Sygate | GoT | Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:06

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Hallo allemaal,

Situatie:
Internet komt binnen op een computer die bij ons in de gang staat, de proxy. op de proxy draaien we Sygate, deze stuurt intenet via een andere netwerkkaart over het achterliggende LAN.

Probleem:
Ik kan, als de proxy net is opgestart prima op GoT rondsurfen. Geen probleem, althans als het Sygate-server programma net is opgestart. Als deze enige tijd langer aanstaat (ongeveer 1 uur ofzo, weet het niet precies) dan kan mijn pc "ineens" niet meer op GoT komen, kan pagina niet weergeven. Als we dan even de Sygate-server uit zetten en meteen weer aanzetten doet hij het weer normaal.

Het probleem is bij alle pc aan ons LAN.

Vraag:
Weet iemand hier een oplossing voor?

Vriendelijke groeten,

Hu9o

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Is het probleem dat je alleen niet meer op GoT kunt komen of ligt je hele internet dan plat?? (aannemelijker)
Ik denk dat je iets meer info moet geven.

-Werkt je "gewone" netwerk na dat uurtje (als je inet dus dood is) nog steeds naar behoren?
-Gebruik je DHCP? (zo ja, ff vaste IP's instellen)
-Wat gebeurt er als je gewoon ff een kwartiertje wacht?
-Is de server verder nog ergens anders mee bezig?

Wees consequent, maar niet altijd

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 19:47 schreef Ook het volgende:
Is het probleem dat je alleen niet meer op GoT kunt komen of ligt je hele internet dan plat?? (aannemelijker)
Ik denk dat je iets meer info moet geven.

-Werkt je "gewone" netwerk na dat uurtje (als je inet dus dood is) nog steeds naar behoren?
-Gebruik je DHCP? (zo ja, ff vaste IP's instellen)
-Wat gebeurt er als je gewoon ff een kwartiertje wacht?
-Is de server verder nog ergens anders mee bezig?
Het rare is nou ook dat het alleen maar bij GoT is. Internet ligt dan niet plat, ik kan op alle andere sites komen na dat ongeveer 1 uur.

Ons gewone internet werkt nog gewoon als GoT niet meer werkt, maar ons netwerk maakt geen gebruik van Sygate. Sygate gebruiken we alleen om op internet te komen.

DHCP hebben we aan en uit en weer aan en weer uit gehad. De stand die we nu hebben is Uit. Nu we het toch over DHCP hebben, wat doet het eigelijk? Maar het probleem is bij zowel aan als uit. Wat is eigelijk de "beste" stand om DHCP te hebben staan?

Als GoT het niet doet, en we wachten nog een uur, 2 uur of een nacht, dan werkt het nog steeds niet. Het is niet zo dat het na een poosje ineens weer werkt. Pas als Sygate ff uit gezet wordt en daarna meteen weer aan, werkt het wel weer.

De server is een oude P 166, en die doet niks anders, het enige wat die bak doet is verrotten en pakketjes doorsturen.

Hopelijk is de situatie zo een beetje duidelijker.

P.s. een uur is eigelijk best wel optimistisch, maak er maar 15 min van. :(

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• TiMmS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10-2024
flikker die Sygate er nu eens af, dat is zo'n fout programma !
Pleur er Winroute op! en alles loopt weer als een trein.

(En dat "alleen" Niet op GoT komen is erg strange.!)

:r

Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit.

• smvs
  • Niet online
sygate is helemaal geen fout programma maar een prima oplossing. ik heb een amd k5 in de meterkast draaien met sygate 3.1 en dat draait gewoon perfect.

waarschijnlijk heb je te maken met een conflict tussen de 2 netwerkkaarten, ik heb ook zoiets gehad. bij mij deed hij het een kwartier goed en dan helemaal niks meer. de oplossing was voor mij 1 isa en 1 pci kaart gebruiken en alle problemen waren uit de wereld. vooral 2 dezelfde pci kaartjes gebruiken kan problemen opleveren.

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Sygate werkt idd prima!! Gewoon blijven gebruiken dus.

DHCP is het protocol om computers een IP nr, DNS nummer en gateway op te geven. Als je dus DHCP aan hebt staan, en er komt een pc op het netwerk waarbij "Automatisch IP adres verkrijgen" aanstaat, dan kan Sygate die pc (ev.) van een IP adres voorzien. Ik zou DHCP dus gewoon uitlaten en de info zelf invoeren bij je clients.

Probeer de volgende keer als het weer plat ligt even of het niet aan je DNS server ligt door te kijken of http://213.239.154.17/ nog wel gewoon werkt..
Als dat zo is heb je dus een DNS probleempje.

Wees consequent, maar niet altijd

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Hmmm, ik zou toch zweren dat ik het volgende verhaal eens eerder heb getyped. Vaag!

Nouja, wat er dus stond was zo iets als.
Als de server versie van Sygate plat ligt, en ik om mijn pc naar http://213.239.154.17/ ga, er niks gebeurd. Dit betekend dus dat het niet aan de DNS ligt?

Ik heb ondertussen ook nog ontdekt dat het niet alleen GoT is waar ik niet op kan komen. Maar ook www.lycos.nl en www.detelefoongids.nl

Dit is best wel raar eigelijk. En voor alle bovengenoemde sites geld, als ik de server versie van Sygate op de server even uit en aan doen, alles gewoon weer werkt.... :?

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:22
Ik neem aan dat je NIET WinXP gebruikt ???
ik heb namelijk WinXP lopen, maar krijg Sygate niet aan de gang...
Ligt aan XP denk ik. (config is goed en onder Win98SE deed Sygate het dus wel goed...)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Ik heb inderdaad win98 draaien, zowel op de server als op alle andere pc's.

Ik heb net ff netmeeting geinstalleerd. Als ik met mijn pc niet meer op GoT kan komen, heb ik even met netmeeting geprobeerd. En dit wou wel, ik kan dan wel via netmeeting op GoT komen (in het netmeeting scherm alleen)

Maar ik wil toch eiglelijk wel "gewoon" op got kunnen komen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
** Kick **

ik heb precies hetzelfde.. op de 'server' draait winME met sygate (heb er liever een ander OS op maarja is de pc van mn pa..) Soms kan ik na een tijdje op de clients idd niet meer op GoT en T.net (en misschien nog wat sites). Dit hoeft niet perse na een uur te zijn, het kan ook een kwartier of een halve dag zijn, en soms werkt het de hele dag wel gewoon goed. Ik reset de sygate service dan gewoon ff (via winVNC, hoef ik ook niet naar zolder te lopen :P ) dus zo erg is het probleem niet, maar ik vind het wel vreemd.
Weet hier iemand ondertussen al een oplossing voor? Ik wil sygate eik wel blijven gebruiken omdat het verder prima werkt.

• we_are_borg
  • Laatst online: 21-08 21:05

we_are_borg

You will Comply

Sygate 3.1 heeft bepaalde problemen met verschillende sites. Als je de mogelijkheid heb ga dan naar sygate toe en neem versie 4.0 die heeft minder problemen met meerdere netwerkkaarten.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Pagina: 1