Toon posts:

Netwerk messaging probleem met VB 6.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met Visual Basic 6.0 te proberen om berichten te kunnen
versturen, je moet zelf een user kunnen invullen (in mijn geval maar 2
computers) en dan een bericht versturen. De andere moet eerst op
luisteren klikken maar dat maakt op zich niet uit...
Sowieso had Gerco Dries mij vaak geholpen met system wide-hooks (thnx)
maar het enige dat nog niet lukt is mouseclicks loggen (overal in
Windows, dus ook als je zit te internetten of een brief zit te typen).
Hij logt al wel toetsenbord aanslagen en muisbeweging, maar als iemand
mij daarmee kan helpen zeer bedankt

Ik hoor het wel

Als iemand langs zou kunnen komen zou het helemaal relext zijn en ik
wil zelfs wel vergoeding dokken (Het programma moet namelijk met spoed
af) ik heb thuis vb6.0 en c++ dus je kan het ook hier ter plekke in
elkaar flansen (als je met c++ een hook kan bouwen uiteraard...)
mail me maar op bobby_rond@hotmail.com of icq 11740703 of bel
070-3586841 of reply deze topic :)

Thnx,

Bobby

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:18

Gerco

Professional Newbie

Ik heb inmiddels een dll af waarmee je ook clicks, welke button en positie van de muis krijgt. Het werkt wel wat anders dan die dll die ik je eerst gaf, maar deze manier is een stuk netter.

1 nadeel/bug, hij stopt met muisloggen als de muis over de taskbar beweegt. Misschien heeft iemand daar een oplossing voor? Source op aanvraag.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Okeej dan
Maar zodra je weer van de taskbar afgaat, logt ie dan weer verder?
ik wil je trouwens wel een demo so far sturen als je wilt...
enneuh

wat betreft dat netwerk verhaal ff wat code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Private Sub cmdAssign_Click()
Winsock.RemoteHost = txtAssignRemoteHost.Text
End Sub

Private Sub cmdConnect_Click()
Winsock.Connect txtAssignRemoteHost.Text, 80
End Sub

Private Sub cmdLuisteren_Click()
Winsock.Listen
End Sub

Private Sub cmdVerstuur_Click()
Winsock.SendData (txtVerstuur.Text)
End Sub

Private Sub Winsock_DataArrival(ByVal bytesTotal As Long)
txtOntvang.Text = Winsock.GetData
End Sub

dat is wat ik tot nu toe heb (ik heb de Microsoft Winsock Control 6.0 uit de Components toegevoegd)
als iemand hier iets vanaf weet, graag reactie

en ja, ik weet dat bij assign host je weinig opschiet als ik bij de connect gewoon weer de remotehost uit die textbox haal... :)
daar moet eigenlijk het volgende komen te staan
code:
1
2
3
Winsock.Connect Winsock.RemoteHost, 80
End Sub

maarja dat staat er niet

dat is dus ook niet het probleem
als ik op connect klik wil ie verbinden met internet (niet bepaald logisch denk ik...)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het een beetje lomp is maar ik post nu nog een reply'tje zodat ie weer bovenaan staat
ik heb namelijk echt fucking haast met het progje...

er zijn 6 mensen met een minionderneming die het programma moeten hebben en verkopen, dus als het programma niet af is, is hun minionderneming niet geslaagd en hebben dus 6 mensen geen diploma...

Ik heb ook al eerder gezegd dat als iemand langs zou kunnen komen (gaat makkelijker dan de hele tijd heen en weer icq'en of mailen) dan wil ik er zelfs een vergoeding voor dokken maar het heeft dus wel spoed

Naja, ik hoor het wel

ciao

Bobby

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:18

Gerco

Professional Newbie

Als je 'em van de taskbar afhaalt logt 'ie niet verder, dat is het vreemde. De hook gaat dan gewoon dood, ik snap ook niet waarom.

Ik hab al vanalles geprobeerd, maar ik krijg het niet werkende.

Ik heb wel ergens een demoprog voor winsock dat wat data heen en weer stuurt. ff opzoeken.

edit:
Gevonden: WinsockTest.zip

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 09:37
Op woensdag 31 oktober 2001 21:30 schreef Bobby_Rond het volgende:
code:
1
2
3
Private Sub cmdVerstuur_Click()
Winsock.SendData (txtVerstuur.Text)
End Sub
moet zijn
winsock.senddata txtverstuur.text
zonder () dus
code:
1
2
3
Private Sub Winsock_DataArrival(ByVal bytesTotal As Long)
txtOntvang.Text = Winsock.GetData
End Sub
nope.
winsock.getdata d$
txtontvang.text=d$
en ja, ik weet dat bij assign host je weinig opschiet als ik bij de connect gewoon weer de remotehost uit die textbox haal... :)
daar moet eigenlijk het volgende komen te staan
code:
1
2
3
Winsock.Connect Winsock.RemoteHost, 80
End Sub

maarja dat staat er niet

dat is dus ook niet het probleem
als ik op connect klik wil ie verbinden met internet (niet bepaald logisch denk ik...)
doet ie het niet als je dat er in zet dan? en dat ie wil verbinden met internet is vaag... heb je wel een ip op je lokale netwerk opgegeven? (en geen hostname oid)

ik snap alleen niet wat die hooks er mee te maken hebben, maargoed... ik hoop dat je hier iets mee kan, en de volgende keer iets duidelijker uitleggen wat nou je probleem is, wat werkt er niet en waar moeten we je mee helpen

Maak je eigen poll

Verwijderd

Topicstarter
BOOTZ
iig bedankt voor de reactie
Het is een progje dat als RSI monitor moet fungeren in bedrijfscontext
Stel: Piet en Wim zitten braaf op kantoor te tiepen en beiden krijgen een melding dat ze 7000 toetsaanslagen hebben gehad en dat ze even 5 minuutjes pauze moeten nemen (daar is die hook dus voor)
Piet vindt het een puik plan en gaat ff een bakkie koffie halen (op slakkengang, anders doe je er geen vijf minuten over)
Wim daarentegen heeft schijt aan de melding en tiept rustig door...
Twee weken later hebben ze beiden RSI (toeval?) Beiden komen bij baas Bob en vragen om hun salaris doorbetaald te krijgen (Arbeidsongeschikt)
Piet, zo ziet baas Bob over zijn binnengekomen meldingen op zijn Werknemers-monitor, heeft zich netjes aan de meldingen gehouden en krijgt dus zijn salaris doorbetaald (lees hier: Piet heeft "alles" eraan gedaan om RSI te voorkomen)
Wim daarentegen kan de schijt krijgen, want hij nam de meldingen niet serieus...

Zo ongeveer gaat het in zijn werking
Het hooks verhaal is voor muis en toetsenbord acties afvangen (en meldingen geven)
en dat van Winsock is om de baas zijn meldingen te sturen.

Tot slot is er weer een vraagje bijgekomen. Ik denk dat Gerco hier het antwoord wel op weet: Ik zit met Inno Setup allemaal Registry keys erin te zetten (waaronder eentje van de Deze Computer -> HKEY_LOCAL_MACHINE -> Software -> Microsoft -> Windows -> CurrentVersion -> Run) zodat Prevent-RSI (zo heet het progje) opgestart wordt, zonder dat ie in het start menu staat. Alleen hoe haal je die keys weer weg
Ik had zoiets als Root: HKLM Subkey: "(pad)" uninsdelete
Zoiets was het
maar als iemand mij de precieze sleutel zou kunnen geven, gaarne
want ik krijg het niet voor elkaar
ik kan je ook de files mailen, mocht je dat makkelijker vinden werken

Wederom alvast bedankt,

Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Gerco, hoe staat het met je hook?
zou je em kunnen sturen (ook al werkt ie niet helemaal)

tnx

Verwijderd

Topicstarter
Gasten, hier wederom weer een verzoek, want ik weet niet waar ik het verder moet zoeken... Ik heb het serieus overal gevraagd waarvan ik weet dat ze het weten en de enige plek waar ik nu nog vertrouwen in heb is GoT...
dus als iemand mij een bericht kan geven, ook al is het "Val dood", maar dan weet ik waar ik aan toe ben, want ik moet gewoon met dat programma aan de slag...

Ik hoor het wel,

Bobby Rond
bobby_rond@hotmail.com
070-3586841
06-24553099
ICQ#: 11740703

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 11:47

NielsNL

DigiCow

Is het nog op tijd gelukt? >:)
Daar ben ik wel benieuwd naar.

M'n Oma is een site aan het haken.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Niet meer van belang natuurlijk, maar muiskliks gewoon niet loggen lijkt me geen probleem. Iemand die zit te klikken, zal ook wel met z'n muis bewegen; voortdurend op eenzelfde pixel klikken heeft in de meeste applicaties weinig nut. Muisbeweging en toetsenbordaanslagen zijn dus al voldoende indicatie voor het ingebruikzijn van een computer.

Ik zou trouwens niet bij een bedrijf willen werken wat op een dergelijke manier met haar werknemers omgaat... :r
Pagina: 1