Toon posts:

M'n baas kan wel op internet maar ik niet :`P

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik twijfelde even over waar ik deze vraag moest plaatsen. Hier of in het internetforum. Maar aangezien het om een "geavanceerd netwerkprobleem" gaat probeer ik het hier:

Bij mij op de zaak zijn een stuk of 80 pc's aangesloten op een netwerk via Windows NT. M'n baas kan wel internetten maar helaas kun je met mijn pc het internet niet op. E-mailen naar buiten toe en e-mail ontvangen lukt wel.
Ik heb dus bijna alle bevoegdheden op het netwerk, behalve... internetten dus.
De systeembeheerder steekt hier op de één of andere manier een stokje voor.

Is dit op de één of andere manier te omzeilen?

De groetjes,
Henno

Verwijderd

Als de systeembeheerder slim is lukt je dat niet :)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 09:28

Jaymz

Keep on moving !

Firewall (en evt. DCHP) bijvoorbeeld

De baas mag er wel door (firewall) en jij niet. [NT] is een beter forum denk ik, maar ik denk dat dit een verloren zaak is voor je :)

Verwijderd

probeer eens een proxy server in te vullen of juist deze weg te halen als er een staat ingevuld

Verwijderd

Gateway? als het een domme sysbeheerder is

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11

markvt

Peppi Cola

als je het recht moet hebben om te internetten, nodig voor je werk dus.
Dan had je het vast wel gemogen en anders gewoon eens vragen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

misschien je pc het ip van de pc van je baas geven, als systeembeheerder beetje dood is werkt het dan wel, let wel op dan als je baas dan op het netwerk gaat je erg gekke effecten krijgt :)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
PC van je baas gebruiken met zijn account... Aangezien je niet aangeeft wat er gebruikt wordt, kan het een proxy zijn waar je niet doorheen mag, of een firewall die dicht voor jou staat.

Verwijderd

Je hoekt die systeembeheerder gewoon een paar keer.

Verwijderd

de systeemkast van de baas met die van jou omruilen >:)

wat je wel kan doen is een ghost maken van zijn c-schijf en over het netwerk naar jou toe sturen

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ANS -> I&T

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Kijken wat er staat bij zijn proxy instellingen en dat invullen op je eigen PC. Hopelijk werkt het dan. anders wordt het lastiger denk ik.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Als t tegen zit hebben jullie een beperkt aantal IP-adressen, waarbij iedereen zn eigen ip heeft :( bummer...maar zeer onwaarschijnlijk (of een dwarrel moet t netwerk hebben aangelegd) anders moet je waarschijnlijk dus bij de proxy zijn....... Maar die beheerder zal t wel niet zomaar hebben dicht gezet heh?? met andere woorden:

GA AAN JE WERK!!!! *D

iRacing Profiel

Verwijderd

[b]
Bij mij op de zaak zijn een stuk of 80 pc's aangesloten op een netwerk via Windows NT. M'n baas kan wel internetten maar helaas kun je met mijn pc het internet niet op. E-mailen naar buiten toe en e-mail ontvangen lukt wel.
Ik heb dus bijna alle bevoegdheden op het netwerk, behalve... internetten dus.
De systeembeheerder steekt hier op de één of andere manier een stokje voor.

Is dit op de één of andere manier te omzeilen?
Ja ga voor jezelf werken
>:)

• kroegtijger
Op donderdag 01 november 2001 21:52 schreef rudivrol het volgende:

[..]

Ja ga voor jezelf werken
>:)
Rest my case *D

iRacing Profiel

• ThaHandy
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

check je BOSS pc's netwerkintellingen en vergelijk et met die van jou...
meschien kan je et daar wel uit halen

Verwijderd

als overgens poort 110 en 59 open staat toevallig, kun je doormiddel van thuis een pctje zo te configgen ook wel zorgen dat je ken webserven :)

Verwijderd

Wat ook kan is dat er een bepaalde groep binnen Windows NT rechten is gegeven om te kunnen internetten.
Deze groep heeft dus bijvoorbeeld rechten om via de Proxy server het internet op te gaan.

Aangezien jij daar niet lid van bent zal het nooit gaan werken, tenzij je natuurlijk achter het administrator wachtwoord kan komen van het NT Domein. Dan kan je met Usermanager for domains kijken welke groepen er zijn en dan jezelf lid maken van de desbetreffende internetgroep.
Eitje....

Wanneer de beheerder een beetje slim is zal het je dus niet gaan lukken.
Houdoe !

CJ

Verwijderd

De inloggegevens van die systeem beheerder bemachtigen, vervolgens naar useraccounts gaan en daar jouw account internetrechten geven.
(wel ff doen als de systeembeheerder weg is).

• kroegtijger
Als je dat soort dingen gaat doen ben je wel een heel wanhopig figuur.....kun je niet gewoon aan het werk gaan zoals een fatsoenlijk werknemer hoort te doen??
....dat internetten doe je thuis maar

iRacing Profiel

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 22:00

rammes

koekebakker 1e klas

waarschijnlijk heeft hij de proxy server zo ingesteld dat alleen bepaalde ip adressen getrusted zijn om te connecten en te surfen.. bad luck dus

Ik zou het doen!

• kroegtijger
Is die knakker nog steeds niet aan t werk??? ik word hier toch werkelijk moe van hoor :Z

iRacing Profiel

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 16:59 schreef kroegtijger het volgende:
Is die knakker nog steeds niet aan t werk??? ik word hier toch werkelijk moe van hoor :Z
ontspanning tijdens het werken, internetten bv, is alleen maar bevordelijk voor het werk gedrag....

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
heel veel suc6!! ben ik blij dat ik bij de beheerpartij hoor en gewoon het internet op kan :P

Verwijderd

Dezelfde reden waarvoor het bij ons op de zaak dicht staat en de proxyserver met een wachtwoord beveiligd is. Om sukkels zoals jij te laten doen waar ze voor betaald worden en dat is werken voor je geld.
Internetten doe je maar thuis, anders had je zelf maar systeembeheerder moeten worden .... >:)
Pagina: 1