Toon posts:

zelf verloopkabel maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een creative dtt2200 speakerset aan te sluiten op mijn stereo installatie. Ik wil namelijk voor een lage prijs een goe geluidje wat uit diverse richtingen komt.

Nu heeft mijn stereo slechts 1 uitgang. (tulp links en rechts).

De DTT2200 hefet 3 ingangen (mini jack) voor achter en center.

Ik dacht als ik nu een verloopstekker maak kan ik uit alle speakers geluid krijgen. Dit was mijn bedoeling:

Stereo

links rechts
+ - + -

links beiden rechts
+ - + - + -

De + van links boven komt op de plus van links onder. Ditzelfde geld voor deze min.

De plus van rechtsboven komt op de plus van rechts onder en voor de min geld hetzelfde.

Hoe dit ik het nu voor het kanaal waar ik beiden op wil hebben? de + van links en de + van rechts toch op de plus van het midden en de - van rechts en de min van links op midden. Of anders??

KOrt samengevat wil ik dus een verloopkabel maken die van 2x tulp over gaat naar 3x minijack. Mini jack moet worden: links, midden, rechts?

Hoe doe ik dat, want mijn oplossing bleek niet te werken.

Verwijderd

ik denk dat je dat setje met een echte stereo aardig snel opgeblazen hebt.

Mooi excuus om een goed setje te kopen >:)

owja: en met een stereoversterker kun je geen center-speaker aansturen, kwestie van de linker en de rechter fatsoenlijk opstellen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Het kan wel maar je wilt het niet. Het slaat echt helemaal nergens op gewoon. Je gaat dan met de center links of rechts weergeven bijvoorbeeld.
En die uitgang op je stereo, wat staat daar bij?