Toon posts:

Ouwe Pc Upgraden maar.......

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs mijn buurman zijn ouwe pc op de kop getikt, een pentium II 233 MMX.

Het schijnt, dat er op het moederbord dat erin zit, een snellere processor kan, wie kan vertellen wat voor processor ik op het bordje moet zetten? Ik kan namelijk nergens info vinden over het moederbord. :'(
Oh ja, voor ik het vergeet, het gaat om een
asus agp v2740 moederbord

Alvast bedankt!

Verwijderd

Als ik zoek op asus agp v2740 dan krijg ik alleen videokaarten te zien en geen MoBo's :?

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:03

Harrie

NederVlaming

www.asus.com.tw al gechecked?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 14:31 schreef Devil_2000 het volgende:
Als ik zoek op asus agp v2740 dan krijg ik alleen videokaarten te zien en geen MoBo's :?
Wat vaag dan, kan het zo zijn dat het dan toch een ander mobo is? hoe vind ik nou precies uit wat voor mobo het is? Als je hem opstart staat er:
asustek computer inc.
asus agp v2740
device revision 1.2

ik d8 dus echt dat dat het moederbord moest zijn, verder zie ik op het moederbord zelf niets herkenbaars

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:35
Op woensdag 31 oktober 2001 14:31 schreef Devil_2000 het volgende:
Het is een video kaart :) http://www.asus.com/Products/Addon/Vga/Agpv2740/ Denk dat je toch even beter moet kijken :+.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

dat is inderdaad je videokaart. Schroef de kast maar eens open en kijk wat erop het moederbord staat dan kunnen we verder kijken, maar echt veel hz erbij zal het wel niet worden

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Je kunt ook even op [url="hppt://www.wimsbios.com"]hppt://www.wimsbios.com[/url] kijken, kun je aan de hand van de code van de bios je moederbord achterhalen.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Verwijderd

Download dit programma eens: SiSoft Sandra 2001 2,5 MB

Na de install + reboot moet je eens dubbelklik doen op het pictogram Mainboard Information.

Vervolgens ff naar beneden scrollen tot:

Extended Mainbord data (staat iets onder Mainbord Information)

Daar staat dan het type MoBo, kast openhalen is ook een optie en anders tijdens het aanzetten van de pc (wanneer o.a je geheugen getest wordt) staat links onder een code.
Als je op Pauze drukt dan kun je de code opschijven, als het goed is staat het type MoBo in die regel :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 14:35 schreef Termin8or het volgende:

[..]

Het is een video kaart :) http://www.asus.com/Products/Addon/Vga/Agpv2740/ Denk dat je toch even beter moet kijken :+.
Das lekker klote, ik kan echt nergens vinden wat voor merk/type moederbord is, wie kan mij dan vertellen waar ik dat aan kan zien?
|:(

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanx, ik ga eventjes opzoeken wat voor mobo het nou precies is. Ik laat nog horen

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
heb je nu geprobeerd zoals devil_2000 zei. Is wel de moeite waard want je ziet ook veel van de rest van je computer

[edit]
was te vroeg met mijn reactie sorry vleutje
[end edit]

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 14:43 schreef jbcyber het volgende:
heb je nu geprobeerd zoals devil_2000 zei. Is wel de moeite waard want je ziet ook veel van de rest van je computer

[edit]
was te vroeg met mijn reactie sorry vleutje
[end edit]
Maakt niet uit hoor, ik ben nu dat programmatje aan het downen, maar moet zo weg, dus zal rond etenstijd posten wat voor mobo het nou precies is.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 14:38 schreef Devil_2000 het volgende:
Download dit programma eens: SiSoft Sandra 2001 2,5 MB

Na de install + reboot moet je eens dubbelklik doen op het pictogram Mainboard Information.

Vervolgens ff naar beneden scrollen tot:

Extended Mainbord data (staat iets onder Mainbord Information)

Daar staat dan het type MoBo, kast openhalen is ook een optie en anders tijdens het aanzetten van de pc (wanneer o.a je geheugen getest wordt) staat links onder een code.
Als je op Pauze drukt dan kun je de code opschijven, als het goed is staat het type MoBo in die regel :)
Het spijt me zeer, het schijnt dat ik
toch een dummy ben geloof ik|:(,
maar ik kan nergens in dat programma
het onderdeel Extended Mainbord data vinden:?

Het staat gewoon bij mainboard information zij je, maar de enige onderdelen die ik daar zie zijn:
1. system chipset (intel)
2. Logical/Chipset memory banks
3. Agp Bus
4. PCI Bus(es)
5. Lpc/Isa Bus(es)
6. USB Bus(es)
7. i2c/smbus/bmb Bus(es)
8. Performance tips

Ik zie extended mainbord data dus nergens staan,
ik heb ook de kast opengemaakt, maar, ik word nix wijzer van dat bord, er staat nix op, alleen op de processor en de chipset staat dat die 2 van intel zijn, maar that's all.

Bij het opstarten werkt de pause knop niet, dat is het eerste scherm dat linksonderin die code staat, ik zal proberen die nog op te schrijven.

Ik krijg ook steeds fouten tijdens het opstarten dat de CMOS tijd niet meer goed is en ik krijg ook de error "CMOS Checksum Bad" batterijtje vervangen misschien?

Ik hoop dat jullie me nog eventjes verder kunnen helpen!

Groeten,

Vleutje

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand meer? of heeft niemand raad?
:'(

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

Op woensdag 31 oktober 2001 19:33 schreef Vleutje het volgende:
en bij CPU Bios information?

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Verwijderd

zit er geen stikker op de zijkant van je laatste isa of pci slot?
meestal staat er wel wat bruikbaars op. 8.)

• Skaah
  • Niet online
Is het wel de moeite om voor zo'n ouwtje nog geld uit te geven?

Verwijderd

vaak kun je op een p2bord een celeronI, dmv een converter, zetten, dus tot 533Mhz. in je bios kun je zien tot hoe ver je bios gaat. en als ie niet zo ver gaat zul je toch moeten uitzoeken wat voor bord het is en of er een nieuw bios is te vinden.

groeten

machiel

Verwijderd

Topicstarter
In mijn bios gaat ie tot 533 mhz. maakt het dan nog uit welk merk processor? amd, pentium? of kan dat geen kwaad, en dat programmaatje SiSoft Sandra 2001 raadde aan een bios update te doen, hoe werkt dat dan in godsnaam?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt sandra geinstalleerd zie ik.. Kijk eens bij CPU BIOS Mainboard information en post (copy&paste) zoveel mogelijk info hier, dan kunnen we je verder helpen.

Met een beetje mazzel heb je misschien een 440BX bordje en daar kun je met grootste gemak een 1GHz processor op gooien..

• Jap
  • Laatst online: 29-06 14:51

Jap

No worries

niemand heeft raad ;)

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 08:23 schreef BalusC het volgende:
Je hebt sandra geinstalleerd zie ik.. Kijk eens bij CPU BIOS Mainboard information en post (copy&paste) zoveel mogelijk info hier, dan kunnen we je verder helpen.

Met een beetje mazzel heb je misschien een 440BX bordje en daar kun je met grootste gemak een 1GHz processor op gooien..
Ik zie nergens CPU BIOS Mainbord information staan, zou het kunnen zijn dat ik een andere versie heb van sandra dan jullie? als ik kijk bij system summary zie ik wel wat staan:

Processor(s)
Processor(S): Intel pentium II @ 134 mhz (dat moet 233 zijn!?)
Performance Rating: PR161 (estimated)
L2 On-board Cache: 512KB synchronus write-back

Mainboard and BIOS

Bus(es): AGP PCI USB SMBus/i2c
MP Support: NO
MP APIC: NO
SYSTEM Chipset: Intel Corporation 82443LX/EX 440LX/EX CPU to PCI Bridge
Installed Memory: 64 MB (92% true allocated load)

Kunnen jullie hier wat mee? mocht je meer willen weten hoor ik het wel.

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

Op donderdag 01 november 2001 12:29 schreef Vleutje het volgende:

[..]

Ik zie nergens CPU BIOS Mainbord information staan, zou het kunnen zijn dat ik een andere versie heb van sandra dan jullie? als ik kijk bij system summary zie ik wel wat staan:

Processor(s)
Processor(S): Intel pentium II @ 134 mhz (dat moet 233 zijn!?)
Performance Rating: PR161 (estimated)
L2 On-board Cache: 512KB synchronus write-back

Mainboard and BIOS

Bus(es): AGP PCI USB SMBus/i2c
MP Support: NO
MP APIC: NO
SYSTEM Chipset: Intel Corporation 82443LX/EX 440LX/EX CPU to PCI Bridge
Installed Memory: 64 MB (92% true allocated load)

Kunnen jullie hier wat mee? mocht je meer willen weten hoor ik het wel.
Rot voor je een LX chip set daar kan je weinig mee

Amantes amentes
--
Be inspired!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 20:55
je hebt een LX en die is max 66 FSB dus max een
PII-333Mhz :)

.

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
en daar heb ik er nog wel eentje van liggen.
dus als je interesse hebt, just say so

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 12:35 schreef EvolutionX het volgende:
je hebt een LX en die is max 66 FSB dus max een
PII-333Mhz :)
Ik twijfel niet aan je raad, maar leg mij dan eens uit waarom mijn bios tot 533 mhz loopt?

MvG

• EvolutionX
je kunt er waarschijnlijk een celeron 533 op gooien met een converter

.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:26
Celeron 533 erop ja, zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 13:07 schreef EvolutionX het volgende:
je kunt er waarschijnlijk een celeron 533 op gooien met een converter
Alleen celeron? geen Amd bijvoorbeeld? en wat is een converter en hoe werkt dat? (nu blijkt dus dat ik echt een dummy ben *D

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

Op donderdag 01 november 2001 13:27 schreef Vleutje het volgende:

[..]

Alleen celeron? geen Amd bijvoorbeeld? en wat is een converter en hoe werkt dat? (nu blijkt dus dat ik echt een dummy ben *D
idd ;)

Amantes amentes
--
Be inspired!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op donderdag 01 november 2001 13:27 schreef Vleutje het volgende:

[..]

wat een koeie vraag, waarom past er geen amd cpu op een intel based bord, doe eens een gok?

• EXX
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Effe oppassen met 533 MHZ Celeron. Er zijn 2 versies:

1. Celeron 533 (PPGA), Mendochino
2. Celeron 533A (FC-PGA), Coppermine

Aleen de eerste zal werken. Laatst overigens nog in de opruiming gezien voor 119 piek bij de Regenboog, zonder koeler en slotkey adaptor overigens.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 01 november 2001 14:41 schreef salvador4 het volgende:

[..]

wat een koeie vraag, waarom past er geen amd cpu op een intel based bord, doe eens een gok?
Nouja op de gouwe ouwe socket7 passen zowel Intel Pentiums als AMD K6'en, dat waren nog eens tijden..

Ontopic: ik heb het nooit gezien of ervan gehoord in combinatie met een LX plankje, maar zou het theoretisch niet mogelijk zijn om een FCPGA celly via een FCPGA -> Slot1 converter op de mobo te prikken? De FCPGA cellies hebben ook een FSB van 66MHz, maar ze zijn wel tot 1GHz verkrijgbaar in plaats van de PPGA versies die er tot 533MHz zijn.

• EXX
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Op donderdag 01 november 2001 15:08 schreef BalusC het volgende:

[..]

Nouja op de gouwe ouwe socket7 passen zowel Intel Pentiums als AMD K6'en, dat waren nog eens tijden..

Ontopic: ik heb het nooit gezien of ervan gehoord in combinatie met een LX plankje, maar zou het theoretisch niet mogelijk zijn om een FCPGA celly via een FCPGA -> Slot1 converter op de mobo te prikken? De FCPGA cellies hebben ook een FSB van 66MHz, maar ze zijn wel tot 1GHz verkrijgbaar in plaats van de PPGA versies die er tot 533MHz zijn.
Vanaf 800 MHz zijn ook de FCPGA Celerons 100 MHz FSB. Bovendien heb je dan de lagere Vcore voor Coppermines, dat is afwachten of dat gaat. En dan nog moet er een BIOS versie voor zijn die deze CPU's herkent: kans hierop is klein bij een LX board.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 15:01 schreef EXX het volgende:
Effe oppassen met 533 MHZ Celeron. Er zijn 2 versies:

1. Celeron 533 (PPGA), Mendochino
2. Celeron 533A (FC-PGA), Coppermine

Aleen de eerste zal werken. Laatst overigens nog in de opruiming gezien voor 119 piek bij de Regenboog, zonder koeler en slotkey adaptor overigens.
Oke thanx, ik ga op zoek naar een Celeron 533 (PPGA), Mendochino + cooler, en dan heb ik ook een slotkey adaptor nodig zei je? hoe werkt dat? (echt een dummy he!)

Verwijderd

Topicstarter
Jongens/meiden,
het spijt me maar ik blijf aan de gang,
als ik er nou zo'n celeron 533 op knal,
dan moet ik toch ook bios updaten of niet?
Ik zag trouwens een leuke ad:

========================
Intel Celeron 500 Mhz (66 Mhz FSB)
Type FCPGA
Inclusief converter naar SLOT 1
Inclusief koeler

prijs (alles in een koop)
110,-
=========================
Is dat misschien wat voor mij?

En anders zat ik me af te vragen of ik hetvolgende anders gewoon moet aanschaffen:
Moederborden aangeboden / asus MES-N + celeron 600 + Koeler
cely nieuw en geseald en koeler cooler master mobo spreek voor zich.

Ik hoop dat dit toch echt de laatste vraag was, anders blijf ik (en vooral jullie) aan de gang!

*D

Verwijderd

met een beetje mazzel werkt die celly 500 wel...hij zal alleen teveel Vcore krijgen(da's mooi voor OC-en)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 19:06 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
met een beetje mazzel werkt die celly 500 wel...hij zal alleen teveel Vcore krijgen(da's mooi voor OC-en)
Sorry, ben toch echt een dummy, wat is Vcore? OC-en lijkt me overclocken?

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

vcore = voltage op de core/processor (oftewel de spanning waarop de core draait). Hoe hoger deze is, hoe meer je je CPU kunt oc'en (overclocken). *D

Verwijderd

Topicstarter
En dat asus moederbord + celeron 600 + Koeler?
is dat 200 piek waard?

Want ik begin nu een beetje te twijfelen, zal ik die 500 kopen of toch een nieuwe mobo + celeron 600.

Wat is nu de beste keuzen? ik moet geloof ik zowiezo mijn BIOS updaten als die 500 er op gaat toch?, ik weet niet of dat veel gekloot is namelijk en daarom ben ik geneigd gewoon dat nieuwe bordje + celeron 600 te kopen.

Dit loopt zowiezo iets sneller, maar dat is ook weer een punt. Want je kunt die 500 ook overclocken lijkt me, maar blijft dat dan net zo goed werken? Het word namelijk mijn pa zijn pc en dat ding moet gewoon lekker lopen, zonder al te veel gekloot.

Ik lees het hier wel, groeten...

• EvolutionX
Op donderdag 01 november 2001 20:40 schreef Vleutje het volgende:
En dat asus moederbord + celeron 600 + Koeler?
is dat 200 piek waard?

Want ik begin nu een beetje te twijfelen, zal ik die 500 kopen of toch een nieuwe mobo + celeron 600.

Wat is nu de beste keuzen? ik moet geloof ik zowiezo mijn BIOS updaten als die 500 er op gaat toch?, ik weet niet of dat veel gekloot is namelijk en daarom ben ik geneigd gewoon dat nieuwe bordje + celeron 600 te kopen.

Dit loopt zowiezo iets sneller, maar dat is ook weer een punt. Want je kunt die 500 ook overclocken lijkt me, maar blijft dat dan net zo goed werken? Het word namelijk mijn pa zijn pc en dat ding moet gewoon lekker lopen, zonder al te veel gekloot.

Ik lees het hier wel, groeten...
Ik zou voor die Asus gaan, 200,- is een redelijk bedrag :)

.

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 18:59 schreef Vleutje het volgende:
Jongens/meiden,
het spijt me maar ik blijf aan de gang,
als ik er nou zo'n celeron 533 op knal,
dan moet ik toch ook bios updaten of niet?
Ik zag trouwens een leuke ad:

========================
Intel Celeron 500 Mhz (66 Mhz FSB)
Type FCPGA
Inclusief converter naar SLOT 1
Inclusief koeler

prijs (alles in een koop)
110,-
Is dat misschien wat voor mij?
Dat lijkt me op zich wel wat voor je. Er staat trouwens wel een foutje in die advertentie. Celeron 500 MHz bestaat alleen in PPGA uitvoering, en niet in FC-PGA. Maar dat is op zich niet zo belangrijk. Als het een celeron 500 MHz is dan heb je de goede. En dan krijgt ie als het goed is ook het goede voltage.

Een ander punt om goedkoop een goede performance boost te krijgen is meer geheugen erin stoppen. Er zit nu 64 MB in. Hoogstwaarschijnlijk kun je daar nog 2 geheugenreepjes van 128 MB bij stoppen. Dat kost je ongeveer 3 tientjes per stuk, dus voor 60 piek heb je 320 MB ipv de 64 MB die er nu in zit. En dat merk je!

Maar eigenlijk moet je even zien uit te zoeken wat voor moederbord het precies is. Dan kunnen we de handleiding erbij zoeken, en beter zien wat er nu wel of niet precies in kan.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 22:31 schreef IRBaboon het volgende:

[..]

Dat lijkt me op zich wel wat voor je. Er staat trouwens wel een foutje in die advertentie. Celeron 500 MHz bestaat alleen in PPGA uitvoering, en niet in FC-PGA. Maar dat is op zich niet zo belangrijk. Als het een celeron 500 MHz is dan heb je de goede. En dan krijgt ie als het goed is ook het goede voltage.

Een ander punt om goedkoop een goede performance boost te krijgen is meer geheugen erin stoppen. Er zit nu 64 MB in. Hoogstwaarschijnlijk kun je daar nog 2 geheugenreepjes van 128 MB bij stoppen. Dat kost je ongeveer 3 tientjes per stuk, dus voor 60 piek heb je 320 MB ipv de 64 MB die er nu in zit. En dat merk je!

Maar eigenlijk moet je even zien uit te zoeken wat voor moederbord het precies is. Dan kunnen we de handleiding erbij zoeken, en beter zien wat er nu wel of niet precies in kan.
Maar ja, help me dan eens, ik kom er maar niet achter wat voor een mobo het is...

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Als je de computer aanzet krijg je eerst het bios van je videokaart te zien, dat is die asus. Daarna krijg je het bios van je moederbord te zien. dan gaat ie je geheugen tellen onder andere. Druk tijdens dat scherm op pause/break (helemaal rechtsboven op je toetsenbord waarschijnlijk) en kijk dan of er helemaal onderin iets staat. Misschien staat er ergens 440LX tussen, maar dat hoeft niet. overschrijven, en posten, dan kunnen we (of moet ik t weer doen :( ) s kijken....

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 00:48 schreef Vleutje het volgende:
Maar ja, help me dan eens, ik kom er maar niet achter wat voor een mobo het is...
Vaak kun je er aan de hand van je bios-string achter komen wie je fabrikant is. Hoe dat moet kun je hier vinden.
Pagina: 1