Toon posts:

Vage FTP....

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleempje met mijn ftp.. ik heb net ff een dyndns.org ding aangevraagd en heb serv-u gedownload. nu hebbik het allemaal volgens mij goed ingesteld nu kan ik via internet explorer dus niet mijn ftp benaderen geeft een fout aan dat hij het niet kan weergeven ofzo.. maar als ik cute-ftp gebruik werkt ie perfect :?
Wat is nou het probleem ??

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

dns proggie (bali dns) en serv-u draaien op een win2000pro pc...

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

zet voor de grap je pasv eens uit van je ftp en probeer het dan eens weer >:)

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
je pasv ?? sorry ben niet zo heel slim volgens mij ...'

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

plusje van het betreffende FTP-domein (links in je Serv-u scherm) aanklikken, op settings klikken, naar tabje 'advanced' gaan en vervolgens 'Allow passive mode data transfers, use IP [ ]' uitvinken :)

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
nee werkt nie :(
fout:

the server name or address kan not be resolved ..

normaal werkte het altijd bij mij .. heb een hele tijd geen ftp server gehad..

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

nee als je het met je dynamische dns-account probeert op dezelfde internetverbinding alsdat je je ftp op draait gaat het niet werken...

probeer het met je netwerkip :)

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
jaaaaaaaaa nu doet ie het !! dus nu kan iedereen die een username heeft inloggen via explorer e.d :)

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

jop...

alleen als je achter een netwerk/firewall zit kan je pasv beter wel aanzetten met in het invulvak je externe ip (oftewel dat van je internetverbinding) :)

kijk waarom je er niet in kon met explorer toen pasv aanstond is simpelweg omdat explorer volgens mij geen pasv ondersteunt en dat doen de meeste ftp-cliënt progjes als leechftp, cuteftp etc. wel >:)

Als iemand dan niet kan listen op jou ftp moet je hem gewoon ff zeggen dat ie dan z'n pasv ff aanzet :)

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
thanx ! super!!

maar 1 nadeel ik heb wanadoo en heb geen vast ip adres dus moet ik het elke keer invullen :( maarja zo werkt ie !

thanx !

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

hmm misschien is het somehow wel mogelijk om je dynamische dns-naam er in te vullen :?

geen idee hoor maar soms weet je het maar nooit... ;)

Hoi

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> SA

Verwijderd

Heey
ik gebruik ook Serv-U en mijn server doet et ook gewoon met Cute-Ftp
Maar mijne doet het ook niet met Internet Explorer!
Nu heb ik gedaan wat jullie zeiden en doet hij het nog niet met het Ip adres van mijn internet
Ik heb nu wel een netwerk ip en dat is 192.168.0.1
wat word nu mijn adres dan?, want hij werkt toch met domain ofzo??

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
192.168.0.1 is een intern IP, geen extern. Van buitenaf moet je je externe IP (van je provider gekregen dus) gebruiken om te verbinden :)

Wat versta je trouwens onder 'doet het niet'?

[ Voor 16% gewijzigd door G33rt op 02-01-2005 15:13 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En daarnaast moet je de juiste poorten mappen; zie ook Het Grote Poortmappingsverhaal

Maargoed; dit topic is eigenlijk iets te oud om in verder te gaan; ik stel dus voor dat je even een nieuw topic opent als je er met bovenstaande tips en het ^portmappingsverhaal niet uitkomt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.