[delphi 6] koppeling maken met access

Pagina: 1
Acties:

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
hoe maak ik de koppling tussen mijn delphi 6 programma en mijn access 2000 db?

heeft er iemand misschien de sourc van een proramma dat dat doet zodat ik een voorbeeld heb?

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 22:27 schreef the_dgc het volgende:
hoe maak ik de koppling tussen mijn delphi 6 programma en mijn access 2000 db?
Welke D6 versie? De (gratis) Personal versie heeft 0,0 database support, en dan moet je bv. ADO of OLE DB type libraries gaan importeren en gebruiken. Maar wanneer je geen ervaren Delphi/Windows programmeur bent, is dat niet wat je wilt.
De Professional en Enterprise versies van D6 hebben van huis uit prima support voor Access.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

ADO is het makkelijkst. Zoek maar es bij www.google.com

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
ik heb delphi 6 enterprice

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Pff... dat is wel HEEL simpel...

zoek ff op google, of op community.borland.com.
Met de BDE componenten is het het makkelijkst te doen.. alleen moet je dan weer de BDE installeren als je je programma op een andere computer wilt draaien waar geen Delphi op staat.
Dan heb je natuurlijk nog de ADO componenten (werken op dezelfde manier als de BDE componenten.. alleen moet je ze (uiteraard) anders instellen).
En je hebt ook nog de dbexpress componenten.. alleen zit daar standaard geen ACCESS driver bij.. weet niet of die er ondertussen al is.

Echt .. dit is HEEL simpel.. en lekker basic de database componenten gebruiken van Delphi.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney