Toon posts:

Videokaarten alleen voor intel ontworpen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er moet een tijdje geleden in de Computable een stukje hebben gestaan over videokaarten die alleen in intel systemen zouden werken.
Dit zou erg jammer zijn [/understatement] aangezien de nieuwe XP proc toch zeer geschikt is voor videobewerking en games.
Weet iemand de kern van waarheid achter dit verhaal of is het slechts een hoax?
wachtend op uw antwoord,
verblijf ik,
[WrineX] Joske

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
i740?? :o

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Hmmmz..die ben ik nog niet tegengekomen..videokaarten alleen voor Intel.

Vroeger was het wel een drama om sommige kaarten op een P5A AGP te laten werken.

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Op woensdag 31 oktober 2001 18:42 schreef mike2bier het volgende:
Hmmmz..die ben ik nog niet tegengekomen..videokaarten alleen voor Intel.

Vroeger was het wel een drama om sommige kaarten op een P5A AGP te laten werken.
Kweet er alles van >:)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op woensdag 31 oktober 2001 15:51 schreef BeyondHorizon het volgende:
i740?? :o
Is wel zo. In het verleden vele systemen verkocht met een VIA chipset en een i740 kaart omdat het toch goed werkte, helaas zag je ze toch langzaam terug komen :(

Het probleem zit hem puur in de drivers, mogelijk dat de PV4.0 in combinatie met de laatste VIA AGP driver beter werkt maar reken er maar niet op. Intel heeft zijn compatebiliteit zelf zo bepaalt :(

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik bedoelde grafische kaarten die op dit moment ontwikkeld worden.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
i740 en Ali heb ik goed werkend gezien. Ik snapte er ook nix van toen ik een twee jaar oude K6/2-400 zag staan met een heuse i740.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
De Matrox G450 PCI is recommended for systems based on Intel chipsets. Op de site staat ook in het klein dat feature- en performance support for systems based on non-Intel chipsets is limited. Dus ja, min of meer bestaat er zo iets.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 18:58

EaS

een stukje hebben gestaan over videokaarten die alleen in intel systemen zouden werken.
En over welke videokaarten hebben we het dan ?? Er zijn maar een paar grote spelers (Nvidia, ATi en nog wat kleinere), en die draaien toch altijd perfect op niet intel systemen. Dus waar die geruchten startende onzin info wegkomt ...?
Fabrikanten van videokaarten/chips die geen rekening met gevestigde fabrikanten (zoals AMD, VIA, ALi, SiS etc.) zijn zichzelf te dom af. Een beetje verstandig fabrikant test z'n hardware in de validatie periode op een aardig aantal uiteenlopende systemen.
Dat blad 'computable' is volgens mij echt zo'n clueless blad... ga maar gewoon de c't lezen.
Pagina: 1