Toon posts:

Pentium 200MHz + NT server

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heej luitjes..
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem.
Ik heb thuis een server (Pentium 200 64MB EDO) met windows NT 4 server erop.
Nu is mijn vraag of dit systeem snel genoeg is voor internet delen en om ook via de computer achter de proxy spelletjes te spelen over het internet.

alvast bedankt

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
ruim voldoende, op een 486 nt4 server heb ik zelfs mijn kabelinternet kunnen delen, dus moet zeker geen probleem zijn. Naast inet delen zou je er ook een fileserver en printserver van kunnen maken, trekt ie makkelijk

• The-Force
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Ja hoor, werkt prima.
Zelf ook een tijd op P200 gedraaid.
EN wie weet kan je nog eens aan extra edo komen.
NT4 vind veel geheugen fijn ;)

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

Verwijderd

Topicstarter
okay bedankt :)

maarre spelletjes spelen kan danook gewoon nog vlot via internet? met client computer?

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik heb NT4 server + winroute draaien op een P75 met 24 Mb geheugen en dat draait ook prima. Ik kan ook nog gewoon gamen, dus dat is ook geen probleem. Ik moet alleen nog een switch hebben in plaats van een hub om het allemaal supervloeiend te laten lopen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een hub (10mbit) en ik had laatst fifa 2001 gespeeld over internet. via direct ip adres. dat stotterde best wel heel erg duz vandaar. of ligt dat ergens anders aan?

• Da_Bink
  • Laatst online: 15-12-2025
denk dat dat ergens anders aan lag, bv opstopping op het inet

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

waarom draai je geen win2k.

iemand uit me klas draait op een p100 met 64Mb win2k, tis echt gewoon om te lachen :D :D :D

hij zegt ook je wilt niet weten hoelang hij erover doet voor het starten maar als ie eenmaal draait dan draait ie ook :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
enne heb jij het dan over win 2k server of professional??

64 MB is toch eigenlijk wel minimum heb ik gelezen... houtie niet lang vol toch? :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus op me bak die nieuwste versie van browsegate draaien. versie 3.0 met NAT. ik ben er wel tevreden over maar daar kan het snelheidsverlies met internet gamez toch ook niet liggen ofwel?

enne nog es iets.
Ik surf dus nog steeds via de proxy van dat proggie. kan ik deze ook uitzetten en ook via NAT erop?? Het lukt mij dus niet. |:(

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
Als je win2k pro of zo gebruikt kan je veeeel gemakkelijker het internet delen via win2k pakken, geen enkele problemen :) En NIKS instellen
Alleen de gateway en dat is het. Heb het hier thuis ook, is lekker om met z'n 4'en te quaken over het net :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Alleen om als een servertje te dienen is het zeker ruim voldoende. Een bottleneck zou in dit geval meer liggen bij het soort netwerkkaart (10Mbit? 100Mbit? kwaliteit?) en in geval van file server ook de harddisks (meer dan 12,5MB per seconde transfer rate? - want 100Mbit is 12,5MBps). De CPU hoeft er alleen maar voor te zorgen dat de data op de juiste plaats terechtkomt. Dat kan zelfs een 386'je zonder zelf de bottleneck te worden.

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Inet games hebben vaak lage ping nodig. Probeer maar eens vanaf je client en je server zelf te pingen. Waarschijnlijk zul je zien dat ze allebei even snel of traag zijn.........

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op donderdag 01 november 2001 11:15 schreef BalusC het volgende:
Alleen om als een servertje te dienen is het zeker ruim voldoende. Een bottleneck zou in dit geval meer liggen bij het soort netwerkkaart (10Mbit? 100Mbit? kwaliteit?) en in geval van file server ook de harddisks (meer dan 12,5MB per seconde transfer rate? - want 100Mbit is 12,5MBps). De CPU hoeft er alleen maar voor te zorgen dat de data op de juiste plaats terechtkomt. Dat kan zelfs een 386'je zonder zelf de bottleneck te worden.
Dan hebben we het hoop ik over het interne netwerk, zijn nl. niet veel ISP's die 12,5MBps aan huis leveren :P .

de betaler vervuilt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 01 november 2001 11:19 schreef GA!S het volgende:

[..]

Dan hebben we het hoop ik over het interne netwerk, zijn nl. niet veel ISP's die 12,5MBps aan huis leveren :P .
Jep, hier doel ik inderdaad op :)

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Gewoon doe, kan makkelijk.
Ik draai op mijn P200MMX met 128 MB gewoon Windows 2000 Professional en ik kan daar Alien vs. Predator op 1024x768x16 draaien en nog soepel ook (op een Trident Blade3D met 8MB) En Tiberian Sun draait ook geweldig op 800x600. Dus dan moet jou P200 dat soort dingen makkelijk aankunnen, helemaal als je geen spellen op die comp gaat spelen maar hem alleen maar gebruikt als doorgeefluik

mijn Cyrix 133+ draait FreeSCO ook supersnel, Internet via een 56k6 is bij mij nog nooit zo snel geweest. Voor mij geen modem meer in mijn bak maar gewoon lekker in mijn FreeSCO bak!

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het heel graag willen, zoals jullie zeggen met win2k. En als ik het goed begrijp dan kan hoef i kdus helemaal geen proggie als winroute of weet ik veel meer te gebruiken om te kunnen internetten en spelletjes spelen over internet??

maar het probleem is dus dat mn printer het onder deze besturingssystemen niet doet, ook niet onder nt4 terwijl daar de drivers voor zijn.
krijg hele tijd de foutmelding:

Could not connect with the Mita DP-560 Status Monitor
The current job was deleted. Please print again

Of ik moet op mn eigen bak nog ff win 98 naast win2k installeren voor printen.

WAT EEN VERHAAL HE? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 11:15 schreef BalusC het volgende:
10 Mbit kaartjes van 3com, unex en ook nog een winbond

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:52

sus

is druk :+

Heb hier winNT4srv draaien op een identiek systeem p200MMX, 64MB. Draait perfect. Ga vanmiddag ff om een grote HD, zodat ik ook filesharing enzo. ermee kan gaan doen. Heb win2k geprobeerd, maar dat wil echt niet werken hier. Dat duurt gewoon een eeuwigheid om te starten, dan neem ik liever NT4.
Pagina: 1