isdn/adsl en utp kabels

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
ik heb nu isdn, ga maybe adsl nemen
heb nu pc op zolder staan, er loopt een lijn omhoog om mee te internetten, is volgens mij eenstandaard utp kabel

zou hier het adsl verkeer ook over kunnen gaan, of niet?
dat is namelijk wel zou handig, kan je gewoon de kabel laten liggen

• mad_dog
ojah, dat van die kabel is wel belangrijk, want mijn pa heeft geen zin om een nieuwe kabel te trekken naar boven :(

Verwijderd

kabel van je modem naar je netwerk kaart moet UTP zijn dus je kan hem denk wel laten liggen.

• mad_dog
jaja, dus als ik nou zon zelf bouw doosie koop, wat 225 goedkoper is, hoe werkt dat dan

de kable komt het huis binnnen, trek ik uit de grond ofzow :?
dan moet ik hem zelf splitten :?

de rest snap ik denk ik wel---> adslkabel sluit ik aan op modem, modem laat ik in meterkast (beneden) staan, daar stop ik ook mijn utpkabel in (in de modem), utp kabel stop ik boven in px, klaar is kees :7
of zie ik het verkeerd?

Verwijderd

Ik leg het ff uit.
De Telefoonkabel (grote dikke kabel in de meterkast) die je huis binnenkomt moet in je splitter evenals de kabel die in je telefoon gaat en de kabel die naar je modem gaat.
Dan prop je die UTP kabel in de modem naar je netwerkkaart en je propt hem daar ook in.
Klaar is Kees

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Het ethernet modem is wel iets duurder dan het usb modem.

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 22:05 schreef Pc123 het volgende:
Het ethernet modem is wel iets duurder dan het usb modem.
Ja maar de USB modem is ook 10X slechter als de ethernet |:( |:( |:(

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Zie de FAQ, het USB modem daar heeft iedereen problemen mee. En bovendien krijg je bij het Ethernet modem een gratis router :o

DIT IS MIJN WEBSITE

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Zou wel moeten kunnen ja..... ISDN is ook acht-aderig.... Dan zou je je modem beneden neer kunnen zetten (daar waar je ISDN nu binnen komt) en vervolgens vanaf je modem over de kabel die je nu hebt liggen (die je nu dus voor ISDN gebrukt) naar je pc kunnen gaan
(moet je alleen effe opnieuw stekkertjes aanknijpen.....is een andere volgorde. Denk eraan dat als je eerst naar een hub gaat dat je niet altijd een straight kabel kan gebruiken....sommige hubs zijn een beetje wazig, en werken niet goed met die uplink. Dan moet je effe een crosslinkkabeltje ervan maken, door de draadjes in een andere volgorde te doen...(voor preciese details moet je ff zoeken hier op tweakers) en em in een "gewone" poort van je hub te proppen.....dat zou dan wel moeten werken.....)

iRacing Profiel

• mad_dog
ja, maar wat bedoel je met hub?
ik heb helemaal geen hub?
dat is toch om meerdere pcs op elkaar aan te sluiten?
:?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Ik wist ook niet of je meerdere pc's had of niet....je kunt em gewoon aansluiten op je pc....de hub kun je ertussenuit laten dan......

iRacing Profiel

Pagina: 1