B&W SPEAKER al weer kapot

Pagina: 1
Acties:

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Topicstarter
Ik heb sinds 2 jaar b&w dm 602 s2 speakers. Nu had ik ze ong. een jaar geleden al een keer opgeblazen (één tweeter). Dat viel nog onder de garantie (vanuit de winkel). Nu gebeurde er zondags weer iets. Ik luister lekker op een laag volume en opeens gaat de tweeter aan/uit (ong. 5min.). Nou doet die tweeter helemaal niks meer. Weet iemand wat dit kan zijn? en vooral hoe kan ik het voorkomen?

Aan mijn versterker str db 940 (sony) van 5 x 110 kan het niet liggen?!toch......

Succes is een keuze

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Met elke versterker kan je elke speaker slopen. Gewoon een kwestie van ranzige blokgolf of over de limiet van de vertserker/luidspreker spelen.

Heb je erg asociaal hard gespeeld? Dus over de krachten van het bereik waarin je versterker nog fatsoenlijk geluid produceerd? Dat het namelijk aan de speaker ligt lijkt me sterk. Speakers zijn namelijk zo simpel in elkaar gezet. Daar kan amper iets aan stukgaan door een fabricagefout.... Maar uiteraard zou het wel kunnen. Maar twee keer lijkt me dan wel erg onwaarschijnlijk.

FYI ik heb ook die speaker (s1) en heb én op een lichtere versterker (denon DRA585; slap receivertje) en op twee "zwaardere" versterkers gespeeld. Beiden ook weleens erg hard en nooit problemen mee gehad.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Als je hard gaat spelen en je equalizer lekker fout hebt afgesteld krijg je makkelijk van alles stuk hoor. Zeker tweeters...

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik luister lekker op een laag volume en opeens...
dus niet op een hard volume lijkt me... :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 31 oktober 2001 23:31 schreef Leipo het volgende:

[..]

dus niet op een hard volume lijkt me... :)
Misschien daarvoor wel. Als je spoelplastic (oid) gesmolten is, dan kan de speaker gaan aanlopen en dan gaat-ie gewoon langzaam dood.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp