Welk Mobo? Nwe MSI 266a of Epox?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Dag Mensen, ik heb een vraagje overal lees ik verhalen over het Epox bord en over het nwe MSI bord en wil gewoon weten welke ik zal moeten kopen. Graag Advies en hebben ze allebei de nwe KT266a chipset van VIA?

MSI 6380 V2.0 (K7T266 Pro2-RU) <--- is dit wel de A versie dus 266 FSB? en maakt raid verschil?

Epox 8KHA+ <---- goed bord?

Thx

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn volgens mij allebei superbordjes...

Ik word alleen beetje wanhopig vanwege slechte verkrijgbaarheid :( :(

De eerste die ik in een shop zie liggen (afhaal niet postorder) die koop ik.. of het nou de MSI of de Epox is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Op woensdag 31 oktober 2001 18:01 schreef Eggplant het volgende:
Zijn volgens mij allebei superbordjes...

Ik word alleen beetje wanhopig vanwege slechte verkrijgbaarheid :( :(

De eerste die ik in een shop zie liggen (afhaal niet postorder) die koop ik.. of het nou de MSI of de Epox is
en is het serienummer van de msi goed? en is dat ook het type met de 266A chipset dus de nwste en snelste met 266 FSB waar een AthlonXP 1800 + makkelijk en supersnel op draait? want dan stap ik naar mijn leverancier en koop ik de msi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zijn idd allebei 266a , maar die /RU van MSI duurt denk ik nog ff...

misschien op HCC-dagen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:06

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MSI heeft eeen wat betere naam als het om stabiliteit gaat.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

[topic=301118/1/25]

Beetje dubbelop je Topic of niet..... :)

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Inderdaad zie andere topic.

"MSI heeft een wat betere naam als het om stabiliteit gaat." <-- en waar is dat op gebaseerd ? Op je eigen mening ofzo ? Klopt niet echt. Lees eens wat meer reviews en testen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Laatst online: 22-09 15:36
Dat is gebaseerd op eh..naam ja. Laat zich dus nogal moeilijk kwantificeren, maar ik kan bevestigen dat ook hier de indruk bestaat dat MSI een kwaliteitsimago heeft. Ook ik heb overigens bijzonder veel reviews gelezen in de loop der jaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Waarom geeft het me toch altijd weer het gevoel dat de meesten hier hun oordeel vellen over de boarden die ze zelf hebben of hebben gehad. Ik heb ASUS gehad van alle soorten en die waren goed. Ik heb ABIT gehad en die waren ook allemaal goed. Nu heb ik EPOX en ook dit is zeer goed.
Ik ga alleen niet zeggen dat een bepaald merk beter is. Er zijn verschillen tussen verschillende merken maar om direct te zeggen dat een bepaalde stabieler is is onzin.
Ik heb al deze merken flink overclocked en ze waren allemaal even stabiel. Dit ligt echt niet alleen maar aan het board maar ook aan de andere componenten eromheen.
Het ene merk heeft gewoon meer voordelen tenopzichte van andere. Stabiliteit creeer jezelf is mijn standpunt (software en hardware matig)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Laatst online: 22-09 15:36
Misschien. EPOX krijgt goeie recensies, maar puur op reputatie zou ik voor mezelf een MSI prefereren. Dat is alles wat ik wilde beweren. Irrationeel hè? Dat effect hebben merken :D

PS: koop zelf al jaren Abit :) Maar daar kap ik binnenkort mee, want de KT7A bevalt me gewoon niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alhoewel ik ooit gelukkig was met n Epox dual Pentium Pro bord heb ik nu voor MSI gekozen; ga vrijdag bouwen, ben eens heel benieuwd. Het wordt mijn eerste AMD systeem... Maareh, de Epox lijkt iets beter geschikt voor overklokken, de MSI (RU versie) is rijker aan features. Een lyrische review van de laatste bij [H]ard|OCP:

http://www.hardocp.com/reviews/mainboards/msi/kt266pro2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

De MSI K7T266 Pro2 RU is al goed op voorraad hoor in Nederland. Heb hem eergisteren gekocht bij SWW Zoetermeer en die had er nog zat op voorraad.

Heb wel wat probleempjes mee gehad, maar dat komt vast door m'n te kleine kennis op hardware gebied. Zo krijg ik geen RAID aan de praat zonder dat er een schijf op de IDE is aangesloten, werkt m'n Pioneer DVD speler niet goed (kan ook aan windows XP liggen) en had ik wat problemen met het installeren van m'n geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:06

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 31 oktober 2001 19:16 schreef Rick2001 het volgende:
Inderdaad zie andere topic.

"MSI heeft een wat betere naam als het om stabiliteit gaat." <-- en waar is dat op gebaseerd ? Op je eigen mening ofzo ? Klopt niet echt. Lees eens wat meer reviews en testen.
????????

Ik heb dus ook heel wat reviews gelezen, mannetje.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Vroeger had MSI geen goede naam. Geloof me, ik heb bergen ellende meegemaakt met die mamaplanken van hun.
Maar tegenwoordig zijn ze gewoon goed, net zoals alle andere mobo fabrikanten. Het maakt geen zak uit welke je koopt, ze zijn allemaal even goed en verschillen hier en daar in features en optimalisaties.
Ik zelf heb de Epox en hij draait perfect. Anderen zullen precies hetzelfde zeggen over hun MSI, Asus, Abit, etc. etc.
Probeer eerst maar eens een winkel te vinden die een 266a plankje op voorraad heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Op woensdag 31 oktober 2001 19:01 schreef Righteye het volgende:
[topic=301118/1/25]

Beetje dubbelop je Topic of niet..... :)
Jah idd wel dubbelop maar ik kon door de bomen het bos nie meer zien, zie zoveel verschillende antwoorden van iedereen en ff geanalyseerd en het wordt dus MSI of EPOX, Asus is ook wel goed maar toch, heb nu een Abit KT7A maar wil sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 00:49

Convoy

g44p

Abit KG7 :+ 8-)
Pagina: 1