Nieuw geluidskaartje

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Hello,

Ben op zoek naar een nieuw kaartje en vond de volgende die me wel wat leken... mijn vraag welke zal ik(of zou jij!) nemen en waarom?

SB live 5.1 van Creative bulkversie

Soundblaster Audigyplayer retail

Terratec 512i Digital Retail of whitebox (verschil?)

Terratec DMX XFire1024 Retail

Ik lees een hoop goeie dingen over de Terratec kaartjes mar heb er zelf nog nooit een gehad, altijd Soundblasters eigenlijk.

De kaart moet een Cambridge Soundworks PS2000 aansturen, momenteel zit er een Vortex Monster 3D kaart in maar die gaat eruit wegens probs met Divx (XP) en wil zowieso een ander

Thnx alvast.

• ScooBY_DoO
Wil niet ongedurig overkomen maar ik wil graaaag zodrekt m'n bestelling plaatsen, dus als ik wat advies zou kunnen krijgen graag.

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Ik heb er niet veel verstand van, maar ik herinner me wel dat alle reviews ERG positief waren over de Audigy. Dus als je het niet te duur vind (iets van 325,- geloof ik) dan lijkt die Audigy player me niet verkeerd. Zeker niet aangezien Cambridge Soundworks tegenwoordig van Creative is, dus de aansturing van die PS2000 zal dan wel goed gaan.

• ScooBY_DoO
Die kan ik voor 260 piek kopen de retail maar ik vind het een beetje duur voor een soundkaartje... hij stond in het lijsie ja dat wel, maar op het moment van schrijven had ik niet gezien dat ie ZO duur was....

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

De Audigy is echt super hoor! Tja, 260 is niet echt duur voor wat je er voor krijgt, eerlijk waar.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• ScooBY_DoO
hehehhhehe... nou ga ik twijfelen....
nah oke ... vertel.. waarom is dat ding zo super dan?
t.o.v. die andere 3 kaarten

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Geluidskwaliteit is veel beter. Een stuk minder ruis. Ondersteunt EAX als beste en dat is/wordt toch wel de standaard bij games. Nieuwe EAX wordt ondersteunt wat zeker in de nieuwste spellen ingebakken zal worden (bijv. SOF2).

Daarnaast is de CPU belasting het laagst, zijn er perfecte mogelijkheden voor muziek maken en heb je grote compatibiliteit. :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
DMX XFIRE RULEZ!!!!

2x line out/boxen
1x line in
1x mic. in
1x optisch in/out (leuk voor bij mdrecordertje >:))
wavetable etc etc etc...

Kunt er 2 cdromspelers op aansluiten, heeft nog een paar interne ingangen....

Geen gezeik met irq's enzo, gewoon prikken en gaan!!! Dat is pas plug&play!!!

Maar wat dat apparaat is wat je wilt aansturen weet ik niet, dus kijk ffies goed na of ie dat ook kan :)
Maar anders: GO TERRATEC!!! :9

• ScooBY_DoO
DAMN..... drekt weer aan het end van m'n geld nog een stuk maand over!!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 dagen ook mijn Audigy player met een Labtec 2514 speakerset die ik al had. Het geluid bevalt mij wel goed, zeker ten opzichte van AC97 wat ik onboard heb zitten. Die heb ik moeten gebruiken omdat mijn Maxi Fortissimo het niet zo best deed met de drivers en windows.

Deze Audigy heeft ook geen problemen meer met VIA chipsets en dit is echt ideaal op mijn mobo.
Verder zit er EAX 3 HD op waar je nog niet zo veel aan hebt maar het is leuk voor de toekomst.

Voor jou speakersetje zou ik echt wel een Audigy nemen, die is echt helemaal gemaakt voor die speakers, zit er ook zo'n digital kabeltje bij die speakers?

Verwijderd

'k zou eerst eens op de sites van de fabrikanten kijken of de kaarten al werken met XP.... Of er al XP drivers zijn....
De drivers voor geluidskaarten voor W2k zijn over het algemeen bedroevend slecht!!!!!!!!
Beter eerst even checken voor je een bestelling plaatst...

• ScooBY_DoO
Hmzzz ja da's idd een goeie...... zal ff kijken bij creative

• ScooBY_DoO
:( heb weer een vreselijke zaadverbinding....
kan niet eens op creative komen en hier alleen posten na 20x renewen... lang leve slownet...

magoe die audigy zal toch wel door XP worden ondersteund?
lijkt me stug als dat niet zo zou zijn

• ScooBY_DoO
GRMBL.... uiteindelijk op creative.nl nog wat sjoege

Audigy gamer (anders moest ik een platinum kiezen dus neem aan dat dit de goeie is) GEEN drivers XP...

SJIT!!!

Verwijderd

'k zou niks gokken! Wacht maar af tot je zeker weet dat de kaarten XP drivers hebben. Als je na gaat dat de meeste drivers voor W2K nu nog niet goed werken!!!!! Misschien komen er nog wel drivers voor de kaart die je nu gebruikt. Rustig aan. Misschien kom je van de regen in de drup....

Verwijderd

'k zou niks gokken! Wacht maar af tot je zeker weet dat de kaarten XP drivers hebben. Als je na gaat dat de meeste drivers voor W2K nu nog niet goed werken!!!!! Misschien komen er nog wel drivers voor de kaart die je nu gebruikt. Rustig aan. Misschien kom je van de regen in de drup....

't lijkt wel of "tweakers" dood is.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:21
neem een Philips Acoustic Edge

speelt stereo divx af in 5.1 via Q-sound. En het klinkt alsof je gewoon DolbyDigital erop hebt.

Dig in/out

3 cdromaudio ingangen!

Zeer lage cve gebruik bij mp3

diskeltische lurker

• ScooBY_DoO
Ben ff op de site van Terratec geweest en de 512i digital wordt wel door XP ondersteund.... De DMX helaas niet.
Ik weet niet of die DMX fire 1024 veel beter is als die 512i anders neemt ik die wel.
Zijn er 512i eigenaren hier? kunnen jullie mij je bevindingen geven van dat kaartje??

thnx

Verwijderd

Mensen,
De drivers can de sounblaster kaarten moet je van:
www.soundblaster.com vandaan halen!! Daar staan de XP drivers!!

Zelf ben ik in het bezit van een Hercules Game Theater XP. Heeeel relaxed kaartje als het mij vraagt. Deze kaart is de tegenhanger van de Audigy. (Maar ja, je heb wel ff wat geld nodig)

Mijn opties waren audigy of game theater xp. (de rest vond ik niet goed genoeg, of hadden geen digital ins en outs) Vanwege de aansluitingen heb ik Hercules gekozen. Moet zeggen, draait heel erg goed. (Ook de drivers voor win2000, zijn perfect!)

By the way: Dolby Digital Decoder onboard!
Hardware acceleratie MP3's afspelen (Of te wel, heel weinig cpu belasting)
Review: www.3dsoundsurge.com

Maar goed, ik heb er dan ook een 5.1 setje bijgekocht. Als ik jou was en ik moest kiezen uit het lijstje wat bovenaanstaat, zou ik de Creative Audigy nemen.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

ik heb sinds gisteren ook een audigy ben er zeer tevreden over, ben zeker geen audiofiel zoals de meeste op dit forum, k'heb zelfs gewoon een DTT3500 :X

Maar t'klinkt erg goed voor mijn amateur oortjes ;)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• ScooBY_DoO
door een fijne tegenvaller komt de audigy dus te vervallen, de cashflow is ff drastisch gedaald, dus ik moet helaas kiezen uit zo'n goedkoper kaartje... :'(

Ik hoor niemand over de 5.1 van Creative, dus ik denk dat ik dan maar een Terratec kaartje neem....

Heeft iemand die Fire1024 onder XP draaien? want daar zag ik dus geen drivers van op de site.....

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op donderdag 01 november 2001 12:19 schreef Silverlinx het volgende:
Hardware acceleratie MP3's afspelen (Of te wel, heel weinig cpu belasting)
Ik lees dit soort dingen wel vaker. Is dat zo erg van toepassing dan? Ik heb een gewone SBLive, en als ik na een paar uur muziek spelen even in de taskmanager kijk, dan zie ik dat winamp nog niet eens 1 minuut aan CPU-tijd heeft verbruikt. Veel beter kan 't niet toch?

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Kijk het zit zo:
Als je gewoon muziek / mp3 aan het luisteren ben en al te veel bijzonders doet op je pc, dan is dat inderdaad voldoende en is een mp3-acceleratie overbodig.

Als je echter tijdens het games of zoals ik tijdens het programmeren van je mp3-jes wil genieten dan is het wel een aanrader. Als je bv een Java (programmeertaal) file compileerd, dan vergt dat heeeel veel cpu tijd, waardoor winamp of iets dergelijks geen tijd meer krijgt om zijn mp3s te decoden en door te sturen naar je boxen. Dit lijdt tot haperingen in je muziek. En dat wil ik niet. Dus ik vind het wel handig zo'n hardware acceleratie.

Snappie

Verwijderd

Hercules Fortisimo II is ook een leuk kaartje voor rond de 150,-. Zelfde chip als de DMX Xfire, maar met meer mogelijk heden. De Accoustic Edge rules wat mij betreft, maar die is wel een stuk duurder.
Pagina: 1