Toon posts:

Freesco te traag met @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in een studentenhuis en we hebben nu net een freesco servertje geinstalleerd. alles werkt wel maar verre van perfect. Sommige sites zijn retetraag en sommige kom ik niet eens meer op. Wat ook erg vervelend is , is het feit dat elke als ik ff wil Unrealen ofzo de verbinding plat gaat. terwijl ik eerst (toen we nog gewoon een HUBje hadden) perfect kon spelen.

Die server is 486 met 8 mb Ram en 2 10Mbit netwerkaartjes ( als ik me niet vergis ISA of zoiets).

Een maat van me dacht dat dit aan de firewall instelligen zou kunnen liggen. Kan dit ? zo ja wat en hoe moet ik dat dan veranderen ?

(sorry verkeerde forum)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Denk niet dat t aan de firewallinstellingen ligt, maar eerder aan de gebruikte netwerkkaartjes...... FreeSCO heeft niet zo gek veel drivertjes voor de NICs. Heb zelf oa ook een Kabelverbinding met een freesco-routertje ertussen, en dat werkt perfect....zelfs sneller dan wanneer er een windowsbak tussen zit. Probeer t eens met 2 NE2000 kaartjes op PCI, die gaan waarschijnlijk wel goed.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet zeker of die 486 wel PCI sloten heeft :( maar toch bedankt

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
post ff een reportje kunnen we waarschijnlijk zo zien of er iets mee te doen valt...

zelf draai ik freesco: 486sx25 20mb ram 2 realtekjes

ISA kaartjes zal je wel draaien...

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

Verwijderd

Topicstarter
468 sx ?mhz
8mb Ram
niet helemaal zeker over die videokaarten ik dacht 2 10Mbit ISA kaartjes

(ben op het moment niet thuis)

Verwijderd

Topicstarter
gewoon internetten vreet toch niet zoveel geheugen als ik me niet vergis. En zelfs als ik de enige op ons netwerk ben is dat ding retetraag en heb ik dezelfde problemem met sommige sites

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op donderdag 01 november 2001 08:04 schreef The_Shape het volgende:
gewoon internetten vreet toch niet zoveel geheugen als ik me niet vergis. En zelfs als ik de enige op ons netwerk ben is dat ding retetraag en heb ik dezelfde problemem met sommige sites
"Problemen met sommige sites" kan natuurlijk niet aan Freesco liggen. Hoe is je verbinding als je 1 PC rechtstreeks op je internetverbinding aansluit?

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
retesnel en het is toch wel vreemd dat niemand meer bij ons in huis zijn hotmail inbox in kan of de site van mijn school bv. Ook kan ik mijn @home mail niet meer ophalen omdat hij die server niet kan vinden terwijl ik niks aan die instellingen heb gewijzigd. (Dit lukt overigens nog wel via Twigger.nl dus die server werkt ook nog)

Verwijderd

8 MB is krap.
Ik draai hier 486/16MB met 10 MB ISA kaarten en dat loopt prima. Kijk met de setup de kaarten nog effe na of je plug en play uit hebt staan, half-duplex aan, een boot-rom uit.
BTW: er staan hier meestal 4 P's aan, er hangen er 8 of 9 aan. Snelheid: 150-160 kbytes/s op de testserver.

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
Heb je iets van een proxy server ingesteld? Een vriend van mij had laatst precies zulke problemen, bleek dat hij de @home proxy server gebruikte en die zuigt. Dus verwijder alles wat proxy heet en report back.

Verwijderd

Topicstarter
Nee zeker geen proxy daar kijk ik wel voor uit.

en Varienaja jij had nog wel wat fastpage geheugen liggen?

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op donderdag 01 november 2001 08:19 schreef The_Shape het volgende:
Nee zeker geen proxy daar kijk ik wel voor uit.

en Varienaja jij had nog wel wat fastpage geheugen liggen?
Ja klopt. Maar die post is wegge-edit door een modje ofzo??

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op donderdag 01 november 2001 08:13 schreef The_Shape het volgende:
retesnel en het is toch wel vreemd dat niemand meer bij ons in huis zijn hotmail inbox in kan of de site van mijn school bv. Ook kan ik mijn @home mail niet meer ophalen omdat hij die server niet kan vinden terwijl ik niks aan die instellingen heb gewijzigd. (Dit lukt overigens nog wel via Twigger.nl dus die server werkt ook nog)
Als je achter een (Freesco) router zit, dan werkt het adres 'mail' niet meer. Je moet dan instellen dat je je mail bij 'mail.home.nl' ophaalt. Verder kan je op een Freesco-pc met zo weinig geheugen beter vaste IP adressen nemen in je netwerk. Bij @home gebruik je DHCP neem ik aan?

Je kan dus niet zonder meer de instellingen van alle pc's in het thuisnetwerk hetzelfde laten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt bij @home gebruik je DHCP

Hoeveel wil je hebben voor die kaartjes trouwens

Verwijderd

okay, ik heb de oplossing i guess.

8 mb, vind ik persoonlijk IETSIE te weinig voor freesco, hiermee kun je niet GOED je firewall/webbeheer/telnet draaien, maar er 16 van.

Dat ie je @home mail niet vind heeft te maken met je DNS-achtervoegsel van @home, wat dit precies is weet ik niet, maar iemand anders zeker wel.

Dat je je hotmail niet meer op kunt halen, lijkt op een geblokte port, maar dat snap ik niet, want ik heb thuis ook 4 machines achter freesco zitten, en m'n zusje is helemaal hotmail cq. MSN freak, en het werkt allemaal.
download resultaten zijn met @home circa 400 a 500 (met download accelarator.

@home heeft de laatste 3 dagen wel een paar kleine probleempjes gehad hoor, net wat jij zei, bepaalde sites niet kunnen bereiken etc.

Een tip voor jou is!
1. DNS achtervoegsel handmatig invullen bij de tcp/ip van je netwerkkaart op de PC zelf!
2. 8 MB extra in die freesco bak...

succes

Verwijderd

Topicstarter
goed mijn mail werkt weer (Varienaja bedankt). Ik kan nu alleen niks mailen en niks uploaden. (Zelfs dit posten gaat 9 van de 10 keer mis)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens die netwerk kaartjes ff gecheckt en er blijken 2 edimax ne2000 10Mbit kaartjes in te zitten en plug en play staat uit om daar nog ff op terug te komen

Verwijderd

Topicstarter
Niemand suggesties ? We hebben hem nu al tig keer overnieuw geinstalleerd en nog steeds geen verandering. We krijgen Freesco overigens niet geboot van de harddrive

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
als je nou eens ff via je dns server adres opzoekt in freesco... die van @home...

probeer die eens handmatig in te voeren bij je cliënt computers... kan ook je dns server liggen... moet je wel van uit gaan dat je DHCP dan op dat moment natuurlijk niet werk voor de betreffende pc's...

in principe volgens de bovenstaande post half/full duplex moet qua "zoeken" niets schelen naar mijn gedachten... zal alleen in snelheid kunnen schelen...

zelf 486sx25 20mb ram snelheden intern 90kb/s - 100kb/s

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

Verwijderd

gebruik mail.hnglo1.ov.nl.home.com voor zowel inkomende als uitgaande mail, dan zijn alle problemen opgelost.
(bij mij tenminste)
ik heb 3 computers achter @Home via FREESCo, het draait als een trein, als je maar de juiste NIC gebruikt, ik raad je aan de oude 3com kaarten te gebruiken, ik gebruik zelf de 3c509 op isa.
internet gaat supersnel, is heb alleen problemen met MSN, tekstregels heen en weer lullen gaat prima, alleen bestanden versturen, whiteboarden, enz. geeft problemen, heeft iemand hier een oplossing voor...???

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Op zaterdag 11 mei 2002 21:40 schreef hanschen het volgende:
gebruik mail.hnglo1.ov.nl.home.com voor zowel inkomende als uitgaande mail, dan zijn alle problemen opgelost.
(bij mij tenminste)
ik heb 3 computers achter @Home via FREESCo, het draait als een trein, als je maar de juiste NIC gebruikt, ik raad je aan de oude 3com kaarten te gebruiken, ik gebruik zelf de 3c509 op isa.
internet gaat supersnel, is heb alleen problemen met MSN, tekstregels heen en weer lullen gaat prima, alleen bestanden versturen, whiteboarden, enz. geeft problemen, heeft iemand hier een oplossing voor...???
bestanden versturen en dergelijke kan je maximaal met 1 computer achter een firewall doen, dan moet je een poort (weet zo niet welke) forwarden. Als je trillian gebruikt schijnt het wel te kunnen, daarbij kun je die poort instellen.
Pagina: 1