Toon posts:

SMC barricade import stekker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb zonet een SMC broadband router aangekregen die ik via outpost.com had besteld...

Nu is die stekker uiteraard anders (us).

Nu is m'n vraag, wat heb ik juist nodig? Een andere voeding? Gewoon een convertor stekkertje? Hoe hebben jullie het opgelost?

Op de stekker staat
INPUT:100-120VAC 50/60Hz 40VA
OUTPUT: +5V DC 2,4 A

Thx alot,
ForMatPrO

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Je hebt spanningsadapter nodig.
VS zit op 110V terwijl wij op^230V zitten.
Kan dus inderdaad niet 'zomaar'.

Vast wel adapter te verkijgen bij de lokale electronicaboer.

Verwijderd

Alleen een andere stekker (zo'n zelfde als voor je compu).

Draai nu al een half jaar op een smc barricade 7400BR, topdingetje en dat voor 350 piek.

Edit: dus geen andere adapter, alleen een andere stekker. Adapter kan 100-240V en zowel 50 als 60HZ aan.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
je hebt dus een voeding nodig die van 230 wisselspanning naar OUTPUT: +5V DC 2,4 A gaat.....
Ken je bij de meeste electronicazaken gewoon kopen

iRacing Profiel

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Op woensdag 31 oktober 2001 20:38 schreef kroegtijger het volgende:
je hebt dus een voeding nodig die van 230 wisselspanning naar OUTPUT: +5V DC 2,4 A gaat.....
Ken je bij de meeste electronicazaken gewoon kopen
Nee niet dus. Gewoon zo'n stekker die ook in je PC/monitor gaat, meer heb je niet nodig. Ik heb ook de 7004BR

Mijn iRacing profiel

• kroegtijger
Heeft die Barricade dan een voeding intern zitten?? vast niet, heeft denk ik een externe voeding (zoals de meeste hubs enzo ook hebben) vaak zit de stekker en de voeding in 1 behuizing...dan moet je dus een andere voeding hebben. eentje die geschikt is voor ons stroomnetwerk.
(als die barricade dus wel een interne voeding heeft moet je kijken of er een schakelaar op zit om em van 110 naar 230 te zetten)

iRacing Profiel

• collin

collin

Who da man !!

Op donderdag 01 november 2001 14:12 schreef kroegtijger het volgende:
Heeft die Barricade dan een voeding intern zitten?? vast niet, heeft denk ik een externe voeding (zoals de meeste hubs enzo ook hebben) vaak zit de stekker en de voeding in 1 behuizing...dan moet je dus een andere voeding hebben. eentje die geschikt is voor ons stroomnetwerk.
(als die barricade dus wel een interne voeding heeft moet je kijken of er een schakelaar op zit om em van 110 naar 230 te zetten)
sugt.. ik HEB zo'n ding dus je kan me wel vertrouwen hoor :) Hij heeft een externe voeding waar net zo'n gat inzit als in je PC voor de voeding (3 polig ding). De voeding schakelt zelf tussen 220/110 whatever. Ik heb hem gewoon ingeplugd en hij draait als een tiet. Geloof me nou maar, komt het wel goed :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Die heeft een externe voeding , en daar gaat zo'n kabeltje als in de voeding van je PC in . Staat bij op de adapter INPUT : 100-240 Volt , 50-60 Hz . Gewoon andere kabel halen dus

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 19:07 schreef Ransweijck het volgende:
Alleen een andere stekker (zo'n zelfde als voor je compu).

Draai nu al een half jaar op een smc barricade 7400BR, topdingetje en dat voor 350 piek.

Edit: dus geen andere adapter, alleen een andere stekker. Adapter kan 100-240V en zowel 50 als 60HZ aan.
Ik heb de 7400ABR dus die is anders dan de BR (ARM processor i.p.v X86). Die heeft geen switching power supply dus ik heb het opgelost door een 240V --> 120V te kopen (slechts 7 euro!)

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Op donderdag 01 november 2001 14:16 schreef collin het volgende:

[..]

sugt.. ik HEB zo'n ding dus je kan me wel vertrouwen hoor :) Hij heeft een externe voeding waar net zo'n gat inzit als in je PC voor de voeding (3 polig ding). De voeding schakelt zelf tussen 220/110 whatever. Ik heb hem gewoon ingeplugd en hij draait als een tiet. Geloof me nou maar, komt het wel goed :)
Dat is dus NIET per defenitie zo. Bij mij en ForMatPro zat er dus geen switching power supply bij, bovendien zit er geen gat in die adapter.

• kroegtijger
Op donderdag 01 november 2001 14:16 schreef collin het volgende:

[..]

Tja, t zou natuurlijk best wel kunnen, ik kan dat ding hiervandaan niet zien natuurlijk...... maar als je nu nog zo'n post neerschopt, gebruik dan wel de juiste specs van die krengen.....hij zou best wel eens automatisch je spanning kunnen detecteren....dat zal me niets verbazen...maar t spanningsnet hierzo draait bv al een tijdje op 230 en niet op 220.....Je hebt alleen wel een behoorlijk risico genomen door t te proberen (als je niet in de handleiding hebt gekeken natuurlijk) om er een andere spanning op te keilen.....als ie nu eens niet over zou schakelen (wat bij sommige aparaten ook niet verbaasd) had je em wel weg kenne keilen.....

maar enniewee, t komt er dus op neer dat ie er gewoon een ander touwtje aan kan prikken en t draait

iRacing Profiel

• collin

collin

Who da man !!

Op donderdag 01 november 2001 19:57 schreef Noordpark_Terrorist het volgende:

[..]

Dat is dus NIET per defenitie zo. Bij mij en ForMatPro zat er dus geen switching power supply bij, bovendien zit er geen gat in die adapter.
hmmz, da's best waardeloos van SMC dat ze het niet gewoon net zo simpel als bij de BR hebben gehouden! Da's minder! Maar goed, het is al opgelost :)

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1