Quake 3 opstarten = error deel II

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Na aanleiding van mijn deel een:
[topic=303866/1/25]

Deel twee van mij error quake quest.
ik heb eindelijk die 1.30 update binnen duurde nog fucking lang ook met mijn 56kb/s verbinding ...grrr
maar dat ter zijde, ik heb het volgende gedaan ingelogd als root, en die update gestart door middel van ./quakeupdateblabla.bin
alles verloopt goed en ik zie gelukkig 'nog' geen fout meldingen.
Daarna heb ik mijn pak0.pk3 in de zelfde dir gegooit als quake 3 geinstaleerd is namelijk: /usr/local/games/quake3/ en dan in de map baseq3
Ook dit verliep goed, vervolgens ben ik terug gegaan naar mijn X (KDE) en naar mijn mapje waar quake staat gegaan en de terminal om hoog gehaald door middel van ctrl+t,
en daar het magische woord van deze topic ./quake3 getypt en dit is het gezeik wat mij overkomt
Copy past uit terminal

[scarecrow@localhost quake3]$ ./quake3
Q3 1.30 linux-i386 Sep 27 2001
----- FS_Startup -----
Current search path:
/home/scarecrow/.q3a/baseq3
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak6.pk3 (64 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak5.pk3 (7 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak4.pk3 (272 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak3.pk3 (4 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak2.pk3 (148 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak1.pk3 (26 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3/pak0.pk3 (3539 files)
/usr/local/games/quake3/baseq3
./quake3.x86/baseq3

----------------------
4060 files in pk3 files
execing default.cfg
couldn't exec q3config.cfg <------- Volgens mij is dit weer de boosdoener
couldn't exec autoexec.cfg
Hunk_Clear: reset the hunk ok
Joystick is not active.
----- Client Initialization -----
----- Initializing Renderer -----
---------------------------------
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
...loading libGL.so: QGL_Init: Can't load libGL.so from /etc/ld.so.conf or curre
nt dir: /usr/local/games/quake3/libGL.so: cannot open shared object file: No suc
h file or directory
failed
...loading libMesaVoodooGL.so: QGL_Init: Can't load libMesaVoodooGL.so from /etc
/ld.so.conf or current dir: /usr/local/games/quake3/libMesaVoodooGL.so: cannot o
pen shared object file: No such file or directory
failed
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
-----------------------
----- CL_Shutdown -----
-----------------------
Sys_Error: GLimp_Init() - could not load OpenGL subsystem
En neeeeee Edwinv (zie vorige topic) ik heb nix weg gelaten uit de termial.
ik heb nog nix gedaan met rechten toekennen aan gebruikers en dergelijke.
iemand die mij nu kan helpen???

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:53

Sjonny

Fratser

Mja .. moet je wel OpenGL geinstalleerd hebben.
wat voor videokaart heb je? Da's wel handig om te weten voordat je dat je gaat configgen..

[edit]
ah .. zie het al in andere draadje .. geforce .. ga es die binary driver bij nvidia downloaden en installeren.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
hey those who speak enzo leuk van camel hehehe...:) neej ik heb quake 2 wel aan de praat gehad kreeg ik eerst ook nooit, je moest bij quake iets in de regel toevoegen iets van set vidblaat "opengl" kijk even op www.lnx gamers.. die website eeu was... www.penguinpower.nl of .com weeknie meer, daar staat het op... zowieso

greetz DAMAGE (van af artec zijn login)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:20

deadinspace

The what goes where now?

Welke GL-libs heb je in /usr/lib/staan ('ls usr/lib/libGL*')?
Andere OpenGL programma's werken wel?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ik zie heel die file niet staan vaag
en ja andere opgen gl dingen doen het wel (bepaalde open gl screensavers en andere 3d games)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:20

deadinspace

The what goes where now?

merk op dat ik om /usr/lib/libGL* vraag, met sterretje.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
met en zonder * ik zie 'm niet staan

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

En wat gebeurt er als je
find / -print|grep libGL >waarismijnlibgl.txt

en waarismijnlibgl.txt hier post?

Trouwens, soms staat je libGL in de /usr/X11R6/lib

Verwijderd

Ik denk dat hij default.cfg pakt die zal wel in pak0.pk3 zitten, omdat hij q3config.cfg niet kan vinden, tenminste dat leid ik af van de meldingen, niet echt een probleem dus. zoek maar eens op internet voor voorbeeld q3config.cfg files.

Het probleem zit hem erin dat je geen (goede) opengl zut geinstalled hebt.
Wat voor video kaart heb je? En heb je opengl libraries geinstalled(kijk eens in de door voorgannde posters genoemde plaatsen of /usr/lib/GL/ of /usr/X11R6/lib/GL oid. Zijn daar wel, wat me sterk lijkt, libGL*.so files. Run `ldconfig -v | grep libGL` een keer om te kijken of die ze wel meeneemt, zet anders het correcte path in /etc/ld.so.conf.
Maar ik ga ermaar vanuit dat je geen opengl libs hebt, dan is de belangrijkste vraag, welke video kaart heb je? en verder welke kernel en xfree86 versie?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ik heb een Geforce II gts, pff nu moet ik ff gaan na denken wat de rest is (zit in windows) laat ik het zo zeggen ik heb mandrake 8.1 en de bijbehorende kernel en ik draai x met die experimental 3d support (ik weet het zo ook niet uit m'n hoofd)

Verwijderd

Heb je de Nvidia drivers gedownload en gecompiled?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
dat heb ik gedaan kreeg ik zo'n leuk rpm'metje die wildie die niet installen omdat die file al bestond of zo iets vaags

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

dat heb ik gedaan kreeg ik zo'n leuk rpm'metje die wildie die niet installen omdat die file al bestond of zo iets vaags
Die 'file die al bestond' zijn dus je OpenGL libs. Zonder die NVidia zooi kun je een soepel lopende Quake wel vergeten.

Helaas werken die drivers niet op dit mobo, dus ik heb pech :( :(

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 21:37 schreef Scarecrow het volgende:
Op mijn Mandrake 8.1 krijg ik de nvidia drivers alleen geinstalld als ik de source rpms gebruik. Download die 's en doe (als root):
code:
1
2
rpm --rebuild NVIDIA_GLX-1.0-1541.src.rpm NVIDIA_kernel-1.0-1541.src.rpm
urpmi /usr/src/RPM/RPMS/i686/NVIDIA*

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Ik heb precies hetzelfde (sorry voor dubbelpost) maar het vreemde is dat ie het eerst wel verder deed en nu niet , vaag , (ik heb mn xf86 config herdaan om de virtuals scr uit te schakelen, toen deed ie het niet meer toen ik em terug editte en na herinstallen van de drivers nog steeds net , ut werkt wel , maar de screensavers niet ik denk dus dat het probleem zit in /etc/ld.so.conf meot je daar een verwijzing inzetten naar je linGL.so want daar wil ie em vandaan laden. Al iemand met werkende NVIDIA drivers ff in dat file wil kijken of er een verwijzing staat , graag
bij voorbaat dank :P

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

/etc/ld.so.conf:
code:
1
2
3
/usr/X11R6/lib
/usr/lib/wine
/usr/local/lib

Verwijderd

Misschien een domme opmerking maar check ff je rechten
Ik heb dat ook eens gehad en bleek dat ergens wat mis wat met de rechten voor het lezen enzo

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ik heb "chmod 777 quake3" dus volledige rechten toe gekend aan mijn quake dir

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 21:13 schreef Scarecrow het volgende:
ik heb "chmod 777 quake3" dus volledige rechten toe gekend aan mijn quake dir
en heb je de subdirs ook meegenomen (-R), of zijn die er niet?

Welcome to the desert of the real.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
yep gedaan

Verwijderd

welke linux distributie gebruik je..

• Kortfragje

Kortfragje

......

k heb de oplossing , verplaats je (lijkend op) libGL.so file, naar je quake , of /usr/lib/ (wat je ook heb en rename hem naar echt alleen libGL.so , dan doet ie het.

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je de Nvidia driver wel goed geinstalleerd? Kijk anders eens op http://www.linuxdoc.org/HOWTO/mini/Nvidia-OpenGL-Configuration/index.html voor meer info over hoe je dat aan moet pakken.

Welcome to the desert of the real.

Verwijderd

Of je gebruik maakt van de nvidia driver zie je gelijk. Als je als eerste grafische scherm tijdens opstarten X een scherm met groot NVIDIA dr op ziet heb je de driver geladen. Dit in tegenstelling tot de driver voor NVIDIA die bij X zit, die start zonder logo.

• Kortfragje

Kortfragje

......

Ja inderdaad, maar het vage is, ik heb dat scherm maar ik heb GEEN openGL voor de screensavers onder X, terwijl UT en quake 3 (zie mijn oplossing boven) het nu wel doen onder openGL en ssystem ( een loos programmatje wat openGL gebruikt om het zonnestelsel in 3d weer te geven) en pingus (soort lemmings) ook. Vreem , via de standaar verwijzing werkt het dus soms wel....... In mn log worden wel de nvidia GLX en de nvidia driver geladen, en er zijn system links.... Maar als ik de screensaver probeer , springt het scherm alleen heeeel even weg(minder dan een seconde het wordt niet eens zwart) dus ik gok dat het die drivers niet kan vinden , waar moet ikd an in een config file een verwijzing zetten , weet iemand dat?

• Kortfragje

Kortfragje

......

/etc/ld.so.conf:
code:
1
2
3
/usr/X11R6/lib
/usr/lib/wine
/usr/local/lib
Mijne is veeel groter ( heb em niet hier want ben op de universiteit) er staan wel stuk of 7 / 8 regels in , dus de vraag is , wat DOET dit file eigenlijk........

Verwijderd

Kweet d'r het fijne niet van, maar het bevat de dirs waar programma's dynamic libraries uit kunnen halen. Als je een dir toevoegt moet je wel ldconfig draaien als root, wil het effect hebben.

Dynamic library = stuk code die bij runtime door programma ingeladen wordt. Op deze manier is de code ook beschikbaar voor andere progs en kan de lib apart gedistribueerd worden.

Toch?

• Kortfragje

Kortfragje

......

jah..... dat d8 ik dus ook al, en toen de locatie van mn openGL drivers erbij zette deed ie het nog steeds niet , ook niet na ldconfig :( k snap het niet meer....

• Kortfragje

Kortfragje

......

He quake doet et nou bij mij (zie vorige pagina :-P) maar de timedemo functie doet et niet, hij wil de demo's niet laden, heeft iemand anders dit ook?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
nou mooi voor jou,
maar bij mij draait ie nog steeds niet

Verwijderd

Wat heb je al geprobeerd dan? D'r staan een hoop suggesties hierboven en je zegt er niks over.

• Kortfragje

Kortfragje

......

idd, ik heb een goeie suggestie gedaan , ook in jouw error message zoekt ie naar een libGL.so file in je q3 dir, probeer es een kopie ervan in je q3 dir te zetten en zeg wat ie dan voor fout geeft als ie die al geeft.....

Pagina: 1