Toon posts:

Netwerk adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heij, k was in me werkkamertje opzoek naar een tv kaart toen ik opeens een rare netwerk adapter tegen kwam, k kan hem momenteel niet in een van mijn pc inbouwen. Omdat het ding lijkt op een pci kaart en ook in een pci slot past . Alleen het frontje zegmaar staat aan de verkeerde kant :? dus zou ik moete probere op een los mobo, maar de laatste is net de deur uit dus ik vraag jullie ff om hulp zodat k er geen uit een pc hoef te halen.

Zo ziet ie eruit: het is denk ik een IBM Sraight Blue, het lijkt op een omgebouwde pci kaart dat bedoeld is voor een soort inklik systeem. Er zit een grote chip op met koelblok en nog een paar andere dingen, Overal staat © 1992 maar de kaart zit er modern uit. Er zit een UTP aansluitng op en een ander vaag ding (zie je wel vaker op oude netwerk kaarten) Het printkaartje is blau en het lijkt dus op een pci kaart onder staat: Straight Blue 16/4 MC

kan op google nix vinden, alleen hoe prijzen :?

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lijkt me dat je een ps2 tokenring kaart hebt gevonden. (foto zou wel helpen btw)

Verwijderd

Topicstarter
zoek me tv kaart om foto's van een video tape te maken van me camcorder, heb ut ding nog nie gevonde heb namelijk nieuwe Kitten :)

kan ik wat mete deze kaart eigeluk?

nog wat info:
- er staat achterop IBIS 1.2
- er staat achterop Made in UK
- er staan achterop allemaal nummertjes
- op de chips staat ook © natsemicorp

wat is token ring? wel vaker van gehoord namelijk

Verwijderd

Topicstarter
ok niemand dan zal k dalijk ff foto's maken

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 14:35
Is inderdaad een tokenring kaart (kun je zien aan de 16/4) en het is voor in een MCA bus (lijkt op PCI, maar dan net andersom). Zie je eigenlijk alleen maar bij oude IBM PC's (voornamelijk PS/2 serie), maar ook bij oude IBM RS/600 bakken.
Zoiets is het betere vuilnisbakkenwerk....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 08:51 schreef RedRoon het volgende:
Is inderdaad een tokenring kaart (kun je zien aan de 16/4) en het is voor in een MCA bus (lijkt op PCI, maar dan net andersom). Zie je eigenlijk alleen maar bij oude IBM PC's (voornamelijk PS/2 serie), maar ook bij oude IBM RS/600 bakken.
Zoiets is het betere vuilnisbakkenwerk....
keej :)
Pagina: 1