Inschakelstromen monitoren en pc's

Pagina: 1
Acties:

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 09:46
Op m'n oude basisschool waar ik bezig ben met 't netwerk hebben we 15 nieuwe pc's neergezet(ATX)vorige week.
Gisteravond lag de stekker van een tafel met 9 pc's er uit en toen ik 'm d'r in drukte vloog de automatische zekering eruit.
Hij wilde er niet meer op ook niet toen ik het met 4 pc's aangesloten probeerde.
Toen ik het per 2 pc's probeerde bleef de stroom erop zitten,ook met alle pc's dus.

Omdat we verder in de eerste week met images copieren geen problemen hadden ga ik er van uit dat dat dit komt door de inschakelstromen van de monitoren (en pc's).

Maar klopt dit echt dat er van die hoge inschakelstromen zijn bij monitoren en zijn die stromen er ook als de monitoren uit staan?
Je hoort de beeldbuis dan wel een tik geven dus ik denk het zelf eigenlijk wel.

Verwijderd

Inschakelpieken zijn er bij het INSCHAKELEN.

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

die tik; is dat niet die degaus?
daar lijkt mij idd wel wat stroom bij nodig...

BWOIIIIIIIIINK

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52

snoei

kabels... :D

Bij het inschakelen is inderdaad een hele grote stroom nodig. Kan oplopen tot 60Ampere per monitor, bij eentje of 2 houdt een automaat het wel, maar bij meer klapt hij eruit.

voor dit soort toepassingen kun je dan ook beter een 'ouderwetse' stop gebruiken.

• Hutspot
Nee dat is niet de degaus want je hoort 't ook als de monitor uit is.
Het is volgens mij meer de beeldbuis die onder spanning wordt gezet en dan dus ook als de monitor uit staat

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een dure oplossing: koop TFT schermen.

• Hutspot
Op woensdag 31 oktober 2001 23:12 schreef terw_dan het volgende:
Een dure oplossing: koop TFT schermen.
ja euhhhhhhh........... hallo....basisschool hoor :D