• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aub niet meteen doorverwijzen naar het "Ik wil een digicam" topic.

Ik zit erg te twijfelen tussen een Sony DSCF707 en een Minolta Dimage 7.

Ik vind de Minolta er heel mooi uitzien en is ook aardig groot. PS mijn smaak is dus, zo groot mogelijk.

2e voordeel van de Sony is het nightshot en laser systeem en de accu ipv batterijen.

Nadeel van de Sony is de schreeuwend dure flashkaartjes. Het voordeel van de Minolta is dat je alles handmatig kunt instellen en er een EVF met 220.000 pixels op zit.

Bij de minolta zit de zonnekap er al standaard bij, bij de sony niet.

Hoe zit het met het gemak van besturing etc?

Wie kan mij helpen met argumenten ?
Is Femme ook ergens met zijn D7 ?

Verwijderd

Ik heb afgelopen weekend de dimage 5 gekocht over het algemeen hetzelfde toestel als de d7, alleen wat grotere ccd heeft die 7. Ik vind het een heel fijn toestel, de bediening is super simpel alles zit onder hand bereik. Dus ik zou het wel weten. Plus hij ondersteund de microdrive.

Verwijderd

Ik vind ze allebei te groot... en als ik zoŽn grote zou nemen, dan kocht ik een spiegelreflex camera (digitaal)
ik ben hard aan het sparen voor de canon eos. heb nu een ixus, klein en compact...

Verwijderd

De dimage is een digitale spiegel reflex. Als je een profesionele wil mag de de prijs wel ff maal 7 doen dan kom je in de buurt.

• Fairy
  • Niet online
Op donderdag 01 november 2001 09:41 schreef Kaatje_NL het volgende:
De dimage is een digitale spiegel reflex. Als je een profesionele wil mag de de prijs wel ff maal 7 doen dan kom je in de buurt.
Nee de Dimage 7 is geen spiegelrefrex.
Bij een spiegelreflex kijk je met de zoeker door de lens zelf en bij het maken van een foto klikt de spiegel om om een foto te maken. De dimage 7 heeft dit niet.

Zijn hier mensen met een F707 of 505v die hun verhaal willen doen ?

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 01 november 2001 09:45 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Nee de Dimage 7 is geen spiegelrefrex.
Bij een spiegelreflex kijk je met de zoeker door de lens zelf en bij het maken van een foto klikt de spiegel om om een foto te maken. De dimage 7 heeft dit niet.

Zijn hier mensen met een F707 of 505v die hun verhaal willen doen ?
de dimage7 is volgens mij wel spiegelreflex :?

Verwijderd

Dimage 7 is geen spiegelreflex (SLR in't engels) camera.

Dimage7
pro: 28mm groothoek, 7x zoom
con: energiegebruik, autofocus (ook met weinig licht)

707v
pro: viewfinder, autofocus
con: max 38mm groothoek, aansluitmogelijkheid externe flitser (geen hot-shoe)

Dit was wat ik heb onthouden van de fora van www.dpreview.com
Kijk daar nog eens rond; er staan ontzettend veel discussies en informatie.

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb ook naar beide zitten kijken...

Dat minolta ding is in aanschaf een stukje goedkoper...(2475 in duitsland (in nlg, met verzendkosten) scheelt dus 500,- met de sony...

Sony duurder geheugen.....

Minolta heeft grootere hoek lens...

Maar de sony maakt veeeel mooiere plaatjes, is bijna geen ruis in te zien... vergelijk maar eens blauwe luchten in de galleries van beide cams op dpreview...

Sony is ook wat meer point en shoot lijkt mij.

• Fairy
  • Niet online
Mijn keuze lijkt nu dus naar een 707 te gaan, vooral ook dat verhaaltje over de accus op dpreview greep me wel aan.
I bought the Dimage 7 last Thursday and returned it friday for a Sony F707
I put in the batteries that came with the Dimage 7
5 minutes and 4 pictures later..dead.....
I charged some batteries.......maybe 5 minutes 8 pictures...done
It does'nt eats battries it consumes boxes of them
The controls/buttons/focus and the camera just did'nt seem
worth the 1,200 clams

So I bought the Sony F707 ($999).....and charged it's battery Friday (Oct 12) I filled about 4/128 sticks this weekend..I just looked at the battery meter this morning (Oct 15 th)..still have 92 minutes left to shoot......

The features are so damm easy to use.....everything is located so much

better than the flimsy Dimage7.......cudos to SONY....

I can fit 52 pics on one 128 stick at full resolution...card reader works nice also........

Verwijderd

Ik heb bij de koop van mijn DSC-F707 direkt een FM50 accu erbij gepakt en een MS128MB stripje. Dat is de minimale kit extra's vond ik. Aangezien bij een MAX MAX MAX foto 2MB per foto telt!
Pagina: 1