Alcatel modem ADSL Comfort (basis) server probs

Pagina: 1
Acties:

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:15
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb nu thuis achter mijn adsl ethernet modem een server 486 met winroute pro , vnc, Warftpd ,apache + php + mysql.. tamelijk zwaar voor zon pc dus. maar het runt :)
Nu valt de laatste tijd de verbinding weg, kom ik niet meer of niet snel genoeg in VNC (Houdt in dat mijn broers te snel naar de stekker van dat apparaat gaan). Dit is dus metname in het interne netwerk, maar meestal kom ik nog wel op de shared schrijf terecht, maar wat mijn broers dus niet checken (HARD LEERS BLIJKBAAR)
Soms is het probleem aan de andere kant. de verbinding is er nog wel (te zien aan de taskbar rechts onder) maar er gebeurt niks. Dit is wel op te lossen door in VNC erin te gaan en de verbinding disconnecten, en dan maakt winroute opnieuw verbinding.

Wie heeft hier nog meer last van gehad?

Ik ben ook aan het kijken naar de tweak, maar dan vervalt ofcourse de garantie. dus ik wil graag weten wat de slaagkans is, aangezien ik nog nooit zoiets heb gedaan en soms toch wel problemen hoor. Iemand mij verder wil helpen hiermee??

Overigens. is dit wel het juiste Forum.. word steeds moeilijker te vinden welke je nou moet gebruiken

Verwijderd

Ik heb nog nooit te maken gehad met je probleem... kan je daar niet mee verderhelpen. Wel heb ik m'n adsl modem getweakt... met succes! Als je gewoon de handelingen verricht zoals ze beschreven zijn moet het lukken.... Gebruik hiervoor ffys de search. Ook kun je hiermee de nadelen wel vinden... (die wegen voor mij overigens niet op tegen de voordelen)

En over die garantie... ach.. wanneer gaat zo'n modem nou kapot?? Heel weinig kans van... het kan natuurlijk altijd gebeuren.. dat kost je dan 350 piek geloof ik.

Wat ik zou doen mocht ie kapot gaat is hem terugdraaien naar z'n oude stand, of... als dat niet lukt hem zo ver mollen dat zij er ook niets meer mee kunnen... Dan maar alles of niets. Maar nogmaals... de kans dat zo'n ding stuk gaat is niet erg groot....

dus... :D

• smaij
Ik was al bezig met search.. stond er een artikel met wel 700 posts.. ben aan het lezen :p maar ja.. die router functie is ofcourse wel handig. maar 350 piek armer woorden niet. denkdenkdenk... en inemienemutte of zoiets.

• smaij
maar iemand zelfde probleem. of moet ik het toch gaan verwijten aan de oude 486 bak.. denk toch maar een keer iets zwaarders neer te zetten.. maar ach.. geen geld voor iets nieuws op het moment

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:18
Was het wegvallen van de verbinding om de zoveel tijd niet een Win98 probleem? Ik weet niet welk OS je gebruikt maar misschien dat dit het probleem is?

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• smaij
Ja ik gebruik inderdaad win98.. dus misschien teruggaan naar win95??

is daar informatie over

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:18
Ik kwam dit draadje ergens tegen. Misschien dat hier het probleem instaat voor je probleem.

En het is een specifiek win98 probleem dus up- of downgraden zal waarschijnlijk de oplossing zijn.

Update

Ik kwam de oplossing ook nog tegen. En wel hier http://www.adsl-online.net/downloads/pafiledb.php?PHPSESSID=11f8d13581d81fcf81506896fb0d3e93&action=viewcat&id=7

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ff windows updaten of naar win2k gaan..

• smaij
ik heb de isdn ethernet versie. heb overigens geen verband gezien met een dergelijk upload probleem, maar niks kan er kwaad aandoen de nieuwere files te proberen.. dus vervolg komt er nog wel.. thx

• smaij
de server is nu al 45 uur online, en dat is meet dan ooit, dus ik kan er denk ik wel vanuit gaan dat het geholpen heeft.
Pagina: 1