Toon posts:

Wat voor capture kaart !? Ik word helemaal gek !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goedendag tezamen.

Ik heb een zwaar probleem over wat voor capturekaart ik nou voor mn pc zou moeten nemen. De bedoeling is dat ik vanaf mijn video via SVHS zou willen opnemen, en een DV camera waarvoor ik Firewire zou willen gebruiken. Ik heb maar een pci slot vrij, en ik ben al tot conclusie gekomen dat combikaartjes bijzonder duur zijn. Ik heb na veel tobben de Pinnacle Studio DC10+ gekocht. Enkel analoog welliswaar, maar wel met een hoge kwaliteit en een eigen MPEG chip, wat mijn processor van 500 Mhz goed kan gebruiken. Na thuiskomst kreeg ik echter een flinke teleurstelling te verwerken, er waren geen Win2k driver voor |:( Ik wou niet aan de slag met eigen gemaakte drivers en dan alleen via VD kunne capturen, dus de kaart maar weer terug gebracht.. en nu zit ik hier dus ; koud, alleen, en zonder capturekaart.

Mijn vraag is ; weet iemand misschien een oplossing voor wat ik zou willen doen ? Mijn systeem bestaat uit een P3 500 Mhz, Asus p2b-f,512 mb en scsi 7200 HDs. De vraag is ook eigenlijk of mijn systeem wel realtime DV zou kunnen capturen, of ten minste hoge kwaliteit analoog (waarvoor ik de dc10+ zo geschikt vond door de eigen chip) Nou kan ik wel wachten op dc10 driver tot ik een ons weeg, maar dat lijkt me vrij lang en ik wil NU capturen ! Help ! anybody ? please ? ;(

greetz
Bass

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:40

fv

-------------------> hiero

Als je er echt iets mee wilt gaan doen en het budget het toelaat zou ik gaan voor de Pinnacle DV500(+) kaart incl. Adobe Premiere 5.1 (6.0). Kost wel wat (rond de Fl. 1700,-) maar dan heb je ook wel behoorlijk wat. Werkt onder Win2K en 98 en heeft DV in/uit en video in/uit en SVHS in/uit. Een aantal effecten is hardwarematig dus, zeg maar, PC onafhankelijk. Ik ben er zelf erg tevreden over.

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Verwijderd

Topicstarter
tja... maar dan moet ik 1000 piek extra tevoorschijn toveren, en dat gaat me niet lukken.. ;(

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:40

fv

-------------------> hiero

Daar was ik al een beetje bang voor dat dit boven het budget zou zijn. Anders alleen een DV kaart met analoog uit+Premiere. Zal zeker een stuk goedkoper zijn. Ben even het type nummer kwijt (geloof DVstudio+ of zo iets).

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik heb ook een (2e hands) DC10+ en geloof me analoog capturen op svhs kwaliteit is geen kattepis. Al least op mijn systeem (PIII 800E, MSI BXmaster, 256 MB, 2*40 GB maxtor) heb ik nog steeds last van "frame losts" (waardoor geluid en beeld uit sync raken). Volgens mij ligt dit aan Windows 98 (die op allerlei momenten de harddisks wel gebruiken en slecht memory managemnte heeft. ironsich dat er geen w2000 drivers zijn..)

Er bestaat geloof ik ook een Matrox RT2000 oid (voor dik 2000 piek, geloof ik), die zowel analoog als digitaal kan capturen...

Oeps, dik 3000..

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Topicstarter
tjah, ik hoopte eigenlijk dat mn ram de Mhz wel zou compenseren.. maar zon chip helpt daar niet echt bij ? Ik heb die kaart die jij bedoelt wel gezien, maar dat is alleen analoog uit en die heb ik niet nodig. zucht.. ff kijken of de aldi nog kaartjes heb liggen...

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Natuurlijk helpt de chip wel. Je moet niet vergeten dat SVHS video capturen een datastroom van 3 a 4 Mbyte per seconde oplevert. Dus met 10 min video zit je op zo'n 2Gbyte data. Het grootste probleem is de harde schijf, die moet continu die stroom data bijhouden. En mijn ervaring met Windows 98 is, dat er altijd storende "elementen" zijn. Eigenlijk moet je 2 hardisks hebben, 1 voor data, 1 voor de rest.
1 hapering is genoeg om het geluid uit sync te krijgen met het beeld (het geluid is nl een apart signaal bij de DC10+)
Ik moet bekennen dat ik maar weinig gecaptured heb en dat om 1 of andere reden mij HD niet op DMA wilde.

BTW heb je hier al gekeken?
http://www6.tomshardware.com/video/01q3/010801/index.html

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een SCSI IBM 18 GB 7200 rpm voor de captures, ik heb mijn OS (win2k) op een andere IDE draaien, dus het systeem zou heel stabiel moeten zijn als er wordt gecaptured. Weet iemand misschien nog meer van dit soort kaarten ? Ik kom niet echt verder dan Pinnacle/Miro, matrox en Hauppage.

Verwijderd

Topicstarter
heuh.. schop ?

Verwijderd

Ja, je kunt met een P3 500 dv capturen, dat kan nog met een pentium 2, want de datastroom wordt alleen maar op de harde schijf geknald met 3.6 Meg per seconde, dus er is weinig processor power vor nodig.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op woensdag 31 oktober 2001 22:46 schreef bass het volgende:
Een goedendag tezamen.

Ik heb een zwaar probleem over wat voor capturekaart ik nou voor mn pc zou moeten nemen. De bedoeling is dat ik vanaf mijn video via SVHS zou willen opnemen, en een DV camera waarvoor ik Firewire zou willen gebruiken. Ik heb maar een pci slot vrij, en ik ben al tot conclusie gekomen dat combikaartjes bijzonder duur zijn. Ik heb na veel tobben de Pinnacle Studio DC10+ gekocht. Enkel analoog welliswaar, maar wel met een hoge kwaliteit en een eigen MPEG chip, wat mijn processor van 500 Mhz goed kan gebruiken. Na thuiskomst kreeg ik echter een flinke teleurstelling te verwerken, er waren geen Win2k driver voor |:( Ik wou niet aan de slag met eigen gemaakte drivers en dan alleen via VD kunne capturen, dus de kaart maar weer terug gebracht.. en nu zit ik hier dus ; koud, alleen, en zonder capturekaart.

Mijn vraag is ; weet iemand misschien een oplossing voor wat ik zou willen doen ? Mijn systeem bestaat uit een P3 500 Mhz, Asus p2b-f,512 mb en scsi 7200 HDs. De vraag is ook eigenlijk of mijn systeem wel realtime DV zou kunnen capturen, of ten minste hoge kwaliteit analoog (waarvoor ik de dc10+ zo geschikt vond door de eigen chip) Nou kan ik wel wachten op dc10 driver tot ik een ons weeg, maar dat lijkt me vrij lang en ik wil NU capturen ! Help ! anybody ? please ? ;(

greetz
Bass
Ja, ik ken je probleem...als je onder W2K of iets dergelijks wil capturen, dan zijn er eigenlijk maar een paar goede opties:

- Als je DV wil capturen, en naar DV en analoog wil schrijven, dan moet je de Pinnacle studio DV plus hebben. Voordeel: werkt onder W2K.
Nadeel: werkt zover ik weet alleen met studio software...en niet met premiere.

Wil je analoog kunnen capturen (serieus) dan kom je toch uit bij de DV500+ of een een van de dazzle producten
www.dazzle.com
Ik heb ook de DC10+ maar de software is dermate instabiel (alleen WinME of lager) dat ik nu toch de Dazzle Fast Now AV gekocht. Dit is een PCI kaart met hardware mpeg chip en een breakout box waarop je alles kan aansluiten, firewire, analoog in en uit...en werkt superstabiel. Premiere 6.x wordt meegeleverd.
Ik ben er erg tevreden mee...
lost frames?? Wat zijn dat?
Kost wel 1800 pieken.

Succes :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Het zijn MJPEG chips waar jullie het over hebben. Geen MPEG.

Je kunt opzoek gaan naar een DC30+ van Pinnacle deze werkt goed samen met Premiere en Win2k. Deze kaart is van een veel betere kwaliteit dan de Dc10+. Ik heb mijne net verkocht.. en een DV500 gekocht. Je zou een 2ehands DC30+ voor zo'n 700 piek wel moeten kunnen hebben. Dan koop je er nog een Firewire board bij (zit vast wel iets in je comp. dat eruit kan.. En klaar ben je.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Zoals Pinnacle al aangeeft, zou je kunnen zoeken naar een HELE oude DC10. Deze heeft dezelfde chipset als de DC30 en de drivers werken ook onder W2K (die van de DC30). Zo niet kun je een FAST AV proberen. Dit is een wat minder bekend merk maar ook FAST begeeft zich in de professionele markt. Ik heb al een paar FAST systemen gezien en die doen echt niet onder voor Pinnacle. Zelf heb ik een DV200 en daar mis ik ook de analoge input op. Kzit nog te twijfelen over een Deluxe, of een DC30 er bij. Alleen zijn die DC30's nog steeds zo duur. Mijn DV200 had ik voor FL 275,- :P op iBazar.

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 00:24 schreef Jamez_Joint het volgende:
Zoals Pinnacle al aangeeft, zou je kunnen zoeken naar een HELE oude DC10.
*knip*
Heeft de DC10+ dan een andere chip..?

Maar je kunt ook gewoon een Matrox Marvel e450 nemen, 500/600 piek. Kun je de video kaart ook wegdoen. :)
En je hebt er een tuner bij.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Ik heb ff de topic titel aangepast, dit zag er niet uit :P:
"ik wordt gek"

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:25
Op vrijdag 02 november 2001 01:22 schreef Hooi het volgende:

[..]

Heeft de DC10+ dan een andere chip..?

Maar je kunt ook gewoon een Matrox Marvel e450 nemen, 500/600 piek. Kun je de video kaart ook wegdoen. :)
En je hebt er een tuner bij.
Beter van niet, softwarematige compressie, niet echt aan te raden op een 500 mhz systeem. Beter een marvel 400 of 200, kwamen allemaal goed uit de testen

• SvMp
  • Niet online
Die support van Pinnacle is gewoon slecht.

Windows 2000 drivers voor bepaalde producten zijn er niet.

Als je je drivers kwijt bent, kun je ze niet compleet downen, maar moet je er voor betalen. Had een maat van mij gehad |:( De updates die er staan zijn patches voor drivers |:( en software, die overigens waardeloos werken.
Ik koop geen pinnacle spul meer.

Zijn er geen alternatieven voor Pinnacle kaarten?
Die gelijkwaardig zijn aan zo'n DC10+, maar dan met Win2K support?
Dat is dan misschien een oplossing.

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 02:10 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Beter van niet, softwarematige compressie, niet echt aan te raden op een 500 mhz systeem. Beter een marvel 400 of 200, kwamen allemaal goed uit de testen
Software matig ?
Oh.
Niemand, inclusief Matrox en Pinnacle, had toch MJPEG compressie aan de praat onder Win2k ? De problemen zitten in de 'DVD content beveiliging' . Dat is pas om te kotsen.

Er waren geloof ik wel beta drivers ja. Matrox had het in ieder geval tot nader bericht opgegeven, omdat Win2K gewoon moeilijk deed en dwars ligt.

NT4 of Win98/SE/ME is no problemo nee.

Verwijderd

Topicstarter
zucht... bestaan er geen sites over dit soort dingen ? ik heb gezocht, maar niet gevonden. weet iemand trouwens iets van die dazzle DV bridge ? Dan is het toch mogelijk analoog via een dv ingang op te nemen. :)

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Deze maand komt de Radeon 8500 All In Wonder uit.

Heeft geloof ik ook hardware encoding.

Verwijderd

Topicstarter
jah die heb ik gezien, ziet er mooi uit. Nu ff kijken wat ze bedoelen met estimated price $500 bedoelen :(
Pagina: 1