Toon posts:

SMC barricade probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
EDIT!!!: PROXY IS HET PROBLEEM NIET MEER

Nu heb ik een vreemd probleem.

Ik heb 2 identieke Broadband modems van telenet, waarvan er 1 werkt met de barricade en ééntje niet!! Weet iemand waaraan dit zou kunnen liggen???? Ik kan er niet meer aan uit!

Verwijderd

Proxy vul je in bij eigenschappen voor internet op je windowsmachine (control panel: internet options: connections en dan lan settings).

Verplichten ze het echt of raden ze het je aan (doen ze bij @home bijvoorbeeld)?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 19:16 schreef Ransweijck het volgende:
Proxy vul je in bij eigenschappen voor internet op je windowsmachine (control panel: internet options: connections en dan lan settings).

Verplichten ze het echt of raden ze het je aan (doen ze bij @home bijvoorbeeld)?
Ze verplichten het echt... Je kan niet op het net zonder via die proxy te gaan.
Je hebt dus geen "directe" verbinding

En je hebt er niets aan als je het invult bij de windows settings want de barricade heeft geen geldige verbinding...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Waar stelde je vroeger (voor de barricade) die proxy dan in..?
Normaliter kijg je (of je router) een ip en verloopt vervolgens je internetverkeer via de prxoy die je in IE settings opgeeft.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt idd niet aan de proxy!

Nu heb ik een vreemd probleem.

Ik heb 2 identieke Broadband modems van telenet, waarvan er 1 werkt met de barricade en ééntje niet!! Weet iemand waaraan dit zou kunnen liggen???? Ik kan er niet meer aan uit!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Bij mijn provider (chello) wordt zowel het MAC adres van mijn netwerkkaart als het MAC adres van mijn kabelmodem gebruikt voor herkenning. Als 1 van deze 2 dus niet aanwezig is dan kan ik dus geen verbinding krijgen. Daarom gebruik ik ook de Change MAC adres optie op de SMC barricade.
Waarschijnlijk checkt jouw provider het MAC adres van je modem en alleen de "originele" werkt op die aansluiting.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 01:47 schreef Ook het volgende:
Bij mijn provider (chello) wordt zowel het MAC adres van mijn netwerkkaart als het MAC adres van mijn kabelmodem gebruikt voor herkenning. Als 1 van deze 2 dus niet aanwezig is dan kan ik dus geen verbinding krijgen. Daarom gebruik ik ook de Change MAC adres optie op de SMC barricade.
Waarschijnlijk checkt jouw provider het MAC adres van je modem en alleen de "originele" werkt op die aansluiting.
Thx voor je hulp!

Ik switch de modems echter niet... Het zijn 2 aparte lijnen, dus die 2 modems werken wel beide als je ze gewoon op de PC aansluit, dat is juist het vreemde :?
Pagina: 1