Nero vreet processortijd

Pagina: 1
Acties:

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 13:57

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Vandeweek heb ik m'n hd opnieuw gepartitioneerd en Windows 2000 opnieuw geinstalleerd. Voor de partitionering kon Nero gewoon branden alsof er geen vuiltje aan de lucht was. Hij vrat niet veel tijd en ik kon ondertussen rustig vanalles tegelijk doen want mijn Acer 10x8x32 heeft toch een goeie buffer. Maar nu, na de herinstallatie vreet Nero bij het branden 100% processortijd en de buffer valt soms, terwijl ik alleen maar naar het schermpje van Nero kijk en verder niets doe, terug naar 90%. Ik moet al helemaal niet dingen gaan doen als Word starten ofzo, dan zakt ie helemaal terug naar 0 en dan duurt het een eeuwigheid voor de cd klaar is. Heel apart...

Even wat gegevens op een rijtje:
Op IDE 0 zitten mijn primaire HD, waar Win2000 ook op staat en een Zip-drive.
Op IDE 1 zitten de brander en de 2e HD.
Het 750 MB grote cachebestand staat op een partitie van IDE 0. De buffer staat op Automatic Configuration.

Rara hoe zorg ik dat Nero weer lief tegen me doet?

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
kijk is bij je ide controllers of die op UDMA staan in je configuratiescherm/systeem/hardware/device manager/ide ata- atapi controllers

als die op pio staan dan heb je performance verlies waar je cd-rom en je hd's op aangesloten zitten

zo is het bij mij maar ik weet niet wat voor mobo dat je hebt

Verwijderd

Heb je DMA aanstaan voor je brander?

Oeps net te laat :9

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
IDE 0 -> HD -> Ultra DMA Mode
IDE 0 -> Zip -> PIO Mode
IDE 1 -> Brander -> Ultra DMA Mode
IDE 1 -> HD -> PIO Mode

Hmm... die laatste 2 zouden beide op UDMA moeten staan he.. Maar ff rebooten. Dat raadt Windoos aan tenminste. Brb.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Het kan zijn dat die brander op PIO stond en de HD op Ultra DMA, we gaan het ff testen want waar PIO stond staat nu DMA Mode.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Jeuj, mijn brander trapt weer kont! Hij pakt nog steeds 50% tijd maar dat geeft niet, ik kan tenminste normaal Word ofzo starten, de buffers blijven helemaal vol. Thanx voor de tip.

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
ik heb 3% ingebruik als ik aan het branden ben met me plaextor 16 speed

kameraad geeft ook een lite on 12 speed maar die heeft al 40% belasting alleen maar met branden

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Ja maar het ligt er sterk aan wat voor pc je hebt denk ik. Hier staat een Pentium-II 350.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

als ik loop te fikken met m'n plextor 16/10/40a gebruikt nero ook tussen de 40% - 50% van m'n proc...

hier staat een Celeron 466 (kan op 525 maar geeft praktisch geen verbetering dus lekker op 466 laten lopen :)) met een MSI 6163 Pro mobo...

m'n plextor (secondary master) loopt op DMA en de hd waarvan ik meestal fik (primary slave), omdat die andere (primary master) niet hoger wil dan pio mode 4 :(, Ultra DMA, m'n cdrom (secondary slave) doet Ultra DMA...

Nou stond er op een site dat je de plextor d.m.v. het zetten van een bepaald jumpertje op UDMA mode 2 kunt forcen (ATA 33) wat wel wat minder processortijd in beslag zou nemen, maar ach waarom zou ik.. het werkt zo prima en ik kan dus perfect surfen, quaken, divx-kijken etc. tijdens het fikken >:)

Hoi

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

Je hebt niet toevaillig een illegale versie van Nero?
Ik heb namelijk gelezen dan AHEAD software het "eindelijk" ook beu is met alle illegale serie-codes en cracks, dat ze je processor-load op 100% zetten als je hem geregistreerd hebt met een key-generator. De allerlaatste versie (5.5.4.1) zorgt er zelfs voor dat je af en toe gewoon coasters (onderzetters) brandt.

Ik ben heel blij met mijn nero 5.5 versie die gebundled zat bij mijn plextor 24x :)

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

mwa ik heb nero 5.5.5.1 en heb nooit last van coasters ofzo en ik heb ook nog nooit een onderzetter gecreëerd waarbij het de plextor z'n fout was (mijn fout wel :()..

trouwens m'n proc loopt niet 100% benut te wezen maar rond de 45%...

ik heb ooit een wat oudere versie van nero gecracked en sindsdien doe ik altijd een update naar de nieuwste versies (nero denkt namelijk dat ik recht heb op een full upgrade :9), dat werkt perfect >:)

edit:

zie m'n volgende post :P

Hoi

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nero 5.5.4.0 is gewoon een boutprogramma, dat ding loopt bij mij compleet vast onder Win98, waarna ie vervolgens na 5 minuten een gelukt CD'tje uitspuugt (ding loopt zo erg vast dat zelfs de muis de speaker laat piepen)

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 01 november 2001 18:40 schreef nobody122 het volgende:
mwa ik heb nero 5.5.5.1 en heb nooit last van coasters ofzo (en ook al was dat zo, ik heb burnproof >:))
Mag jij mij vertellen wat Burnproof kan doen tegen een CD die door Nero opzettelijk verknoeit wordt :?

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

hmm mja... ik dacht ook al klopt die stelling eigenlijk wel |:(

ff die post editen ;)

Hoi

Pagina: 1