Toon posts:

[indesign/illustrator] indesign verneukt kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben voor me stage met een foldertje bezig, moet vrijdag af zijn maar ik heb een probleem

het logo heb ik uiteraard gemaakt in Illustrator
als .eps opgeslagen en in indesign geplaatst

MAAR, als ik in Illustrator geen achtergrond doe , transparant dus heb ik een probleem want een letter met een outer glow hangt half over het figuur op de achtergrond en de rest 'erbuiten' dus als ik dan in indesign die transparante afbeelding plaatst zit er om rond die letter waar die erbuiten hangt een witte rand :( niet zon klein beetje ook

dus ik dacht, dan zet ik in illustrator gewoon een achtergrondje met dezelfde kleur als in indesign (lichtgeel, pms 600 cvc, pantone coated) MAAR in Indesign, waar dus precies dezelfde pms kleur als achtergrond wordt gebruikt laat hij in default de afbeelding wel goed zien maar in geoptimaliseerde of volledige resolutie modus is de achtergrond van de afbeelding iets anders, richting groen
en dat is ook zou bij het afdrukken !! of je nu in indesign default laat staan (wat er op t scherm juist uitziet) of niet hij print het dus in de verkeerde kleur uit !!!

hoe kan dit ??? en belangrijker : hoe kan ik het oplossen ???

• mullah
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-07 14:56
monitor, web, printer, scanner kleurenprofielen wel gecalibreerd?

Verwijderd

CMYK <=> RGB
misschien levert dat problemen op..

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om het rechtsstreeks te importeren in InDesign? Dus copy paste methode. Werkt bij mij altijd. Je hebt niet eens eps nodig, want het zijn allebei Adobe.

Verwijderd

Topicstarter
hm dat kan ik misschien wel proberen ja
want rgb/cmyk kan t niet zijn
ik heb zowel in illustrator als indesign uiteraard cmyk mode
want logo moet ook aangeleverd worden voor ander drukwerk dus..

verder heb ik al vanalles geprobeer bij color settings in indesign, dit heeft enigszins geholpen, groene kleur is weg maar nog steeds is het logo lichter als de achtergrondkleur terwijl beide precies dezelfde pms kleur gebruiken, egt onwijs vaag...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op woensdag 31 oktober 2001 23:22 schreef effex het volgende:
verder heb ik al vanalles geprobeer bij color settings in indesign, dit heeft enigszins geholpen, groene kleur is weg maar nog steeds is het logo lichter als de achtergrondkleur terwijl beide precies dezelfde pms kleur gebruiken, egt onwijs vaag...
In principe boeit het niet zo, bij ons zeggen we dan 'komt met drukken wel goed'. Maar zit je achter een PC, dan kun je nog wat proberen met gammasettings gewoon onder w2k of via je grafische kaart. Dat dingen van programma tot programma verschillen heeft ook te maken met ingebouwde opties (heeftAdobe nogal handje van) voor wat betreft kleurcalibratie etc.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
kheb t nu opgelost :)
door pms kleur door een standaard cmyk kleur te vervangen in zowel illustrator als indesign

maar voor dat logo, zou ik dat nu transparant moeten aanleveren want die folder heb ik nu zelf een kleur gekozen die leek op de enveloppen, hoefde niet per se vaste kleur te zijn maar als ik dus achter dat logo een achtergrond doe klopt die misschien niet met enveloppen en ander drukwerk

maar zoals ik eerder noemde liet hij in indesign zon witte rand zien om de letter waarbij outer glow was..
zal dit ook problemen geven voor de drukker als ik hem transparant aangeef of is dat alleen in indesign gewoon een foute weergave ofzo ??
Pagina: 1