Verwijderd
Gebruik de search maar ff dan vindt je er wel een topic over
Ik denk dat de Radeon qua specs beter is. Maar ik denk dat de aankomenden drivers de Gf3 ti500 nog niet gaan verslaan. Persoonlijk zou ik of voor veiligheid gaan en de gf3 kopen, of nog ff wachten totdat ze voor de Radeon goeie drivers hebben gebakken.
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
[topic=286219/1/25]
[topic=280797/1/25]
Nog een vraag wanneer is de Ati 8500 te koop in nederland
echter moet je er wel snel bij zijn want ik heb gehoord dat ze de levering van 8500's stop zetten tot de nieuwe drivers met trueform.
Geforce Ti 200 fl 650
of
ATI Radeon 8500 fl 650
Prijzen zijn ongeveer....kan er iets naast zitten.
Dus welke?
Denk aan 8500 omdat die toch iets beter scoort.
Verwijderd
ben zelf van gf3 naar r8500 gegaan... een openbaring!:o
de R8500 want die is in theorie sneller en heeft ook mooie, nieuwe technieken (en anders op de HCC dagen ofzo kijken)Op donderdag 01 november 2001 17:08 schreef lawaai het volgende:
Welke zou je kopen?
Geforce Ti 200 fl 650
of
ATI Radeon 8500 fl 650
Prijzen zijn ongeveer....kan er iets naast zitten.
Dus welke?
Denk aan 8500 omdat die toch iets beter scoort.
The devil is in the details.
HeHe, alsof een gf3 nix nieuws heeft...Op donderdag 01 november 2001 18:12 schreef Marc00 het volgende:
[..]
de R8500 want die is in theorie sneller en heeft ook mooie, nieuwe technieken (en anders op de HCC dagen ofzo kijken)
Allemaal leuk die technieken, maar wat zie je er meestal van terug ?
Ik denk dat we weer een tijd tegemoet gaan met vele topics over GF3 vs 8500
Verwijderd
Verwijderd
De radeon 8500 is WEL sneller dan de GF 3 Classic
In de ene test is het weer zo, in de andere test zoOp donderdag 01 november 2001 18:40 schreef BeForce256 het volgende:
De GF3 TI 500 is geloof ik ook sneller dan de Radeon 8500,
De radeon 8500 is WEL sneller dan de GF 3 Classic
Als gebruiker merk je er nix (haast niets van) , alleen je portemonee merkt het verschil
De 8500 kan je tegen de oude G3 zetten die komt met prijs/performance beter overeen.
alhoewel de 8500 meer richting Ti500 performed.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Jep, de Geforce 3 kan misschien wat betere specs hebben (praktijk dan) maar de Radeon 8500 heeft een hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik vind dat iig heel belangrijkOp donderdag 01 november 2001 19:54 schreef SuperG het volgende:
De G3Ti500 is veel duurder dan de 8500
De 8500 kan je tegen de oude G3 zetten die komt met prijs/performance beter overeen.
alhoewel de 8500 meer richting Ti500 performed.
Verwijderd
RGZ
MASH
Echt boeiend die 3DMark scores, niet dus. Iedereen weet dat drivers geoptimaliseerd worden voor 3DMark. Het gaat om de performance, stabiliteit en compatibiliteit met games en dat heeft Nvidia toch beter voor elkaar dan Ati. Ik persoonlijkOp donderdag 01 november 2001 18:06 schreef Cyberia het volgende:
R8500 verslaat nu de Ti500 al... kijk voor de gein maar eens op je online result browser van 3dmark..
ben zelf van gf3 naar r8500 gegaan... een openbaring!:o
benchmark, maar ik hecht meer waarde aan een goede performance in games.
Ati presteert heel goed in 3DMark2001 maar je ziet die prestatie niet terug in games. Daarin wint Nvidia eenvoudig.
Dat zegt mij al genoeg wat betreft de drivers van Ati.
Verwijderd
als ik een random game opstart loop dat zeker sneller als de GF3... bijv rune loopt op een gf3 in 1600x1200x32 op zo'n 98fps... terwijl de R8500 zeker op de 110/115 loopt..
geh.. en dan moeten er NOG betere driver voor uitkomen?? ik ga dit leuk vinden
Verwijderd
uhhh...ik denk zelf toch voor een gf3 ti 500 te gaan want ik zie alleen maar dat ie verslagen wordt die 8500 en geef jij mij eens die link of die benchmark uitslagen waar de gf3 ti 500 verliestOp vrijdag 02 november 2001 13:08 schreef Cyberia het volgende:
das gewoon vette bull wat je daar loopt te blaten..
als ik een random game opstart loop dat zeker sneller als de GF3... bijv rune loopt op een gf3 in 1600x1200x32 op zo'n 98fps... terwijl de R8500 zeker op de 110/115 loopt..
geh.. en dan moeten er NOG betere driver voor uitkomen?? ik ga dit leuk vinden
kijk hier maar verliest en verliest
ps:hij wint alleen maar in 3dmark lekker boeien
http://www4.tomshardware.com/graphic/01q4/011016/radeon-05.html
Thnx
Geforce 3 ti 500 Rulezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Verwijderd
Verwijderd
linkje van hoe ati de geforce3 ti500 verslaat
Verwijderd
Fool ik zei al alleen maar 3d mark wint die lekker boeien je kan het toch niet spelen is wel mooi enzo maar shijtOp vrijdag 02 november 2001 13:26 schreef curryworst het volgende:
http://www6.tomshardware.com/graphic/01q4/011016/radeon-04.html
linkje van hoe ati de geforce3 ti500 verslaat
dus
gf3 ti 500 Rulezzzzz
Wat ik vooral tentoonstelde is het feit dat je de TI 200 moet vergelijken met de ATI 8500 omdat die in dezelfde prijsklasse ligt. Komt er nog een keer bij dat de drivers een stuk beter moeten worden dus dan is het helemaal snel bekeken. Het enige wat voor de TI 200 in het voordeel spreekt is dus overklokbaarheid en stabiliteit.
Dat de TI 500 wint is wel duidelijk maar ja die is ook veels te duur.
Verwijderd
http://www.hardocp.com/reviews/vidcards/ati/8500/index2.html
geforce ti 500 Rulezzzzzzzzzzzz
Verwijderd
zolang jij nog zelf geen GF3 tegen een R8500 heb gehouden...
heb ik het woord, want ik heb ze beiden... LOL
serious, ik zeik nvidia echt niet af hoor, de GF3 is een prachtige kaart... maar ik vind het gewoon geweldig dat een veel goedkopere kaart sneller is dan hun topmodel..
ik zie dit echt weer gaan zoals intel/amd ... iedereen was "tegen" amd in het begin, maar zodra ze er zelf aan geroken hadden waren ze verkocht...
geloof me maar, de R8500 is even snel/sneller als de Ti500... terwijl voor de R8500 nog nieuwe drivers moeten uitkomen, en de GF al met zn top drivers draait...
Sim-Pel..
Iedereen koopt hem nu, en is er geen lol meer aan
Er zijn zoveel mensen hier, net zoals met amd, die tegen nvidia zijn ofzo, en ati ruled bij hun gewoon. Maar wat heeft Ati nu zo geweldig gedaan dan de laatste tijd ?
Misschien is dit voor hun een kans, en als je idd op een nieuwe kaart zit te wachten is de 8500 misschien een goede keus, want voor 659,- kun je die kaart gewoon niet laten liggen, en mag je (zo vind ik) ook mindere driversupport verwachten, alhoewel dat natuurlijk niet zo hoeft te zijn.
Wat is wel zie nu , is dat tweakers een wereldje vol AMD en ATI gaat worden
En allemaal maar zeggen dat AMD en ATI rulen
Ik heb zowel een gf3 of gf2, en ik denk dat ik me gf2 maar ga verkopen en een 8500 erin ga zetten, eens kijken wat ie doet op een 22" monitor zowel 2d als 3d zeg maar.. Dat is toch wel iets waar ik dan positieve dingen over lees.
Vriend, als jij het niet erg vind om bijna 2x zoveel $$$ uit te geven aan een kaart die op zijn max 5-10% beter presteerd dan de R8500, maar die drivertechnisch qua potentieel aan zijn max zit, terwijl de R8500 nog bakken met potentieel en heel wat leuke nieuwe features heeft, moet je dat vooral doenOp vrijdag 02 november 2001 13:16 schreef ruffryder16 het volgende:
uhhh...ik denk zelf toch voor een gf3 ti 500 te gaan want ik zie alleen maar dat ie verslagen wordt die 8500 en geef jij mij eens die link of die benchmark uitslagen waar de gf3 ti 500 verliest
kijk hier maar verliest en verliest
ps:hij wint alleen maar in 3dmark lekker boeien
http://www4.tomshardware.com/graphic/01q4/011016/radeon-05.html
Thnx
Geforce 3 ti 500 Rulezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Koop er dan meteen een P4 2ghz van fl.2000,- bij en dan kun je jezelf helemaal gelukkig prijzen
Van die slappe Intel/Nvidia rulez opmerkingen kan ik toch zo misselijk worden
Ze zijn goed ja, maar de prijs/kwaliteitsverhouding van hun topmodellen zuigt zeer hard...
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Latest update: fl.619,- bij Queen systems. Ik heb 'm al besteldOp vrijdag 02 november 2001 17:20 schreef The Fox het volgende:
Ik vind dat Ati de Radeon 8500 wel erg goedkoop heeft gemaakt. Voor een topkaart betaal je nu eenmaal veel, maar 659,- vind ik echt te weinig voor zo'n kaart
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
je heb groot gelijk! ik heb ook wat reviews gelezen en moest hetzelfde cloncluderen. ik was eerst ook heel enthousiast over de radeon 8500, maar in real life presteer hij gewoon een stuk minder.Op vrijdag 02 november 2001 09:42 schreef Dracul het volgende:
[..]
Echt boeiend die 3DMark scores, niet dus. Iedereen weet dat drivers geoptimaliseerd worden voor 3DMark. Het gaat om de performance, stabiliteit en compatibiliteit met games en dat heeft Nvidia toch beter voor elkaar dan Ati. Ik persoonlijkvan al die gasten die altijd lopen te kletsen over hun 3DMark-scores. Net alsof je 3DMark elke dag online speelt. Het is overigens wel een fantastische
benchmark, maar ik hecht meer waarde aan een goede performance in games.
Ati presteert heel goed in 3DMark2001 maar je ziet die prestatie niet terug in games. Daarin wint Nvidia eenvoudig.
Dat zegt mij al genoeg wat betreft de drivers van Ati.
moet wel toegeven dat de gf3 ti500 een stuk duurder is, maar je krijgt er zeker wat voor terug. driver support van nvidia is altijd geweldig geweest en met m'n tnt2/geforce2mx/geforce2gts heb ik nooit problemen echte gehad.
ik gaat denk ik ook maar voor de ti500. nu nog iemand die m'n GTS wil kopen
En ik kan dusOp vrijdag 02 november 2001 17:35 schreef FirefoxAG het volgende:
[..]
Vriend, als jij het niet erg vind om bijna 2x zoveel $$$ uit te geven aan een kaart die op zijn max 5-10% beter presteerd dan de R8500, maar die drivertechnisch qua potentieel aan zijn max zit, terwijl de R8500 nog bakken met potentieel en heel wat leuke nieuwe features heeft, moet je dat vooral doen
Koop er dan meteen een P4 2ghz van fl.2000,- bij en dan kun je jezelf helemaal gelukkig prijzen
edit:
Van die slappe Intel/Nvidia rulez opmerkingen kan ik toch zo misselijk worden
Ze zijn goed ja, maar de prijs/kwaliteitsverhouding van hun topmodellen zuigt zeer hard...
Ik denk dat er op GOT meer opmerkingen gemaakt worden van AMD Rulez en ATI rulez , dan Intel of Nvidia..
Man o man, waar gaat dat heen met de prijzenOp vrijdag 02 november 2001 17:38 schreef FirefoxAG het volgende:
[..]
Latest update: fl.619,- bij Queen systems. Ik heb 'm al besteld
Ik kan me haast niet voorstelllen dat de HCC eventueel goedkoper kan worden.. Ik twijfel namelijk of ik hem daar zou halen. (en misschien met risico dat ie er weinig op voorraad is , want ik denk dat de vraag zeeeeeeeeeeeer groot zal zijn)
Queen systems staat ook niet echt goed in de cijfers met de shop survey, als ik weken moet w8en op me bestelling... Dus niet. Wie kan mij daar misschien antwoord op geven? Iemand hem daar weg ? Ik zal ze ff mailen, net zo makkelijk.
Verwijderd
nee want als je een p4 koopt betaal je veel meer voor en je krjgt gaardere performence
en bij gf3 ti 500 tegenover ati 8500`is het je betaalt er meer voor maar dan krijg je ook een betere performence
Geforce ti 500 Rulezzzz
Nee, effe serieus, ik word ook doodmoe van die mensen die roepen Ati Rulezzz, Nvidia Rulezzz, AMD Rulezzz.
De enige die echt roelt is de belastingdienst.
Maar zuigt in prijs en presteert niet zo veel beter dan je van zijn meerprijs zou verwachten en in somige situaties is de 8500 zelfs sneller of gelijk.Op vrijdag 02 november 2001 19:54 schreef ruffryder16 het volgende:
"Koop er dan meteen een P4 2ghz van fl.2000,- bij en dan kun je jezelf helemaal gelukkig prijzen"
nee want als je een p4 koopt betaal je veel meer voor en je krjgt gaardere performence
en bij gf3 ti 500 tegenover ati 8500`is het je betaalt er meer voor maar dan krijg je ook een betere performence
Geforce ti 500 Rulezzzz
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Ik vind de Geforce geen eens zo duur. (Voor iets wat nieuw is) De Ati is gewoon te goedkoop, en daardoor krijg je dit soort dingen. Ik zou eerder zeggen, door die goedkope prijs zou ik hem bijna niet kopen, maar ik doe het misschien toch..Op vrijdag 02 november 2001 20:51 schreef SuperG het volgende:
[..]
Maar zuigt in prijs en presteert niet zo veel beter dan je van zijn meerprijs zou verwachten en in somige situaties is de 8500 zelfs sneller of gelijk.
Ik vind het nogal vaag dat de Radeon opeens zomaar een GF 3 Ti 500 verslaat. Bij sommige benchmarks issie zo traag als een gf 3 ti 200 en bij sommige verslaat ie de ti 500
En altijd maar de schuld van zo'n driver probleem. Jaja, ik heb maar de GeForce 3 bestelt, maandag binnen, want ik hoef niet nog es een bult te vallen, zoals met de GF 2 MX
Nou precies, twijfels, of het goed komt met die drivers weet niemand. Tís nogal een beetje twijfel, en zoals je ziet met de nvidia drives, komt er toch vaak weer een behoorlijke boost bij (zie 22.50) Kan ook zijn dat ze dat express doenOp zaterdag 03 november 2001 00:41 schreef benchMarc het volgende:
Ik heb ergens zo'n id dat de ATI Radeon 8500 nu ff goed is. Maar zodra DX 9 ofzo uitkomt de GF 3 opeens heel erg gaat roeleren.
Ik vind het nogal vaag dat de Radeon opeens zomaar een GF 3 Ti 500 verslaat. Bij sommige benchmarks issie zo traag als een gf 3 ti 200 en bij sommige verslaat ie de ti 500
En altijd maar de schuld van zo'n driver probleem. Jaja, ik heb maar de GeForce 3 bestelt, maandag binnen, want ik hoef niet nog es een bult te vallen, zoals met de GF 2 MX