Computer loopt met 3D compleet vast!?

Pagina: 1
Acties:

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
Hallo allemaal,

Ik zit dus met dir probleem. Waneer ik een spel start of 3D mark start, en dit een tijdje laat lopen, zit het systeem compleet vast. Alleen een reset is dan nog megenlijk!

Ik heb de nieuweste Via 4-1 drivers (4.35 Final) en DirectX 8.

Een fout in het besturing systeem is het beslist niet. Windows 98SE, Windows 2000 en Windows XP geven allemaal hetzelfde probleem.!

Wat kan er mis zijn?
Graag jullie reacties!

Groetjes,

Maarten

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt mij warmteprobleem.. hoe heet worden je processor/videokaart?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
goeie vraag. Ik heb er geen temperatuur sensoren opzitten. Maar op de video kaart zit wel een cooler. Ik denk dat dat het probleem niet is.

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik denk toch dat Pollewob in de goede richting zit. Zoek anders even een overclockutility voor je videokaart en clock hem een heel stuk onder. Als het dan wel stabiel draait, dan heb je inderdaad een warmteprobleem.

Oplossing: betere koeler/airflow creëren of hem wat onderklokken.

Verwijderd

Ik had onder Windows 2000 ook het probleem dat het systeem bij 3D vastliep.
Het probleem kon je verhelpen door onderstaande registry instelling :

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
"LargePageMinimum"=dword:ffffffff

Of dit ook geldt voor XP/98 weet ik niet zeker.
Of had je deze optie al toegepast.

Verwijderd

Nieuwste drivers van videokaart lijkt mij een logisere oplossing.. heeft bij ook geholpen :)

Maar ik sluit dat warmte probleem niet uit

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Zet AGP eens op 2X, het verschil merk je amper en het werkt wel. Ik had het probleem ook.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook bij komt het waarschijnlijk door de via4in1 drivers of de detonator drivers want daarvoor deed die het gewoon. Best vreemd heb er namelijk eerder geen last van gehad en mijn pc loopt dus ook compleet vast en dit alles gebeurd alleen maar tijdens het spelen van spellen.

Iemand enig idee waar aan het ligt?
Pagina: 1