Ik heb hier een internetverbinding, met 1 IP-adres, en nog geen DMZ aangemaakt. Om het internetverkeer te filteren staat er een Linux firewall.
Deze doet momenteel een portforward naar de Domino-server in het netwerk achter de firewall, waardoor deze via het internet met een webbrowser te benaderen is. Nu wil ik een andere linux server, met daarop een intranet applicatie, ook (tijdelijk) benaderbaar maken via het internet.
Ik zat zelf dus te denken om nog een portforward aan te maken met bijvoorbeeld poort 1080->80, waardoor je dus als je ons publieke ip-adres op poort 1080 benadert, geforward wordt naar poort 80 op de intranet server. Dit werkt helaas (nog) niet.
Heeft iemand wellicht een oplossing?
DOEL: 2 webservers via 1 publiek ip-adres benaderbaar maken.
( met in het achterhoofd de linux firewall die er tussen staat)
HELP!?!?!
Deze doet momenteel een portforward naar de Domino-server in het netwerk achter de firewall, waardoor deze via het internet met een webbrowser te benaderen is. Nu wil ik een andere linux server, met daarop een intranet applicatie, ook (tijdelijk) benaderbaar maken via het internet.
Ik zat zelf dus te denken om nog een portforward aan te maken met bijvoorbeeld poort 1080->80, waardoor je dus als je ons publieke ip-adres op poort 1080 benadert, geforward wordt naar poort 80 op de intranet server. Dit werkt helaas (nog) niet.
Heeft iemand wellicht een oplossing?
DOEL: 2 webservers via 1 publiek ip-adres benaderbaar maken.
( met in het achterhoofd de linux firewall die er tussen staat)
HELP!?!?!
"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."