Toon posts:

Gigantisch probleem met Server. Kan iemand helpen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben echt helemaal brak nu. Ik heb gister me amd 1ghz aan me zus gegevens en heb haar computer gekregen. Die wil ik als server gebruiken. Hij werkTE perfect tot gister :(. het gaat om een :

Celeron 333mhz..
256mb intern 100mhz
cd rommetje van 50speed
diskette drive
en een harde schijf van 4gb
netwerk kaartje
3-d kaartje stealth 3.. 32mb

Nou.. ik wilde dus mijn harde schijf van 40gb verwisselen voor die kleine schijf van 4gb. Dus ik haal alles los. want ik wilde ook de voeding nog verwisselen voor een 300watt (was 250)..
dus ik schroef me hd erin en sluit alles aan. maar dit liep dus een beetje in de soep allemaal. .. maar hier gaat het nie om.. het gaat hierom:

ik wil nu alles weer terugkrijgen zoals het was.. want ik heb alles gewoon veel te snel gedaan. alleen ik ben nu echt helemaal in de war

ik heb dus 2 IDE kabels. 1 lange en 1 kortere. ik ben dus vergeten welke van de cd rom is.. en welke van de harddisks.. ik heb ze niet losgehaald van het moederbord. Maar als ik ze nu aansluit op mn cd rom speler en me harde schijf detecteerd tie ten 1e mn harddisk niet in de bios. ten 2e kan me cd rom laatje niet open :?.. als ik de IDE kabel uit me cd rom speler trek dan gaat me laatje wel weer open.

ik Zou zo graag alles weer zoals 1 dag geleden willen hebben.. wie kan mij helpen? het zou toch niet stuk zijn? .. gisteren werkte alles nog perfect.

Verwijderd

je wilt dezelfde harddisk erin doen als die er een paar dagen geleden in zat??? of doe je er daarbij nog 1??? Als je er ook nog 1 bij doet die er nog niet in zat, moet je even kijken naar primary slave, master enzo

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de oude erin houden.. geen nieuwe erin dus.. ik moet eerst alles weer terughebben zoals het was

Verwijderd

maar er zaten er voorheen al 2 in? omdat je zegt dat je de oude harddiskS er weer in wil!

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
je maakt er wel een vaag verhaal van.

dus als ik het goed begrijp heb je die schij en cd-speler losgehad en in een andere pc ingebouwd?

heb je hierbij jumpers verzet?

als je maar 1 hd en 1 cd had is het makkelijk

hd op primary master en cd op secondary master.
als het een 80polige kabel is gebruik je die voor je hd en die andere voor je cd. zijn het 2 dezelfde kabel maar is die ene wat langer maakt het geen ruk uit welke je gebruikt.

als je maar wel even goed kijkt of je system board/drive 1 /drive 2 ziet staan op die kabel. dan moet je je daarbij wel aan houden.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is dezelfde pc.. maar na een beetje ermee gekloot te hebben wil ik alles weer terughebben zoals het was.. dus 1hd en 1 cd (ik heb geen jumpers verzet)... dus ik vraag me dan af hoe ik dan die kabels moet aansluiten.. of ik de uiteinden moeten aansluiten.. of de secundary.. en welke op de hd moet..
op mijn mobo staat wel IDE1 en IDE2

Verwijderd

Topicstarter
zal ik een paar foto's maken? missschien is het beter te snappen dan

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ok , sluit eerst de hardisk aan op IDE1.
Vergeet de cdrom even in dit verhaal.
Zolang je geen jumpers hebt veranderd op de originele HDD dan gaat dit in een keer werken.

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 15:33 schreef docftp het volgende:
Ok , sluit eerst de hardisk aan op IDE1.
Vergeet de cdrom even in dit verhaal.
Zolang je geen jumpers hebt veranderd op de originele HDD dan gaat dit in een keer werken.
in de bios staat alles op auto bij :
primary master
secundary
pri slave
sec slave.. is dit goed dat alles op AUTO STAAT?

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:05

wiewatwaar

whatever

IDE1: HD master
IDE2: CD master

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• docftp
  • Niet online
Op woensdag 31 oktober 2001 15:35 schreef CheapAss het volgende:

[..]

in de bios staat alles op auto bij :
primary master
secundary
pri slave
sec slave.. is dit goed dat alles op AUTO STAAT?
Niks mis mee, maar in je bios kan je ook je HDD laten detecteren, nogmaals sluit niet de cdrom aan.
dit om ergernis te voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
K .. ik heb net alleen me hd aangesloten op IDE 1 kabel. aan het uiteinde van de kabel.
ik hoor me hd wel spinnen maar hij wordt niet gedetecteerd.. ik zie wel detecting hd bij het opstarten. Maar ik krijg telkens maar None.

ik vat het nie hoor :(

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
je doet toch wel de voedingsplugjes erin?! :?

Verwijderd

Topicstarter
ja die zitten allemaal vast

• docftp
  • Niet online
Anders spint ie toch niet!!

p.s. had je de jumpers veranderd?
of ben je daar niet aangeweest.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niet aan de jumpers gezeten.. die staan op Master/Single ON

dus een jumpertje van boven naar beneden :)

Verwijderd

Zie je hem in fdisk?
Als je harddisk op Master staat en je sluit die aan, dan MOET ie hem zien. Ik weet niet of het een probleem is als je de kabel aan de verkeerde kant aansluit. Het staat er meestal wel op.
Gaat je schijf wel draaien.. want heb je met je voeding zitten klooien? Ik las iets met 250 en 300 W???!!! *D

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet eens in fdisk komen.. en hij ziet hem ook niet bij het opstarten.. :?...

Verwijderd

Topicstarter
en ja.. me schijf draait

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 16:06 schreef CheapAss het volgende:
en ja.. me schijf draait
Kun je hem niet in een andere kast hangen. Alleen om te kijken of die schijf nog wel werkt? |:(

Verwijderd

Topicstarter
ik zet er wel een andere schijf in

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 16:12 schreef CheapAss het volgende:
ik zet er wel een andere schijf in
Ik heb het gevoel dat die schijf kaduuk is.. of die kabel.
Echt die kabels maken geen jota uit.. mits je twee identieke ATA100 of ATA66 kabels hebt!

• docftp
  • Niet online
lijkt er wel op.
maar proberen in een andere kast is een heel goed plan, doet hij daar ook niet , dan mag je aannemen dat deze naar HD heaven is.

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 16:16 schreef docftp het volgende:
lijkt er wel op.
maar proberen in een andere kast is een heel goed plan, doet hij daar ook niet , dan mag je aannemen dat deze naar HD heaven is.
Jeps, ik vind het alleen raar dat die schijf wel spint..
Maar hij zou het zo kunnen zien als ie de schijf in een andere kast zou hangen en dan kijken of hij het doet. En wanner hij het doet, zou ik het nog eens in die andere kast testen en er de kabels bij te gebruiken die waarschijnlijk kapot zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu naar de lokale computerboer.. en wat de schijven betreft.. deze doen het wel hoor.. ik denk zelf dat de kabels stuk zijn.. want zodra ik die IDE kabel eruit haal begint de hd te spinnen.. als deze erin zit niet. ..

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 16:21 schreef CheapAss het volgende:
ik ga nu naar de lokale computerboer.. en wat de schijven betreft.. deze doen het wel hoor.. ik denk zelf dat de kabels stuk zijn.. want zodra ik die IDE kabel eruit haal begint de hd te spinnen.. als deze erin zit niet. ..
:) Dan zijn we er denk ik uit mensen :)

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 23:48

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Als het een wat oudere PC is kan het ook zijn dan je de IDE kabels er misschien op zijn kop hebt in gedaan omdat er op de IDE connectors nog geen uitsparing zat.

• fkruis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-07-2025
Zeer waarschijnlijk zitten de ide kabels omgekeerd.

iniedergeval met de cdrom speler.

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 16:54 schreef fkruis het volgende:
Zeer waarschijnlijk zitten de ide kabels omgekeerd.

iniedergeval met de cdrom speler.
dat probeerde ik net ook te vertellen, maar het kwam er niet helemaal uit *D

Verwijderd

Ik zit hier op mijn werk. Laat ff weten hier of het gelukt is, dan zie ik het morgen.. ben wel benieuwd. Grussen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou volgens mij is mijn moederbord naar de knoppen. Ik probeerde net alleen met me cd rom speler aangesloten op te starten. Maar weer hetzelfde liedje. Laadje kan niet open. en zodra ik de IDE kabel eruit trek dan weer wel ...

kan dit komen omdat ik veel dingen verwisselde terwijl de pc aanstond?

Verwijderd

Topicstarter
Nou jongens.. ik zal je het grote nieuws vertellen.. Deze CheapAss hier heeft al die tijd de IDE kabel verkeerd om aangesloten... ik dacht het wel even te weten .. HAHAHA dit is lachwekkend en om te huilen.. !!!!!

nog bedankt voor jullie hulp..

ARGGG

scheld me maar helemaal verrot

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 17:06 schreef CheapAss het volgende:
Nou jongens.. ik zal je het grote nieuws vertellen.. Deze CheapAss hier heeft al die tijd de IDE kabel verkeerd om aangesloten... ik dacht het wel even te weten .. HAHAHA dit is lachwekkend en om te huilen.. !!!!!

nog bedankt voor jullie hulp..

ARGGG

scheld me maar helemaal verrot
HEHEHEHEHEE...
/nick BigAss!!!! :?

Verwijderd

[huh, alles werkt toch :?]
Op woensdag 31 oktober 2001 17:02 schreef CheapAss het volgende:

kan dit komen omdat ik veel dingen verwisselde terwijl de pc aanstond?
Ik denk niet dat jij je met jouw budget hot-swappable apparatuur kan veroorloven.
Dus je wilt zeggen dat je dingen los hebt gemaakt en vastgezet terwijl de pc nog aanstond, dus er nog spanning opstaat?
Nooit gehoord dat een pc uitmoet voor je er onderdelen uithaalt/toevoegt?

Dure les is dit :o

Alles naar de knoppe door (statische) elektriciteit...

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
:o |:( >:)
Pagina: 1