AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT
werkt je netwerk kaart ??Op woensdag 31 oktober 2001 22:40 schreef CyrusTheVirus het volgende:
Hoi,
Ik heb hier een linux bak staan met Red Hat 7.2, zonder firewall en een ip adres in de range van het huidige netwerk (192.168.0.x)
Nu zit ik met het volgende probleem, als ik ga pingen met de linux bak naar mijn w2k bak krijg ik Destination Host Unreachable. Andersom w2k -> linux werkt ook niet.
Eerst dacht ik dat dit te maken had met de firewall, maar die staat dus uit
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
(ik heb al gezocht in dit forum en aantal linux boeken, maar ik kom er dus echt niet uit)
is de kabel wel goed ??
heb je de juiste drivers??
Netwerkkaart doet het, op de hub heb ik connectie, de loopback interface is te pingen en ook het ip adres van eth0 geeft een reply op de ping.
De kabel doet het ook, die heb ik gisteren nog gebruikt voor m'n laptop.
De drivers is het enige waar ik aan twijfel, het is een 3com 509b kaart, maar die zit niet bij linux dus heb ik gekozen voor de 3com 509
De kabel doet het ook, die heb ik gisteren nog gebruikt voor m'n laptop.
De drivers is het enige waar ik aan twijfel, het is een 3com 509b kaart, maar die zit niet bij linux dus heb ik gekozen voor de 3com 509
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT
Vind redhat niet automagisch de goede drivers voor je kaartje? die hoef je toch niet zelf te installen?
neways, als je nou ff iets doet van:
-ifconfig eth0 down (kneem aan dat je er maar 1 kaartje in heb hangen)
-lsmod
-rmmod 3com905 ofzoiets (zie lsmod output)
-modprobe 3comxxx
en dan ff wat drivers proberen...dan krijg je vanzelf een berichtje of het laden gelukt is, dan is de kans dat je een goede driver hebt al wat groter misschien:)
succes:)
neways, als je nou ff iets doet van:
-ifconfig eth0 down (kneem aan dat je er maar 1 kaartje in heb hangen)
-lsmod
-rmmod 3com905 ofzoiets (zie lsmod output)
-modprobe 3comxxx
en dan ff wat drivers proberen...dan krijg je vanzelf een berichtje of het laden gelukt is, dan is de kans dat je een goede driver hebt al wat groter misschien:)
succes:)
Krijg bij rmmod 3c509 de melding
rmmod: module 3com509 is not loaded
rmmod: module 3com509 is not loaded
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT
dan maar een eerst modprobe 3com509 (als deze modulenaamwerkelijk bestaat. Zo nee, kijk dan ff in de dir /include/modules/<kernel-versie>/net of ie onder deze naam daadwerkelijk genoemd wordt.
Zo ja,
insmod 3com509
Zo ja,
insmod 3com509
My software never has bugs, it just develops random features...
Heb net ff gekeken in de /lib/modules/2.4.7-10/kernel/drivers/net naar 3c* daar staat alleen de 3c509
die laat hij dus ook. Gek genoeg blijft die ping niet werken.
die laat hij dus ook. Gek genoeg blijft die ping niet werken.
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT
Ik heb net in de online documentatie bij 3com en red hat gekeken, de 509b moet de 509 module gebruiken. 3com heeft zelf geen drivers voor de 509b onder linux.
Verder zou PnP (PlugAndPray) uit moeten staan voor de installatie van Red Hat... daar word ik niet echt vrolijk van want ik ben net een aantal dagen bezig met de installatie van Red Hat, MySql, Apache e.d.
Verder zou PnP (PlugAndPray) uit moeten staan voor de installatie van Red Hat... daar word ik niet echt vrolijk van want ik ben net een aantal dagen bezig met de installatie van Red Hat, MySql, Apache e.d.
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT
Staat je netmask wel goed? Laat eens de output van ifconfig zien en van route.
Geen beurs, geen tempo
M'n netmask staat op 255.255.255.0 net zoals bij de w2k bak.
ik kan helaas geen ifconfig laten zien, tenzij ik het hele scherm ff over tik... hoewel, ik kan natuurlijk het ff wegschrijven naar flop. Doet ik morgenavond wel ff
ik kan helaas geen ifconfig laten zien, tenzij ik het hele scherm ff over tik... hoewel, ik kan natuurlijk het ff wegschrijven naar flop. Doet ik morgenavond wel ff
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT
destination host unreachable... hmmm... staat je route goed ingesteld? Geef es de output van 'route -n' als je wilt...
"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"
Verwijderd
Wellicht een routering probleem zoals hier boven ook wordt aangegeven. Loopt je route via een gateway? Als je die uitzet doet ie niks meer natuurlijk 
Lees hier meer...
Hope this helps
Lees hier meer...
Hope this helps
Pagina: 1