0 was het bagger traag maar met OS X 10.1 is het echt veel en veel sneller geworden.

Leuk detail is ook dat sommige classic applicaties sneller onder OS X werken dan onder OS 9.2.1 :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

een maar:
ik ondervind problemen met de volgende dingen:
OS < 9.1 verbinden naar een Mac met OS 10.1 erop gaat niet goed, je krijgt de pass login scherm, en dan heeft de server de verbinding verbroken, lekker...
het verbinden met WinNT 4 servers gaat wel, maar als je dan door de bestanden gaat lopen, crasht de finder. <- vriendjes binnen apple confirmed, nog geen oplossing voor. :'(

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 01:49 schreef TheMarco het volgende:
En ook dit is opgelost.
Ik moest "optimize on the fly" uitzetten met Toast.

Ik draai inmiddels OSX 10.1. Wat een speed rush zeg! minstens 3x zo snel als 10.0, ik weet niet wat me overkomt!
als ik dat zow lees had APple je ook niet geholpen met je probleem :-)

(jaja, ik weet t Apple is nou eenmaal mijn stokpaardje. heb er me hele leven naar uitgekeken om daar te werken, en dat heb ik 3 maand gedaan in Cork, Ierland, dus pls, laat mij me lol hebben )

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 02:05 schreef Reflex het volgende:

[..]

als ik dat zow lees had Apple je ook niet geholpen met je probleem :-)
Klopt. Ennuh, ik ben ook mega Apple fan. Ik koop zeker de originele upgrade CD zodra ie tenminste ook ergens TE KOOP ligt. Dit is nu niet het geval vandaar dat ik even een backup van iemand gebrand heb ;)
Pagina: 1