Toon posts:

sblive trouble

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier bij een vriend die zijn pc gereinstalled heeft. Alleen de sblive wil niet erg.
Na install is er de volgende error: 'can't find devconf32.dll' oid. Bij apparaatbeheer staan 3 dingen met een error teken erbij:
- Creative multimedia interface (staat bij Creative Miscellaneous devices)
- PCI Mass Storage Controller (staat bij overige apparaten, heb geen idee wat dit is)
- PCI Multimedia audio device (staat bij overige apparaten)

Het I/O bereik van de eerste (0000/0007) valt binnen dat van de 'controller voor directe geheugen toegang'
De derde heeft een IO bereik van 0000-000F (ook conflicterend dus) en een IRQ van 00.

Het werkt dus alles bij elkaar niet erg.
Specs: A7V mobo, duron proc, 3com pci netwerk kaartje, geforce 2 mx agp ding.
Hoe dit te fixen?

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bij een asus moederbord wil het wel eens werken om de sb-live in een ander pci-slot te doen. (of irq veranderen)
Asus heeft kleine conflictjes met SB

Ik heb em in slot 3 zitten, doet het prima (slot 4 kan ook, als slot 5 dan maar leeg is)

Die mass storage controler is je raid-controller, van je moederbord, meestal Promise-raid-controller. Daarvoor moet je ff drivers downen of cd'tje van mobo draaien

waarschijnlijk heeft je SB-live een irq of dma conflict

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:08
Ik heb precies dezelfde specs, en had ook problemen. Volgens mij heb ik toen gewoon de volgorde van de kaarten veranderd.

Sb live in pci 3.
netwerkkaart in pci 4.

En welke bios versie heb je? Misschien dat dat ook problemen kan veranderen.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ok storage controller ding is nu goed. Zal nu ff pci sloten switchen proberen(hoewel deze config wel gewerkt heeft). alvast bedankt.