Tipz voor installatie?

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Morgen of overmorgen krijg ik mijn nieuwe shit binnen.
AMD Athlon TB1200/266 AXIA
ECS K7S5A (lan+snd)
256MB DDR256
Coolermaster >1,5ghz.

Nou heb ik werkelijk helemaal GEEN ervaring met AMD CPU's, laat staan coolermasters. D8 dat op de coolermaster wel een soort pasta achtig iets zit, alleen dan veel harder, liever ga ik niet kutten met pasta, maar als het heel veel scheelt kan het er nog wel bij :-) Is het nodig? Ben voorlopig zeker nog niet van plan te oc'en.

Verders.. lees ik op de search veelvuldig over begin problemen met de ECS. Ik heb wel redelijk wat ervaring met dit soort shit, maar mijn vraag is of er net zoals bij VIA nog speciale drivers gedownload moeten worden (nieuwere versies?) of dat de shit op de CD allemaal wel oke is.

THNX!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Die coolermaster heb ik dus ook en heb dus pasta vervangen door arctic silver II...
NERGENS VOOR NODIG!!!!
Lekker dat spul die eropzit laten zitten wat dat is prima prut.
Voor het plaatsen van de cooler leg je mobo op vlak ondergrond op schuim matje en plaats de cooler op de cpu haak dan de clip aan een kant vast en terwijl je de coeler recht op de cpu houdt de andere kant, neem de tijd en dan kan er niks mis gaan...
Tja van die ECS kan ik niks zeggen ik zou zeggen bouw je systeem met de drivers die erbij geleverd zijn en kijk hoe die dan doet. Als het but is dan moet je op zoek naar nieuwe.

suc6
Mighty

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
oke dan! bedankt, dat lijkt mij ook het verstandigst, eerst gewoon met de meegeleverde drivers installen.

Doet me goed tehoren dat die prut die eral opzit gewoon goedis. Had geen zin in zoon pasta zooitje.

Thnx!

verder nog iemand tipz?

Verwijderd

Voorzichtig erop zetten. Met geduld en beleid. Als je dezelfde Coolermaster heb als ik dan moet je goed opletten. Want hij staat bekend als een core crusher. Kost veel kracht om hem er op te krijgen nl. Maak eerst een beetje het klipje `losjes` door hem op een neer te bewegen, gaatie er wat makkelijker op. Leg evt. iets tussen je mobo en het klipje stukje karton of plastic of iets dergelijks, om beschadigingen aan je mobo tegen te gaan.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Welke koeler je ook hebt, Zet hem nooit 'scheef' op de core, daar kan deze niet tegen. Zet de koeler Vlak op de processor en houd hem zo tijdens het vastklikken van de klem. Als de koeler maar vlak op de cpu core zit kun je er bij wijze van spreke een kameel op zetten ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Ik heb bijna precies hetzelfde, nl.:

AMD Athlon TB1400/266 EHYJA
ECS K7S5A (snd)
Coolermaster >1,5ghz.

Het lijkt misschien alsof die coolermaster er op 2 manieren op kan, DIT IS NIET ZO!! Er is aan een kant een stukje weggefreesd, hij kan dus maar op een manier erop. Als je'm op de goede manier er op zet, gaat het heel strak. Je kan het beste 'm aan een kant vastmaken en aan de andere kant een schroevendraaier op het clipje zetten. Doe dit wel aan de goede kant, als je uitschiet kan het dodelijk zijn (voor je mobo). Waarschijnlijk lukt het dan /nog/ niet. Dan kan je de ene kant (vande schroevendraaier) naar buiten buigen. Voorzichtig buigen, proberen, buigen, proberen enz. Hij blijft er dan vast genoeg opzitten.

Veel succes, en dat mobo geeft waarschijnlijk/hopelijk niet zo veel problemen. Er zijn veel topics omdat veel mensen 'm hebben. Niet omdat ze zo brak zijn.
Pagina: 1