Niet genoeg watt?

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• compubink
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 20:13

compubink

...====...

Topicstarter
Ik heb al een tijdje last van het volgende probleem.

Bij een grote workload kan het voorkomen dat boven het beeld (op de monitor) een reeks groene lijntjes komt. Het systeem hangt dan.

Ik heb in mijn kast een 300 watt voeding zitten. Deze moet mijn moederbord, geforce256, cd-rom speler, dvd-rom speler, cd-rw, 2 harde schijven en floppydrive van stroom voorzien.

Kan dit probleem veroorzaakt worden doordat de voeding het niet meer trekt?

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
neuj moet zat zijn.....

kzal ut probleem ergens anders zoeken, brakke videokaart/monitor .. ?

Verwijderd

lijkt me niet want je monitor is apart aangesloten met het stopcontact.

[offtopic] waarom dvd én cdrom? probeer eens zonder cdrom]

• compubink

compubink

...====...

Topicstarter
[b]Op woensdag 31 oktober 2001 20:54 schreef
[offtopic] waarom dvd én cdrom? probeer eens zonder cdrom]
Ik heb ze allebei nodig, de dvd-rom om dvd-tjes te rippen, en films te kijken. De cd-rom speler om snel divx'jes te kunnen kopiëren naar de hd.

Het probleem kan niet aan de monitor of aan de videokaart liggen, want deze werken perfect op andere systemen.

Ik heb ooit wel eens het probleem gehad dat een cd-rom speler het niet deed, omdat hij te weinig stroom kreeg. Toen had ik ook dit probleem voor het eerst. Ik heb toen een andere voeding gekocht en toen werkte het weer goed. Nu heb ik pas een nieuwe cd-schrijver, en nu krijg ik dit probleem.

Kan het liggen aan het moederbord? dat daar iets niet goed zit, of gewoon aan de powersupply?

Thnx

Verwijderd

Die lijntjes was bij mij omdat de videokaart niet goed vast zat...

• compubink

compubink

...====...

Topicstarter
Dat de videokaart niet goed vast zat?

Dan kan de pc toch nooit opstarten?

Of heb ik het nu verkeerd?
:?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:58
dat had ik toen ik bepaalde (slechte) drivers voor mijn videokaart gebruikte en mijn videogeheugen overklokte naar snelheden die met goede drivers wel konden.

dus andere drivers proberen, of evt de kaart wat minder hoog klokken.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:27

Klippy

Still Game

Op woensdag 31 oktober 2001 23:16 schreef compubink het volgende:
Dat de videokaart niet goed vast zat?

Dan kan de pc toch nooit opstarten?

Of heb ik het nu verkeerd?
:?
't zou eventueel kunnen dat de kaart wel contact maakt, maar soms ff niet, en je daarom wel kan starten, maar is een heeel keine kans.

Maar bij hoge workload zeg je. Wat bedoel je daarmee, hoog CPU gebruik, HD belasting of GPU belasting?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• compubink

compubink

...====...

Topicstarter
Ik bedoel een hoge gpu belasting.

Het kan niet zo zijn dat mijn kaart niet goed vastzit, dat heb ik al nagekeken.

Maar wat is ongeveer de kans dat dit aan de voeding ligt?

Thnx

Verwijderd

Lijkt me niet echt groot, heb hetzelfde systeem (althans zover ik kan zien) als jij met 200W... alles draait perfect... ook OC'd, plus nog een berg fans eraan.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Als je ergens nog een el cheapo vga kaartje heb liggen,ram die er effe in. Dan weet je zeker dat het je vga kaart niet is, want het lijkt er nu wel op.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Het kan wel degelijk je voeding zijn.
Ik ben er niet achter of je een AMD of Intel processor gebruikt, maar als je AMD gebruikt dan heb je al gauw last van stroomvreters.
Ik had hetzelfde, 300W vervangen door een Enermax 452W en alles draait sindsdien als een zonnetje.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
BTW vroeger was het mogelijk (kweenie of het nu nog bij sommige voedingen kan) om je monitor op je psu aan te sluiten, maar dat geeft dacht ik verder geen belasting omdat er gelijk 220 werd doorgevoerd. Het was geloof ik wel slecht voor je monitor

• compubink

compubink

...====...

Topicstarter
Kan ik ook een pci videokaart gebruiken om te testen? (heb niets anders liggen).

Ik heb een Pentium III 600EB. Deze kan stabiel +-700Mhz draaien.

De monitor is rechtstreeks aangesloten op het stopcontact, dus niet via de computer.(de STROOMKABEL voor de leken) >:)

Thnx

edit:

typo's

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

Wok

Dakloos...

Ik zou dat niet doen omdat je daar weinig mee opschiet. Met een PCI-kaart kun je niet testen of je AGP-poort wel goed werkt. Als een PCI-kaart wel goed werkt kunnen er nog steeds twee oorzaken zijn: brakke AGP-poort of brakke Videokaart.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Op donderdag 01 november 2001 22:50 schreef ubermaestro het volgende:
BTW vroeger was het mogelijk (kweenie of het nu nog bij sommige voedingen kan) om je monitor op je psu aan te sluiten, maar dat geeft dacht ik verder geen belasting omdat er gelijk 220 werd doorgevoerd. Het was geloof ik wel slecht voor je monitor
Dat het slecht is voor je monitor is een broodje aap verhaal.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1