At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
een K6-2 is geen socket A processor, en een Duron is qua Architectuur heel anders, gaat dus mooi niet lukken
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Gaat bij voorbaat al niet, heb je geen spec voor nodig.Op woensdag 31 oktober 2001 18:30 schreef merulez het volgende:
post eerst ff je specs of type+merk mobo
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Ik kan me iets herinneren dat in een HCC topic stond dat een kerel een TB 1000 kocht voor in z'n 386...en de waarschuwing van de verkoper ("dat gaat waarschijnlijk niet passen, m'neer") afdeed als verkooppraatjes.
nouja, dan maak ik mijn vriendin niet blij met een nieuwe proc...
ze ziet het waarschijnlijk niet zitten om hem te overklocken (kan natuulijk nog proberen...) ik heb hem stiekum al 1 maal overgeklocked (naar 550MHz)... net zo gemakkelijk, ff jumpertje wisselen.
ieg bedankt voor de reacties
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Verwijderd
Belangrijk om te weten is (ben nml geen K6 expert) wat voor grote de voet van cpu moet zijn, en volgens mijn is een:
K6 supersocket7
Duron socket A
Dan heb je al het probleem dat de Duron niet in jouw mobo past. Misschien dat de hele oude durons socket7 zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Ook belangrijk is de FSB de bus snelheid en die mobo van je K6 is waarschienlijk 100mhz en die durons zijn 133mhz(en misschien de hele ouwe niet).
Dan nog de multiplier, je multiplier moet natuurlijk hoger dan 5 ofzo kunnen instllen, ik hoop dat je die technische stuff al kent (FSBxMultiplier=CPUmhz).
Hoop dat dit helpt
https://wren.co/join/Devian
AMD Duron (K7) is socket A en fsb 100 (nieuwe morgans waren geloof ik 133)
Duron past dus in elk geval niet op een AMD k6-2 moederbord
Verwijderd
dynamiet blijft mijn favorietOp woensdag 31 oktober 2001 19:09 schreef The_Beyond het volgende:
Gewoon een hamer pakken tuurlijk past het wel!!!
Sommige mensen denk dat als de cpu orgineel 100Mhz is met bijv. 800Mhz dit overeenkomt met 133Mhz ook 800Mhz. Dit is echt wel overclocked ook al is de clock to clock speed gelijk. Je FSB is hoger dan standaard, dus overclocked. Hierdoor kun je ook een instabiel systeem krijgen hoor. Heeft niet altijd met de clock to clock speed te maken van je cpu.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
Het is gewoon een Duron op 800mhz(133x6).
En dan nog al zou ik het fout hebben
dan is het 798 mhz..... durons bestaan heel simpel niet op 133 mhz bus.... of je bent aan het overklokken geweest ( dus ook unlocken ) of je bent 1 of andere waardelose helpdeskmedewerkerOp woensdag 31 oktober 2001 20:01 schreef paulus_ het volgende:
Naja zal wel!!! Snap niet waarom je zo moeilijk doet???
https://wren.co/join/Devian
't gaat gewoon om het idee dat je foute informatie verstrekt.. De duron is nooit geleverd voor een 133MHz FSB..Op woensdag 31 oktober 2001 20:01 schreef paulus_ het volgende:
Naja zal wel!!! Snap niet waarom je zo moeilijk doet???
Dat je hem daar zelf op zet is natuurlijk iets anders..
En verder is de duron ook nooit voor socket7 gemaakt is.. Da's een hele andere busstructuur!
Maar het maakt op zich niet uit hoor, om fouten te maken.. Je moet alleen niet verbaasd zijn dat iemand je corrigeert!
Verwijderd
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein