Mijn mobo tracht mij iets te vertellen...

Pagina: 1
Acties:

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 13:06
Geachte medetweakers,

Aangezien ik een probleem had/heb, heb ik mijn kast speaker aangesloten op mijn moederbord.
Het probleem is als volgt; als ik restart dan komt de pc vaak niet verder als 'award bios ....' of soms niet eens daar. Fans gaan draaien, hdd spint op, floppydiskdrive wordt uitgelezen, de monitor gaat echter niet aan. Maar als ik shutdown kies, even wacht en vervolgens opstart gaat alles wel goed. Als ik restart werkt het dus niet en gaat de pc ook niet op een normale manier uit, maar moet ik de aan/uit knop >4sec ingedrukt houden.
Maar, zoals ik al zei had ik mijn pc speaker aangesloten en die gaf de volgende code (moeilijk om te omschrijven :P)
code:
1
2
3
4
/------------/    /----/ /----/

lagere toon   nog lagere toon
/---/      /---/

Is dit te snappen? Ik hoop het. Lengte van de tonen moet dit voorstellen...

Kan iemand mij helpen en vertellen wat dit betekend, ik zie het probleem namelijk graag opgelost. Mijn mobo is een asus a7v133 (kt133a via chipset)

Alvast bedankt!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/14346

[search=moederbord piepjes] :)

Staat het niet in de handleiding van je mobo?

They made me do it.

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

ik heb dat mobo ook, je moet dan ff in het boekje kijken. daar staat precies in wat die piepjes betekenen

• Fault
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/POSTCODE_BEEPCODE/

zelf met dit ding kom ik er niet uit

one long peep followed by two peeps komt het meeste in de richting. Maar er komen daarna nog 2 peeps op een lagere toon.

En zou het mobo deze peep dan niet gelijk bij het opstarten moeten geven? Hij doet het alleen bij een restart!

Verwijderd

Op mijn oude P100 betekend deze exacte foutcode dat m'n monitor connector niet goed in m'n video kaart zit. Als ik 'm dan ff aan dow werkt alles perfect. Zooi d'r ff een andere video kaart in of duw je monitor connector aan dan moet alles weer werken.

• Fault
Om dat nou bij iedere restart te gaan doen :+
Ik heb geheugen nu in een andere bank gezet, helaas, dit was niet de oplossing. Ik kan eigenlijk niets meer bedenken. Het heeft altijd goed gewerkt. Het lijkt ook wel een hitteprobleem, met kast open gaat het restarten meestal wel goed. Terwijl het nu toch echt kouder is dan in de zomer, toen werkte de pc namelijk nog wel goed...

bedankt voor jullie reacties. Koop binnenkort wel een nieuw mobo :'(

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

In welke prullenbak ga je hem doen ?

Inetrtje hier wil er ook nog wel even mee kloten :P

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Werken je fans wel optimaal?
Heb je je luchtwegen open/dicht door allerlei kabels, etc.?

• Fault
Ehm, in welke prullenbak weet ik nog niet, hij werkt in principe nog wel, alleen restart ie niet. Ik post nou met deze computer :P
Ik dacht misschien een hitte probleem, ondankt dat ik drie papst silent system fans erin heb zitten. Wel veel kabels ervoor. Dus morgen ga ik even een andere kast halen, heb nu een hq08aopen en ga een h600 aopen halen. Kijken of ik er iets mee opschiet. Anders moet ik een nieuw mobo (266a chipset) kopen + ddr :(
heb nu 512mb sdram :(
Pagina: 1