Toon posts:

[Win2k] Admin password retrief

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik werk op een ict afdeling en af en toe krijgen wij pc's binnen waarvan het passwoord kwijt is. Ik wou graag weten hoe ik dat kon terug halen. Het opnieuw installeren van de OS is geen optie en het na trekken van de vorige gebruiker duurt te lang, ik werk bij sony waar duizenden mensen werken, dus vandaar.

Dit is geen vraag naar illegale hack software ofzo

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

als je admin bent kun je het toch zo verzetten?

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Sony?

Jullie NT 4 omgeving is goed beveiligd. Dus daar mag je helemaal niet aankomen. Ik heb er ook ooit een een jaar gewerkt.

Maar er zijn tools die dit kunnen omzeilen. Even goed zoeken in de juiste nieuwsgroepen en je vindt er zo een (of meer).

http://www.hroling.nl

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als hij by Sony werkt, en zo af en toe pc's met vergeten wachtwoorden 'binnenkrijgt' dan neem ik aan dat ie bij de TD van Sony werkt ofzo. Vinnik het uberhaupt al 'vaag' dat die pc's daar 'binnenkomen' die kun je imo namelijk gewoon laten staan.

Het is een NT4 /2000 omgeving (icm. met nog watl novell shit, ja.. ik ken ook iemand bij Sony ;)), en het password kunnen ze daar gewoon op de server resetten /uitlezen /veranderen. Vinnut dus een beetje vaag wat je precies bedoelt?

• Bulldog
  • Niet online
Maareh, als je ff laat weten op welke afdeling je zit kom ik je wel ff helpen ;).

Verwijderd

/me vindt dat dit topic een hoog 'yeah right' gehalte heeft.

Als je het admin pass niet weet, knikker je toch gewoon de schone image er overheen?

• The End
  • Laatst online: 10:03

The End

!Beginning

Waarom is het opnieuw installeren van het OS geen optie?

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En anders moet je het even aan guido vragen, die werkt daar die weet het wel

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

• The End
  • Laatst online: 10:03

The End

!Beginning

Op woensdag 31 oktober 2001 16:18 schreef Bulldog het volgende:
Ow, en tot slot trek ik het feit dat je bij Sony werkt ook zeeeer in twijfel.

Welke afdeling zit je precies? Kom ik je wel ff helpen :P :)
Dit vind ik wel een beetje een onvriendelijke post... Geef hem eerst even tijd om te reageren.

• Bulldog
  • Niet online
Op woensdag 31 oktober 2001 16:33 schreef The End het volgende:

[..]

Dit vind ik wel een beetje een onvriendelijke post...
Je hebt gelijk :+, reactie gewijzigd :).

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Zoek maar eens naar LockSmith of iets dergelijks. Er zijn ook linux-on-a-floppy disks die hier speciaal voor gemaakt zijn. Kzou zeggen; zoekt en ge zult vinden :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit bij die client support ofzo, ik loop hier stage morgen zit ik op de TD, Maar alleen op lappie's zitten nog win2000 en win2000 komt pas volgent jaar op de desktops maar er werd mij gevraagt om een progie te zoeken die je vanaf diskette zo de passwoord kan veranderen. Dus geen passwords op het netwerk alleen passwords die locaal zitten.

Maar in ieder geval dit als alleen ter voorbereiding

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Met WinNT 4.0 kon je altijd via DOS opstarten, die rescue disk files kopieren en daarmee weer het password berekenen. Zo heb ik het admin password op school nog wel eens gegapt.

Check ook:
http://www.cgsecurity.org/nt.html

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hoi,

ik heb je subject aangepast conform de nieuwe regels die te lezen zijn in dit topic:

[topic=306508/1/100]

Graag de volgende keer ook zo je topic openen in [forum=11].
Pagina: 1