[JS] Pagina openen in ander frame

Pagina: 1
Acties:

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 15:28
Ik heb misschien wel een heel simpel vraagje, maar ik kom er i.i.g. niet uit, ben ook wel behoorlijk nieuw op het gebied van PHP. Heb me ook al de leplazerus gezocht in de search, maar niks gevonden.

Ik heb 2 frames, in het eerste frame komt een pagina bv genaamd nieuws. In het tweede frame moet een knop "vorige" en een knop "volgende". Als je op volgende drukt moet hij bv naar het nieuwsbericht 1 gaan in het eerste frame.
Dan heb je dus nog steeds hetzelfde tweede frame met dezelfde 2 knoppen vorige en volgende. Als je dan weer op volgende drukt moet hij naar nieuwsbericht 2 gaan in het eerste frame enz. enz.
Het lijkt mij dat dit het makkelijkst is in PHP, maar als jullie een suggestie hebben dan vind ik dat ook best.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. BVD.

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 15:28
Zet ik m'n topic bij de weg wel in de goede? Beetje verwarrend.
Sorry als ie wel verkeerd geplaatst is

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 31 oktober 2001 15:01 schreef Badeend het volgende:
Ik heb 2 frames, in het eerste frame komt een pagina bv genaamd nieuws. In het tweede frame moet een knop "vorige" en een knop "volgende". Als je op volgende drukt moet hij bv naar het nieuwsbericht 1 gaan in het eerste frame.
Dan heb je dus nog steeds hetzelfde tweede frame met dezelfde 2 knoppen vorige en volgende. Als je dan weer op volgende drukt moet hij naar nieuwsbericht 2 gaan in het eerste frame enz. enz.
Okee. Is niet moeilijk.
Het lijkt mij dat dit het makkelijkst is in PHP, maar als jullie een suggestie hebben dan vind ik dat ook best.
Hmm zo te zien weet je nog niet echt waar je het over hebt :)

Pak het ongeveer zo aan:

* bouw die frames
* geef ze een naampje (zeg: 'pauper' en 'sjaak')
* zet in frame 'sjaak' die knoppen
* bouw er een javascriptje in, met een array met daarin de namen van de nieuwspagina's
* bij het klikken op de button 'next' verhoog je de index van je array met 1 en ga je in top.frames['pauper'] de location.href veranderen in de location die in die array staat
* klaar

/edit
je kunt je messages ook editen hoor, dan hoef je er niet nog een post onder te gooien