Computer start niet meer op (erg vaag)

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 22:11
Mijn pc herkende eerst zijn cd-rom niet meer, toen probeerde ik bestand naar floppy te schrijven en liep de computer vast, daarna kom ik hem alleen nog maar opstarten door deharde schijven los te koppelen, bij andere pc thuis is drie dagen geleden precies hetzelfde gebeurd.
Is dit een of ander vaag virus, en zo ja, hoe kom ik weer bij de data op de harde schijven?

Verwijderd

BIOS batterijtje op ?? In dat geval moet je een nieuwe kopen en die erop solderen :) suc6 >:)

• Diablow
Dit is dus niet grappig, er staan 2 verslagen op die ik vrijdag in moet leveren, hopelijk is er iemand die het wel weet, i.p.v. sarcastische opmerkingen te maken. Computer draait nu, alleen start niet op als ik de harde schijven aansluit.

Verwijderd

denk dat het aan je hardschrijf ligt. Probeer ff ander hd en kijk dan of die boot als die dan niet boot is denk ik je ide controler kapot. zou het anders ook niet weten

Alleen sluit je hd waar je verslag op staat ff op ander pc aan en print dan je verslag uit:) kan je daar ook geen geziek mee krijgen

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

probeer misschien ff een andere ide plug, bv van je cdrom (omwisselen), maar laat hem dan wel op ide1 master

4015Wp west (Dordrecht)

• Diablow
Harde schijven op andere geen optie, drie in raid 0, kapot zou de controller en zou heel toevallig zijn, ik bedoel, pc loopt half jaar met windows zonder blauw schrem, mijn vader moet erachter omdat zijn pc het niet meer doet, en ineens herkent windows de cd-rom niet meer en krijg isk blauw schrem.
Moederbord geeft trouwens tijdens opstarten aan dat hij is vasgelopen door improper fsb setting, klopt niet, hij loopt vast in bios raidkaart.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> HA

• Diablow
Sinds wanneer zijn virussen hardware, er zitten geen beestjes op mijn harde schijf hoor.

• Diablow
Niemand die me kan helpen???

Verwijderd

het staat hier omdat het een hardware prob is..

knap virus die dit anders voor elkaar krijgt. alhoewel W32.magistr@. kan wel je bios overschrijven en ook van die van je HD
maar aangezien je nog gewoon je bios in kan lijkt mij dat niet het geval

maar misschien is je raid controller gaar..
staat je bios niet goed ingesteld..
of zijn de partities op je HD vernaggeld, in het laatste geval ga je weinig van je werkstukken terug zien

en dan zit er maar 1 ding op ... huilen en je vader verrot schoppen

• Diablow
raid controller is het niet, als ik geen of een harde schijf er op ansluit heb ik geen problemen, alleen als ik de eerste uit de serie ansluit heb ik probleem dat hij niet meer opstart, en aangezien er op hd geen virus zit is het dus toch software, waar zijn de verstandige mensen nauw je ze het meest nodig hebt, (mijn vader pak ik wel weer terug als alles het doet met ee of aander romote programma >:) .

• Diablow
IK HAAT JULLIE ALLEMAAL KAN NU DUS LEKKER HELE NACHT DOORWERKEN

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 01 november 2001 20:17 schreef Diablow het volgende:
ik hou ook van jou hoor! :*

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Je Caps Lock staat aan :P

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Suc6 met je werkstukken Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.15/fokforum/i/s/yawnee.gif

• FreakNL
  • Laatst online: 23:26

FreakNL

Well do ya punk?

Aaaach. Het strebertje. :D

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Diablow: doe jij es ff rustig aan please! Hierbij een waarschuwing!

DIT IS MIJN WEBSITE

• Diablow
Waarschuwing intereseerd me niet, van mij part gooi je mer er uit ik wil een oplossing voor mijn probleem, wel erg als je brutaal wordt krijg je ineens veel reacties, maar nog heb je er niks aan:(.

• Diablow
kan het misschien nimda zijn?

• WHiZZi
  • Laatst online: 22:09

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op donderdag 01 november 2001 23:37 schreef Diablow het volgende:
kan het misschien nimda zijn?
Nee. Nimda kan zoiets niet aanrichten..

Je zou es kunnen proberen om in je BIOS je HDD te laten autodetecten en eventueel op de 2e IDE poort aan te sluiten. Als dit niet werkt, zoek je ff een andere PC en hang deze schijven eraan. Kun je in ieder geval weer verder werken :O

Maareh, je hoeft niet meteen te gaan SCHREEUWEN als iets je niet bevalt..

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Diablow
dat werk dus niet met 3 schijven in raid 0, en wat is het dan wel???

Verwijderd

Je praat net alsof wij te min zijn voor jou.. Doe es rustig aan en je had wat die werkstukken betreft een backup moeten maken.. lijkt me wel slim heh met zulke belangrijke dingen... als ik dit probleem zou hebben zou ik alles op alles zetten en niet om de seconde op het forum lopen zeiken dat wij onnuttige antwoorden geven. hier zijn de mods al helemaal niet van gediend

btw: zitten je kabels goed erin? en goed om.. soms kunnen ze er op 2 manieren erin

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op vrijdag 02 november 2001 02:33 schreef CheapAss het volgende:
btw: zitten je kabels goed erin? en goed om.. soms kunnen ze er op 2 manieren erin
idd, ik had van de week precies hetzelfde probleem. Ik was er van overtuigd dat m'n kabel goed om zat, maar m'n computer deed heel weinig meer. Mijn kabel zat dus uiteindelijk verkeerd (in m'n diskdrive). Zeker het proberen waard.

Verwijderd

Ok, dan niet!!! :O

• Blauw
  • Laatst online: 15-08 19:47

Blauw

De Schreeuw

Op vrijdag 02 november 2001 14:23 schreef (roh)violator het volgende:

[..]

Ok, dan niet!!! :O
He, had ik net de oplossing :D

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Probeer deze link eens, een online virusscanner, weet je meteen of het een virus is :)

http://housecall.antivirus.com/

of direct naar deze http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Eerst lopen schreeuwen en dan niets meer van je laten horen zodra er een serieuze reply komt :?

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

• Diablow
sorry hoor, maar was niet zo belangrijk meer, bovendien kijk ik niet ieder uur, mijn reply's zat ook steeds iets van 6 uur tussen, tenzij reactie, virus scannen inmiddels al geprobeerd zonder resultaat. Verder moet ik er voortaan rekening mee houden dat als ik met mijn beperkte computerkennis het niet 1,2,3 opgelost krijg niemand op tweakers.net dat lukt. Heb mijn verslagen nog netjes op tijd kunnen inleveren en sindsdien niet meer geprobeerd. Kabel zitten er natuurlijk goed in, het deed het daarvoor ook al, bovendien ben ik niet zo dom om kabels er verkeerd in te doen. Mijn vaders computer is inmiddels ook terug, bios was kapot (en proc maar zal wel komen doordat mijn ouders nog regelmatig geprobeerd hebben stroom in- en uit te schakelen zonder de computer echt uit te zetten.

Verwijderd

Je hebt zelf het probleem al aangegeven:
Op donderdag 01 november 2001 17:33 schreef Diablow het volgende:
raid controller is het niet, als ik geen of een harde schijf er op ansluit heb ik geen problemen, alleen als ik de eerste uit de serie ansluit heb ik probleem dat hij niet meer opstart
Is dus geen software probleem, maar een hardware probleem, te noemen die ene hdd die je erin stopt.

Als je trouwens alles op RAID0 had lopen, moet je alle 3 de hdd's op de controller aansluiten, want anders zou het systeem niet eens werken. RAID0 zet z'n data en z'n control bits op alle 3 de harde schijven neer. Zonder die control bits kan een RAID0 niet werken, dus 1 hdd erin proppen gaat dan niet, want dan mist je RAID0 de controlbits van de andere schijven en dus de programmatuur, inclusief jouw geliefde scripties.

Dus is de vraag nu even: Had je een RAID0 draaien of niet?
Je geeft zelf aan dat je een andere hdd van de 3 erin kunt stoppen zonder problemen. Dus wat mij betreft had je dan geen echte RAID0 draaien.
Ergo: eerste HDD is naar de haaien. Probeer die hdd in een andere PC, zegt die PC dan toedeloe, dan ben je genaaid, en mag je alles opnieuw gaan schrijven.

Simpel, he?

Jord.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Doe geen moeite zo'n gast is het helpen niet waard...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Diablow
Alle drie de hd's doen het na format nu weer, maar de vraag is hoe is dit mogelijk, wil niet dat ik in de toekomst weer kostbare data kwijt raak
Pagina: 1