Commodore 64

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
ik kan misschien aan zo'n oud dingetje komen, en nu vroeg ik mij af of het mogelijk is die monitor daarvan als 2e monitor te gebruiken, of op de manier zoals je een LCD aanstuurt

leek me wel lache om een nieuw systeem in zo'n kastje te modden

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 15:34

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Monitor van een C64?

Die dingen hadden geen monitor, tenminste mijn C64 16 jaar geleden had geen monitor...

Je moest ze op een TV aansluiten ;)

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Misschien wel een idee :
Kijk of je aan een oude amiga monitor kan komen, bij mijn weten hadden die dingen ook een dsub aansluiting. (heb geloof ik nog een oude 1024S staan)

edit:

Haaden die Commodore 64 bakken niet 2 output's ???
1tje met tulp voor je tv en 1tje met een 25 pins dsub ???

Verwijderd

Ik heb er nog paar staan complete C64-met monitor,
je kan ze inderdaad ook op TV aansluiten,blijft grappig om te zien die dingetjes,zelfs geluid van de chip was voor die tijd echt aardig goed :)

• Bramster
  • Nu online
de C64 is toch dat kastje met die ronde vormen he ???

iig...zo'n ding kan ik misschien krijgen :-)

Verwijderd

De monitor zelf zal het vast wel doen. Waar het om gaat is het ingangssignaal (van de Sub-D). Bij een gewone peecee monitor was dit mininaal al 50+ (K)Hz en op de Amiga (+ Com 64) is het 31 (K)Hz. Of het nou Hz of KHz weet ik ff nie. Ben net wakker :z

• Bramster
  • Nu online
ach jah.....ik ga gewoon eens proberen dat ding te krijgen en dan zie ik wel

Verwijderd

Ik heb er ook nog een, gewoon aansluiten op een oude TV :), lekker de turbo cartridge erin en ...... nostalgie........

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
C64 had inderdaad 2 beeld-uitgangen.. 1 was composiet video.. Dezelfde als die nu dus voor tv-out wordt gebruikt.. Andere was gewoon een tv-modulator.. Tegenwoordig nog handig als je tv-out wilt gebruiken en een tv zonder scart/composiet ingang hebt ;)

Maar die monitor kun jij inderdaad gewoon aan een tv-out hangen..

Oh enne sjawarmaman: Powercartridge zuigt!! Final cartrigde III was al beter, en de Action replay was nog het best! :)

• BOOTZ
  • Laatst online: 17-03 09:38
zou op zich wel moeten kunnen, het op een lcd-achtige manier te gebruiken... moet je m via RS232 koppelen (is als je van achter de c64 kijkt de meest rechtse aansluiting, die hele brede). volgens mij gebruikt die nog het zelfde protocol als de seriele poort op je pc (alleen andere pinout).
dan zou je (in basic of asm) een progje kunnen schrijven dat opdrachten van de pc ontvangt en text oid op het scherm zet

(waarom is mijn ouwe c64 kapot gegaan :'( :'( )

Maak je eigen poll

• Twynn
Op donderdag 01 november 2001 12:23 schreef BOOTZ het volgende:
moet je m via RS232 koppelen (is als je van achter de c64 kijkt de meest rechtse aansluiting, die hele brede). volgens mij gebruikt die nog het zelfde protocol als de seriele poort op je pc (alleen andere pinout).
Kan.. Alleen niet te hoge baudrate instellen.. Maximale was 2400 baud (meen ik me te herinneren).. dus verwacht ook geen snelheden ;)

parallel moet trouwens ook nog kunnen, maar dan moet je veel meer gaan hobbyen!

Twynn heeft nog 5 C64's staan

• Bramster
  • Nu online
Op donderdag 01 november 2001 12:29 schreef Twynn het volgende:

[..]

Kan.. Alleen niet te hoge baudrate instellen.. Maximale was 2400 baud (meen ik me te herinneren).. dus verwacht ook geen snelheden ;)

parallel moet trouwens ook nog kunnen, maar dan moet je veel meer gaan hobbyen!

Twynn heeft nog 5 C64's staan
Snelheid zou ook wel niet nodig zijn, hehe

ik dacht eraan om LCDachtige dingen erop te zetten

• Twynn
Op donderdag 01 november 2001 12:31 schreef Skuzz het volgende:

[..]

Snelheid zou ook wel niet nodig zijn, hehe

ik dacht eraan om LCDachtige dingen erop te zetten
Da's waar.. Eigenlijk best een leuk projectje.. Toch es over na gaan denken..
Ik ken de C64 nog steeds van binnen en buiten, en een asm-programma in elkaar knallen op dat ding moet nog steeds geen probleem zijn.. Dus als je interesse hebt??

• Bramster
  • Nu online
Op donderdag 01 november 2001 12:47 schreef Twynn het volgende:

[..]

Da's waar.. Eigenlijk best een leuk projectje.. Toch es over na gaan denken..
Ik ken de C64 nog steeds van binnen en buiten, en een asm-programma in elkaar knallen op dat ding moet nog steeds geen probleem zijn.. Dus als je interesse hebt??
dan zal ik het hier posten, en dan ben ik zeker dat jij reply'd, hehe

• Twynn
En anders mail maar.. M'n mail staat in m'n profile.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:58
C64 in je bigtower bouwen met een minitv/-lcd zou ook wel stoer zijn, kun je nog 'ns wat oude spelletjes doen!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 16:18

Martijn02

/* No Comment */

in je bigtower? Dan moet je zien dat je er een ander toetsenbord aan gaat hangen, want dat zat zo leuk in de c64 gebouwd

Heel vroeger heb ik ook eebn C16 gehad, dat was pas gaaf, met die bandjes, en dan een half uur laden voor pacman, en als je dan eindelijk klaar was kreeg je een error, kon je weer opnieuw beginnen. Heerlijk, jammer dat ik het ding niet meer heb. Op mijn C64 had ik trouwens een floppydrive (je weet wel met die grote omkeerbare floppen, en als je dan een DD had kon je er met een perforator een HD van maken (of andersom) dan was nog eens leuk :) Oh, en ik had ook een echt muis bij mijn commodore :) voor geos

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33
Hij bedoelt met die monitor zeker de monitor van een Commodore SX64:
Afbeeldingslocatie: http://www.obsoletecomputermuseum.org/sx64/sx64_4.jpg
Zoeen heb ik er ook nog :)

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op donderdag 01 november 2001 15:01 schreef Martijn02 het volgende:
in je bigtower? Dan moet je zien dat je er een ander toetsenbord aan gaat hangen, want dat zat zo leuk in de c64 gebouwd

Heel vroeger heb ik ook eebn C16 gehad, dat was pas gaaf, met die bandjes, en dan een half uur laden voor pacman, en als je dan eindelijk klaar was kreeg je een error, kon je weer opnieuw beginnen. Heerlijk, jammer dat ik het ding niet meer heb. Op mijn C64 had ik trouwens een floppydrive (je weet wel met die grote omkeerbare floppen, en als je dan een DD had kon je er met een perforator een HD van maken (of andersom) dan was nog eens leuk :) Oh, en ik had ook een echt muis bij mijn commodore :) voor geos
En vergeet de matrixprinter niet! FF iets uitprinten en het hele huis kon meegenieten...snif...

* Ferdo pinkt wat traantjes weg...

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
zo mooi zijn als dat zou kunnen

Verwijderd

Ik roelde echt met mijn C128 8-)

Verwijderd

wat een bopelshit over een C64 monitor aansluiten op een RS232 poort.

Ten eerste bezit de commodore 64 niet standaard een parrallelle en RS232 poort, en ten tweede werkt zijn monitor uitgang alleen met 15Khz. exact gelijk als een normale TV. Nikste 32Khz, dit kwam pas met VGA norm op de proppen.

Je kan direct een C64 op de antenneuitgang op een TV aansluiten. Anders zit er een ronde plug aan de achterzijde voor een composiet signaal. Niet te verwarren met de andere ronde plug voor de seriele harddisk en printer interface.

Ik heb zelf nog zo'n oude C128 staan, ik gebruik hem nog steeds om mijn trientjes aan te sturen en om EProms te bakken. Gaat nog steeds perfect.
Pagina: 1