a7m experts in het huis?

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb hier voor het eerst voor mij een asus a7m. nu had ik hier wat problemen mee die ik inmiddels opgelost heb, maar ik wil toch ff weten of ik het goed gedaan heb.

er stond bios 1005 in. met dit bios gaf het windows 98se steeds allerlei fouten zoals runtime fouten en internet explorer fouten, na schone install. nu staat er 1004a in en die doet het wel goed. bekend?

vanwege de hybride chipset weet ik niet exact welke drivers ik nu moet installeren. ik heb nu de amd agp drivers er in staan voor de northbridge en voor de southbridge (via 686B) heb ik de via ide drivers en de via irq drivers geinstalleerd.

nadat ik de AMD AGP driver had geinstalleerd moest ik rebooten en toen ie dat gedaan had vroeg hij om een cat filetje. maar die kon ik natuurlijk niet vinden want de AGP driver is slechts een exe. waarom vraagt hij dit dan?

er zat een SB Live! 1024 in. zijn er problemen met dit bord bekend met de SB Live!? (aangezien er een 686B southbridge op zit)

mijn vragen zijn dus in het kort:
-wat vind je zelf de beste bios?
-heb ik de drivers goed geinstalleerd?
-kan de sb live er probleemloos in?

specs:
Athlon 1400 / 266 (ik heb het voltage dmv jumpers op 1.75v staan)

cooler: spire koperen bodem met snelle grote fan, wordt niet warm.

2x 128 MB Hyundai cas 2.5 266 MHz ram

Maxtor D 740X 7200 rpm schijf

Asus V 3800 of V 6800 (heb geen idee meer eigenlijk, iets van asus met een nvidia chip), met driver 14.70

--
ik moet trouwens zeggen dat ik dit voor zo'n duur bordje erge meuk vind. eerst nieuwe bios installen en jumpers instellen voor hij stabiel loopt vind ik onzin voor zo'n tering duur bord. geef mij wat dat betreft maar een msi.

• smvs
  • Niet online
er zijn hier toch wel mensen met een a7m?

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 23:06
De bios versie 1005 werkt bij mij ook niet zonder problemen. Ik heb hem er dan ook snel weer afgehaald en de 1004a erop gezet. Zie hier mijn stukkie: [topic=294854/1/50]

Hierin komt edward2 met een oplossing, namelijk de slewrate op 1 zetten ipv 0. Ik heb het niet uitgeprobeerd dus ofdat het werkt, ik heb geen idee.

Installeer gewoon de 4in1 drivers van VIA. Hierbij dan niet de AGP drivers installeren. Daarnaast installeer je voor de AGP de miniport drivers versie 5,22 van AMD. Dat cat filetje heb ik geen idee van. Nooit wat van gezien.

Soundblaster live werkt hier perfect. Ik heb hem in het laatste PCI-slot zitten.

| I've got permission to color outside the lines |

• smvs
  • Niet online
oke ,bedankt voor je reactie
Installeer gewoon de 4in1 drivers van VIA. Hierbij dan niet de AGP drivers installeren.
de via inf drivers zijn toch van toepassing op de northbridge? (die er dus niet op zit van via)

ik heb daar nogal angsten voor omdat ik weleens via drivers op een heel oud super 7 systeem heb gezet en toen kreeg ik allemaal i/o errors.