Toon posts:

Floppy disc wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik probeer een floppy drive in te bouwen, maar hij wil het maar niet doen. Als ik mijn PC aan doe dan gaat het lampje meteen branden, ook al zit er niets in. Hij blijft maar branden, zelfs nu nog. Verder wil hij op dit moment niets lezen. Ik weet bijna zeker dat ik de kabels niet goed heb aangesloten, maar heb alle combinaties al geprobeerd en hij blijft maar branden de hele tijd.

Waar kan het aan liggen? In me mobo boekje staat ook niets over hoe ik hem moet aansluiten.

Alvast bedankt!

Verwijderd

als het ledje blijft branden dan is het de stekker die je om moet draaien

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ter verduidelijking:

de IDE-stekker dus }:O

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
Zucht :)

Dacht dat alle apparaten maar op 1 manier een IDE-kabel aangesloten konden krijgen |:(

Tnx!

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op woensdag 31 oktober 2001 21:10 schreef nobody122 het volgende:
ter verduidelijking:

de IDE-stekker dus }:O
Een floppy-drive op een IDE kabel?? Kicke.. :)

Je bedoeld waarschijnlijk de Floppy kabel.. Rode draad van de floppykabel (meest linxe draad als het goed is) op pin 1 in het moederbord (staat op het moederbord welke het is) en op de floppy-drive de rode draad naar de voeding... dan moet ie ut doen.. gebruik ook altijd de laatste plug van de kabel.. die andere tussenin niet gebruiken... Suc6

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Op donderdag 01 november 2001 00:07 schreef Sn3akz het volgende:

[..]

Een floppy-drive op een IDE kabel?? Kicke.. :)
mja... ik snap ook niet waarom ik m'n diskettedrive niet aan de praat kan krijgen :+
Je bedoeld waarschijnlijk de Floppy kabel.. Rode draad van de floppykabel (meest linxe draad als het goed is) op pin 1 in het moederbord (staat op het moederbord welke het is) en op de floppy-drive de rode draad naar de voeding... dan moet ie ut doen.. gebruik ook altijd de laatste plug van de kabel.. die andere tussenin niet gebruiken... Suc6
mja die bedoel ik eigenlijk ja... maar weet niet hoe je die stekker noemt dus ik dacht kom laat ik er es wat van maken :+

Hoi

Pagina: 1