Wat ik me nou af vroeg (is een beetje lastig om te vinden in de search) is of het niet beter is om je raampie in je kast van gewoon glas te maken? Het lijkt me namelijk dat plexie-glas niet goed de warmte geleid en het dus warmer in je kast wordt. Of heb ik dit nou totaal mis?
als je een klein sleetje tussen de case en ut plexie glas doet.. lijkt mij dat ut allemaal wel mee zal vallen hoor..
Ik heb ut ook... valt reuze mee
Ik heb ut ook... valt reuze mee
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
Maar het is dus voor de koeling beter om "gewoon" glas te nemen?
Verwijderd
je kast is nu toch ook dicht, raam erin lekker dichthouden, paar fans in de overgebleven ruimte en klaar, gewoon glas breekt zo snel als je naar LaN's afreist, ik ga zelf ook een raampie modden maar dan gewoon van acryl 
doe je best en post pics als het klaar is.
doe je best en post pics als het klaar is.
Ja dat klopt maar volgens mij geleid staal toch altijd meer warmte als acryl of plexi-glasje kast is nu toch ook dicht, raam erin lekker dichthouden ...
En computerkast moet het van de luchtstromen hebben om z'n warmte afvoeren. De warmte die door de kastwand wordt afgevoerd is verwaarloosbaar.Op woensdag 31 oktober 2001 18:40 schreef Liqued het volgende:
tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN
Maar als je een keer de kast meeneemt en je stoot er ergen tegenaan dan heb je grote kans dat je raampi kaduk is. Bij plekiglas is dat niet zo.
Glas geleidt beter warmte dan plastic maar is vrij breekbaar.
De temp. verschillen zullen dan wel niet zo groot zijn.
Glas geleidt beter warmte dan plastic maar is vrij breekbaar.
De temp. verschillen zullen dan wel niet zo groot zijn.
Kdenk niet dat het zoveelt scheelt. Zoveel warmte wordt er nou ook weer niet afgevoerd door je case zelf. Een fan doet veel meer.
je hebt de koeling toch nodig van de airflow in je kast en die word verkregen door de lucht vanbuiten de kast dus het maakt niets uit.
Spelfouten voorbehouden.
Lijkt me eigelijk niet dat normaal glas meer warmte doorlaat, OK misschien beter dan dat broeikas effect plexiglas maar ik bedoel, dat glas wordt gemaakt om zo goed mogelijk te isoleren en de warmte dus binnen te houden, lijk me dus niet bijzonder handug. Ook lekker makkelijk op een LAN oid btw "oops me glas is gebroken in de auto" of iets dergelijks. Het beste lijkt mij idd gewoon plexiglas en spaar dan enige ruimte uit...
En daarom zijn natuurlijk die ALU casings zo nuttig he?Op woensdag 31 oktober 2001 18:51 schreef ajampaniki het volgende:
Kdenk niet dat het zoveelt scheelt. Zoveel warmte wordt er nou ook weer niet afgevoerd door je case zelf. Een fan doet veel meer.
(en nee dat gaat echt niet om die verwaarloosbare paar kilo's)
Het potentieel van geschikt Niet Isolerend materiaal is er dus wel omdat uiteraard je lucht in je kast (als het goed is
ik denk dat glas idd warmte ietsje beter geleidt dan plexiglas, maar das niet significant. Wat wel significant zou kunnen zijn is het aandeel van warmtestraling naar buiten toe!
dat wordt vaak vergeten denk ik. Mensen met enig natuurkundig denken kunnen dan ook bedenken dat mits de pc niet in de zon staat een matzwarte kast met evt raampjes (plexi of glas) erin koeler blijft dan een grijze kast.
best interessant eigenlijk, is dit nog nooit getest? IDEE!
dat wordt vaak vergeten denk ik. Mensen met enig natuurkundig denken kunnen dan ook bedenken dat mits de pc niet in de zon staat een matzwarte kast met evt raampjes (plexi of glas) erin koeler blijft dan een grijze kast.
best interessant eigenlijk, is dit nog nooit getest? IDEE!
Verwijderd
hehe ik zal jullie wat leukers vertellen
mijn cpu was met de kast dicht 42 idle
en nu met me plexiglas raampje 30\32 idle
nou is dat humor of niet
nou is dat humor of niet
jaja keihard bewijs voor mijn theorie!Op woensdag 31 oktober 2001 19:49 schreef mental_power het volgende:
hehe ik zal jullie wat leukers vertellen
nou is dat humor of niet
Het is beter om ene plastic raampje te nemen ipv een glazen raampje. De warmteweerstand is van glas veel hoger. Glas geleid dus minder goed warmte
Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
Extra Fan's doen de TRUUKOp woensdag 31 oktober 2001 18:40 schreef Liqued het volgende:
Extra fans EN een raampje doen nog meer!
Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
Raampje is om allles te laten zien wat er in zit en te kunnen genieten van je CCFL-lamp niet voor warmte te isoleren. Casemod hoeft niet alleen praktissch te zijn, maar ook mooi. Kan je ook nog een beetje patsen.
+1 informatiefOp woensdag 31 oktober 2001 20:11 schreef Nimrod het volgende:
Raampje is om allles te laten zien wat er in zit en te kunnen genieten van je CCFL-lamp niet voor warmte te isoleren. Casemod hoeft niet alleen praktissch te zijn, maar ook mooi. Kan je ook nog een beetje patsen.
Pagina: 1